بازدید 13073
۵

حداقل ۳.۵ میلیون خانه در سراسر کشور خالی است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد خانه‌های خالی در سراسر کشور زیاد است و براساس برخی آمارها حدود ۳.۵ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که رقم بسیار بالایی است و از میانگین جهانی نیز بالاتر است.
کد خبر: ۹۸۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 13 June 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از خبرآنلاین : بهروز محبی در مورد آخرین وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: مجلس به صورت جدی باید به حوزه مسکن ورود کند؛ بحث مالیات بر خانه‌های خالی که یک مصوبه قانونی است عملا اجرا نشده است.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم دولت قوانینی که مصوب شده را پیگیر باشد تا فضای سنگین اجاره و رهن شکسته شود؛ قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید اجرایی شود تا مقداری فضا بهبود یابد و بحث اجاره را تحت‌الشعاع قرار دهد.

محبی خاطرتشان کرد: تعداد خانه‌های خالی در سراسر کشور زیاد است و براساس برخی آمارها حدود ۳.۵ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که رقم بسیار بالایی است و از میانگین جهانی نیز بالاتر است.

وی گفت: برای مثال سال ۹۵، حدود ۵۰۰ هزار خانه خالی در تهران شناسایی شده بود و براساس این آمار ۱۳ درصد خانه‌های تهران در آن سال خالی بوده و میانگین جهانی در این زمینه ۳ درصد است و قطعا امروز آمار خانه‌های خالی در تهران بیشتر شده است.

محبی بیان کرد: مستاجران مستاصل شده‌اند؛ مجلس باید دولت را تحت فشار قرار دهد تا حداقل قوانینی که مصوب شده‌اند اجرایی شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
بهتره هم ماليات سنگين به خانه هاي خاي ببندند و ضرب الاجل 1 تا 2 ماهه تعيين كنند و هم براي كساني كه خانه خالي را اجاره مي دهند بسته تشويقي قرار دهند. بدين ترتيب سياست تشويق و تنبيه هم زمان اجرا شده و بهترين نتيجه حاصل مي شود
150 متر حد گذاشتند اقایان وکمتر از این مالیات نمی گیرند
ما را مسخره کردن یا میخواهند دلالی ادامه دار باشد؟
وتنها راه ساماندهی بازار مسکن خودرو و طلا و ارز اخذ مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ 70 الی 80 درصد از معاملات مکرر غیر مصرفی مثل تمام دنیا است مثلا المان از سود فروش مسکن دوم 40درصد مالیات می گیرند ولی با توجه به تعارض منافع نمایندگان و مدیران ارشد دولت با منافع ملت به مدت دو سال است که در دست بررسی می باشد و تا منافع بعضی ها تامین نشود تصویب و اجرا نمی شود ان شا الله حرف نمایندگان جدید حرف باشد و با تصویب فوری و درست این طرح باعث قطع دست دلالان از بازار مسکن و سایر بازارها که 70درصد معاملات را انجام می دهند شوند و نقدینگی به سمت تولید و بورس هدایت گردد و پس از ان سود بانکی نیز کاهش یابد و مالیات بر مجموع درامد به صورت پلکانی بر اساس هر کد ملی اخذ شود و مجازات سنگین برای فرار مالیاتی تصویب شود
قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید اجرایی شود تا مقداری فضا بهبود یابد و بحث اجاره را تحت‌الشعاع قرار دهد....
اجرا کننده جواب بدهد که علت اینکه چند سال این قانون اجرایی نشده است چیست ؟ قوه قضایه ورود کند و برخورد کند
و5 میلیون کاشانه در روستاها
و 500 هزار اپارتمان 500 متری لاکچری در شهر ها؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار