بازدید 16745

طباطبایی: عارف حتی فکر ۱۴۰۰ را هم نکند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاح‌طلبان قطعا برای ۱۴۰۰ گزینه‌های بسیاری دارند و افراد شایسته‌ای هم هستند که اگر مطرح شوند زمینه رای‌آوری هم دارند.
کد خبر: ۹۸۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 13 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سیدمحمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب به مسائلی همچون عضویتش در ارتش، سازمان برنامه و بودجه در زمان هاشمی رفسنجانی و اختلافش با حسن روحانی، عملکرد دولت و اصلاح‌طلبان پرداخت که چکیده آن به شرح زیر است:

با اینکه حزب کارگزاران سازندگی در سال ۹۲ حامی حسن روحانی بود، اما علیزاده طباطبایی می‌گوید که خیلی موافق حسن روحانی نبود و از زمانی که روحانی در ارتش بوده با وی مشکل داشته است.

وی در این گفتگو با بیان اینکه به ماجرای قرارداد روحانی در زمان جنگ با انگلیسی‌ها درباره قرارداد ADS-۴ اشاره و تصریح کرد: روحانی وقتی از روابط عمومی ارتش رفت در ستاد پدافند نیروی هوایی ارتش مشغول به کار شد. من همان روز که به هیأت خرید تسلیحاتی رفته بودم گفتم می‌خواهم قرارداد رادار را ببینم و بچه‌های نیروی هوایی بر روی رادار ADS-۴ به کمک دانشگاه کشور کار می‌کردند. تیم پدافند هوایی، اما می‌گفت ما اکنون درگیر جنگ هستیم و باید فورا رادار بخریم بنابراین طی مذاکراتی یک رادار خریداری کرده بودند. قرارداد را که بررسی کردم متوجه شدم در این قرارداد پیش بینی شده که تا پایان جنگ فقط در حوزه‌های شمالی باشد و حق استفاده از این رادار را در جنگ نداریم.

علیزاده طباطبایی افزود: وقتی قرارداد را از آقای نظران خواستم گفتند این قرارداد تمام شد، اما ما مخالف این قرارداد بودیم. وقتی قرارداد را دیدم به آقای روغنی زنجانی اطلاع دادم و او هم به میرحسین موسوی نخست وزیر وقت اطلاع داد. میرحسین موسوی به من گفت تو مطمئنی این گونه است؟ من گفتم: بله. او هم با آقای نوربخش تماس گرفت و پرسید: این قرارداد در چه وضعیتی است؟ که مرحوم نوربخش گفت در حال گشایش است. موسوی به مرحوم نوربخش دستور داد سریعا جلوی این قرارداد گرفته شود و این قرارداد نباید انجام شود. آقای روحانی از بنده در این قضیه خیلی ناراحت شد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: روحانی حلقه بسته‌ای دارد و کسی را خارج از این حلقه اصلاً تحویل نمی‌گیرد. برخورد او همواره مغرورانه بود و اکنون هم همین خصوصیات را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دارد.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های روحانی را قبول ندارد، افزود: من از اول هم دیدگاه‌های روحانی را قبول نداشتم و هیچ وقت هم نظر با او نبودم. او در اقتصاد نگاه‌های خاصی دارد.

علیزاده طباطبایی خاطرنشان کرد: مسأله در اینجا همان واقعیتی است که آقای مرعشی بیان کرد. هر کس می‌خواهد در انتخابات نامزد شود باید بداند که با همین سیستم باید کار کند. آقای روحانی گفته بود که ما باید تکلیفمان را مشخص کنیم، یا تعامل با دنیا یا تقابل با دنیا. او از سال ۶۰ تا ۶۸ رئیس کمیسیون دفاع مجلس و از سال ۶۸ تا سال ۹۲ دبیر یا عضو شورای عالی امنیت ملی بوده است و از سال ۹۲ تاکنون هم رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور است. آقای روحانی! شما ۴۰ سال است که شما در راس بالاترین دستگاه امنیتی کشور بودید و ما امروز از ما می‌پرسید تقابل یا تعامل، اگر واقعا نظر روحانی تعامل است، از ۴۰ سال پیش چه زمینه‌ای برای تعامل فراهم کرده است؟

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ادامه داد: حالا می‌آیند برای این که جایگاهی بگیرند وعده می‌دهند، روحانی از انتخابات مجلس تا ریاست جمهوری فقط وعده داده است. اصلاً نگاه نمی‌کند چنین اختیاراتی دارد یا خیر. روحانی با نگاه تعامل با جهان رأی آورد و آقای خاتمی و هاشمی هم حمایتش کردند، اما چقدر اختیار دارد؟

وی با بیان اینکه مانور تجمل‌گرایی از دولت هاشمی بود، گفت: اینکه آقای هاشمی در نماز جمعه از مانور تجمل حرف زد، منظورش این بود که بچه مسلمان‌ها نیز خودشان را بالا بکشند تا به سطح مدیریت کشور برسند و حقوق‌های ۲۰ الی ۳۰ هزار تومانی آن روز را دریافت کنند.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه باید نرخ بنزین باید افزایش می‌یافت، اما به مرور، تصریح کرد: وقتی اینکه شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و ببینیم که بنزین دو هزار تومان گرانتر شده درست نبود باید از ۳ سال پیش این پیش‌بینی را می‌کردند که مصرف باید کنترل شود.

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی می‌گوید: حزب کارگزاران انتقاداتی زیادی به تیم اقتصادی روحانی دارند و البته پیشنهاداتی به دولت ارائه کرد، اما به این پیشنهادات توجه نشد.

وی خاطرنشان کرد: در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان در انتخاب حسن روحانی راه درستی رفتند یا خیر باید بگویم که راه درستی رفتند. روحانی در سال ۹۲ جایگاهی نداشت به جرأت می‌گویم که اگر صلاحیت آیت‌الله هاشمی تأیید شده بود و روحانی در صحنه می‌ماند آرایش از آرای فلاحیان هم کمتر بود.

وی با تاکید بر اینکه باید دارایی مسؤولان کنترل شود، اظهار کرد: همه مسؤولان باید دارایی خود را ثبت کنند نباید فقط با آفتابه‌دزد مقابله کنیم بلکه باید با برخی دارایی‌ها و درآمد‌ها با قاطعیت برخورد شود رؤسای سه قوه باید ثروت‌شان را اعلام کنند و بگویند این‌ها را از چه راهی به دست آورده‌اند. وقتی یک نفر از اول انقلاب مسؤولیت داشته و یک قوه دولتی داشته و ناگهان به نام وی میلیارد‌ها تومان دارایی ثبت شده باشد این یعنی از یک رانتی استفاده و یا سوء استفاده‌ای صورت داده است.

علیزاده طباطبایی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد: محمدرضا عارف می‌تواند بهترین وزیر علوم باشد، اما جایی در مجلس و ریاست جمهوری ندارد، عارف به درد مجلس نمی‌خورد و حتی فکر ۱۴۰۰ را هم نکند.

او درباره مانیفست اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ می‌گوید: اصلاح‌طلبان قطعا برای ۱۴۰۰ گزینه‌های بسیاری دارند و افراد شایسته‌ای هم هستند که اگر مطرح شوند زمینه رای‌آوری هم دارند، اما بستگی به این دارد که نظام چه تصمیمی می‌گیرد؛ اگر نظام می‌خواهد انتخابات با مشارکت حداکثری انجام شود اصلاح‌طلبان کاندیدای خود را مطرح می‌کنند، اما اگر نظام همین سیاست ۲ اسفند ۹۸ را دنبال کند و برایش مهم نباشد که چه میزان از مردم شرکت کنند اصلاح‌طلبان هم قاعدتاً گزینه‌ای را معرفی نخواهند کرد.

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی درباره اظهارات اخیر کرباسچی درباره خاتمی نیز گفت: آقای خاتمی شخصیت مورد احترام نه تنها همه اصلاح‌طلبان بلکه همه مملکت است. جز چند گروه تندرو که به ایشان اهانت می‌کنند، همه افراد منطقی خاتمی را به عنوان یک شخصیت محترم قبول دارند. ولی هیچ وقت بحث رهبری مطرح نبوده است که شخصی رهبر اصلاحات باشد.

وی معتقد است: اصلاحات مجموعه فعالیت‌هایی بوده که از مجلس چهارم شروع و در مجلس پنجم به اوج و منجر به دوم خرداد شد. کارگزاران که از پایه‌گذاران جریان اصلاح طلبی بود در مجلس پنجم اقلیت قوی را بدست گرفت از اول در اصلاحات بوده و مسیر آن‌ها از اصلاحات متفاوت نخواهد بود. کارگزاران در جلسات شرکت و حرفش را می‌زند، مع هذا اگر حرفش را نپذیرفتند از نظر جمع تبعیت می‌کند به هر جهت وقتی ما دموکراسی را به عنوان اصل پذیرفتیم باید نظر اکثریت را بپذیریم.

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی اظهار داشت: در انتخابات ۲ اسفند جمع اصلاح‌طلبان گفتند احزاب و گروه‌ها می‌توانند به صورت جداگانه شرکت کند و نظر کارگزاران به شرکت در انتخابات بود و نسبت به دیگران نقد داشت و آقای کرباسچی هم می‌گفت وقتی آقای خاتمی بحث آشتی ملی را مطرح می‌کنند آشتی ملی که با قهر با انتخابات امکان‌پذیر نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار