بازدید 14393

دریافت کارت‌اعتباری به سود دارندگان سهام‌عدالت است؟

نایب رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی اظهار داشت: اقدام نظام بانکی از یک سو جهت حفظ سهام عدالت توسط سهامداران و از سوی دیگر تامین مالی آن‌ها جهت عبور از شرایط کرونایی است.
کد خبر: ۹۸۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 12 June 2020

به گزارش  تابناک به نقل از ایلنا، عباس آرگون در مورد اعطای کارت اعتباری تا ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت اظهار داشت: سهام عدالت، سهام باارزشی است که به افراد جامعه و واجدین شرایط تخصیص داده شده است و حدالامکان سهامداران سهام عدالت باید از فروش آن اجتناب کنند تا بتوانند از منافع بلندمدت آن برخوردار بشوند و این اقدام نظام بانکی در شرایط حاضر از یک سو جهت حفظ سهام عدالت توسط سهامداران سهام عدالت و از سوی دیگر تامین مالی آن‌ها جهت عبور از شرایط کرونایی است.

وی ادامه داد: به نحوی که با وثیقه گذاشتن آن نزد بانک بتوانند کارت اعتباری تا سقف تعیین شده دریافت کنند و با استفاده از کارت اعتباری خرید و پس از یک سال نسبت به تسویه مبالغ استفاده شده از کارت اعتباری اقدام کنند. باید توجه داشت که احتمالا سود و افزایش قیمت سهام در این مدت بیش از هزینه وام دریافتی در قالب کارت اعتباری است.

نایب رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا که جنبه‌های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است و میل به مصرف کاهش پیدا کرده، مصرف کنندگان در پی گسترش ویروس کرونا در تلاش برای بقای جان و معیشت خود هستند. در این زمینه بدنبال افزایش ذخایر احتیاطی و تنها رفع نیاز‌های ضروری و اساسی خود هستند و بسیاری از هزینه‌های غیرضرور جایگاه خود را در سبد خانوار از دست داده است. همچنین افراد بسیاری شغل خود را از دست داده‌اند و این کارت‌های اعتباری را بیشتر خانواده‌های آسیب دیده از این شرایط استفاده خواهند کرد و به نظر آثار تورمی نیز نداشته باشد.

آرگون اعطای کارت اعتباری را بر عدم فروش سهام عدالت تاثیرگذار دانست و افزود: قطعا این تصمیم بر عرضه سهام و فروش سهامداران سهام عدالت در بازار سهام نیز تاثیر می‌گذارد. چرا که آن‌ها بجای فروش سهام ارزشمند و بنیادی خود می‌توانند منابع مورد نیاز خود را از طریق کارت‌های اعتباری تامین کنند تا بتوانند از منافع آتی این سهام برخوردار شوند و بازار سهام نیز از تبعات عرضه یکبار این سهام در بازار که می‌تواند تاثیرات منفی در این بازار داشته باشد در امان می‌ماند و عمدتا دارندگان این سهام خرید‌های خود را معطوف به نیاز‌های ضروری وکالا‌های تولید داخل می‌کنند.

سخنگوی سهام عدالت روز گذشته اعلام کرد: «مشمولین سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ الی ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید، بصورت اعتباری خرید کنند. این افراد تا یکسال فرصت دارند وجه را به بانک تسویه کنند و، چون بعد یکسال قیمت سهام افزایش می‌یابد این وام هزینه‌ی کمتری برای فرد دارد»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر