بازدید 8746

همه چیز درباره سیاه شدن سر استخوان

در این روزها که بیماری کرونا در جامعه رواج دارد یکی از موضوعاتی که به خاطر آن به پزشکان مراجعه می کنند و در واقع موضوع مهمی نیز می باشد دردهای لگنی است که گاها باعث جراحی لگن می شود. این موضوع که به خصوص در افراد نسبتا با سن پایین 18 و 19 سال شیوع پیدا کرده است بسیار نگران کننده می باشد.
کد خبر: ۹۸۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 13 June 2020

در این روزها که بیماری کرونا در جامعه رواج دارد یکی از موضوعاتی که به خاطر آن به پزشکان مراجعه می کنند و در واقع موضوع مهمی نیز می باشد دردهای لگنی است که گاها باعث جراحی لگن می شود . این موضوع که به خصوص در افراد نسبتا با سن پایین 18 و 19 سال شیوع پیدا کرده است بسیار نگران کننده می باشد.

همه چیز درباره سیاه شدن سر استخوان

این جوانان با مراجعه به پزشک ارتوپد و گرفتن عکس ام آر آی متوجه می شوند که سر استخوان آن ها سیاه شده است.این شرح حال بسیار آشناست زیرا که ما هر هفته با بیمارانی با این وضعیت مواجه می شویم.وقتی از این بیماران سوال می شود که به چه علت این اتفاقا افتاده است اکثرا پاسخی مشابه می دهند.اینکه به خاطر افزایش وزن با معرفی دوستان و آشنایان به اطبا سنتی مراجعه کرده و قرص ها و کپسول های با نشان و یا بی نشان به آن ها معرفی شده و بیمار بعد از چند مدت مصرف آن ها باعث سیاه شدن سر استخوان  خود شده است.

بیماری نکروز

سیاه شدن به این معنی نیست که شما سیاهی و لک را روی پوست خود مشاهده کنید بلکه سیاه شدن به این معنی است که شما درد شدید دارید و هنگام راه رفتن نمی توانید درست راه بروید واز شدت درد لنگ میزنید.بعد از مشاهده نتیجه عکس ام آر آی به اصطلاح سیاه شدن را در عکس مشاهده می کنیم. این اصطلاح به اشتباه رایج شده است و در واقع نام این بیماری نکروز و یا مردن سر استخوان می باشد.

این بیماری درمان های متعددی دارد که یکی از درمان های موفق آن در صورتی که برای درمان دیر اقدام شود تعویض مفصل می باشد.خوشبختانه تعویض مفصل هیپ در این موارد نتایج بسیار خوبی دارد.در گذشته این تعویض مفصل عمر ده تا پانزده سال داشت اما امروزه با پیشرفت تکنیک های جراحی و پیشرفت پروتزهایی که در دنیا وجود دارد طول عمر این مفصل ها به 20 ،25 و حتی گاهی 30 سال رسیده است.بنابراین بیمار می تواند زندگی نزدیک به نرمالی را حتی بدون اینکه کسی متوجه جراحی تعویض مفصل او شود در جامعه داشته باشد.

همه چیز درباره سیاه شدن سر استخوان

تعویض مفصل لگن

امیدواریم که نیاز به تعویض مفصل پیدا نکنید ولی در تعویض مفصل لگن که بر اثر سیاه شدن سر استخوان انجام می شود نکات مثبتی هست که قابل توجه می باشد.در کنار نکات منفی که می توان از آن اینطور یاد کرد که در بیماران جوان در سنین 18 تا 20 سالگی تعویض مفصل اگر 20 سال دوام داشته باشد فرد باید در سن 40 سالگی دوباره عمل تعویض مفصل انجام دهد و این عمل مسلما سخت تر از عمل اول خواهد بود این نکته نیز قابل تامل است که فرد در بهترین سال های زندگی خود زندگی نسبتا راحتی خواهد داشت و می تواند دوباره تعویض مفصل انجام دهد.

همچنین در این سنین کیفیت استخوان ها و بقیه ارگان های بدن بالاتر است و بدن نسبت به 40 سالگی سالم تر می باشد.به همین دلیل نتایج بهتری نسبت به سنین بالاتر می گیرد.از طرفی فرد جوان بیماری های زمینه ای متعدد ندارد و زودتر ریکاوری می شود و لنگش نخواهد داشت.بنا براین با وجود این نکات مثبت در کنار هم نگرانی بابت کمک به این بیماران تا حد زیادی کاهش یافته است.بیماران نیز نتایج بسیار خوبی از تعویض مفصل ناشی از سیاه شدن سر استخوان می گیرند و این نقطه امید خیلی بزرگی برای کسانی است که سر استخوان آن ها به اصطلاح سیاه شده است.

البته همواره باید مراقب باشید تا از مصرف داروهای بی نام و نشان به شدت پرهیز کنید که نیازی به تعویض مفصل پیدا نکنید! جهت مشاوره میتوانید به وب سایت دکتر علی یگانه به ادرس اینترنتی http://draliyeganeh.com/ مراجعه کنید یا با شماره تماس 09128308050 تماس حاصل نمایید .

 


این خبر تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار