بازدید 20490
پیمانه اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است / اعلام قیمت‌های جدید لوازم خانگی طی روز‌های آینده/ ریزش سود بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت سهام آسیا ـ اقیانوسیه پس از اجلاس فدرال‌رزرو، کاهش ۶.۵ درصدی رشد اقتصادی آمریکا، قیمت تمام شده کالا‌های اساسی باید کاهش یابد، نرخ هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان شد، کاهش یک درصدی تعداد معاملات بین بانکی در سال ۹۸ و کمک دولت آلمان به خودرو‌های برقی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 11 June 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت سهام آسیا اقیانوسیه پس از اجلاس فدرال‌رزرو، کاهش ۶.۵ درصدی رشد اقتصادی آمریکا، قیمت تمام شده کالا‌های اساسی باید کاهش یابد، نرخ هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان شد، کاهش یک درصدی تعداد معاملات بین بانکی در سال ۹۸ و کمک دولت آلمان به خودرو‌های برقی را در بر دارد.

وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است

وزیر راه و شهرسازی به ایرنا گفت: رییس جمهوری دستور دادند با حضور رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی و معاون اول رییس جمهوری جلسه‌ای تشکیل و تمهیدات لازم برای شکستن حباب مصنوعی قیمت‌ها در بازار مسکن اتخاذ شود. اسلامی تاکید کرد که قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت مصنوعی است و از هیچ منطقی پیروی نمی‌کند. خروجی این جلسه تصمیماتی است که به برخورد و مهار قیمت‌های مصنوعی در بازار مسکن ختم می شود. مقدمات تشکیل این جلسه فراهم است و در نخستین فرصت نشست مشترک اعضای نامبرده با هدف کنترل قیمت مسکن برگزار خواهد شد. وی همچنین خبر داد که سه‌شنبه شب، جلسه مفصلی با اتحادیه مشاورن املاک تهران و نمایندگان آژانس‌های مسکن برگزار شده است که در آن جلسه، در خصوص اقدامات و راهکارهای مهار قیمت‌های افسار گسیخته اجاره بها تصمیم‌گیری شد. از مالکان می‌خواهیم با تکیه بر التهابات روانی اقدام به تعیین اجاره ملک خود نکنند؛ علاوه بر این، اتحادیه‌های املاک موظف هستند قیمت‌ها را کنترل کنند. اضافه کردن اجاره‌بها به صورت غیر واقعی ظلم به مستاجر و حتی صاحبخانه است چرا که وجه غیرمنصفانه‌ای را به خانه خود آورده است. برای کاهش عملیات روانی در بخش اجاره‌بها، دادستانی ورود خواهد کرد و با آگهی‌های غیرواقعی برخورد خواهد شد. اتحادیه املاک نیز اعتقاد دارد نرخ‌های پیشنهادی غیر واقعی و ناشی از التهاب اقتصادی است و ادامه این روش، مخرب وضعیت اقتصادی خواهد بود. وزیر راه با بیان اینکه قبل‌تر هم دادستانی با اعلام قیمت‌های غیر واقعی و کاذب در برخی سایت‌ها برخورد کرد، گفت: این سایت‌ها تلاش دارند قیمت‌های مخرب و غیر واقعی را به مردم تحمیل کنند.

افت سهام آسیا اقیانوسیه پس از اجلاس فدرال‌رزرو

روز پنجشنبه، پس از اینکه فدرال‌رزرو اعلام کرد تا سال ۲۰۲۲ نرخ بهره آمریکا را نزدیک به صفر نگاه خواهد داشت، سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۱۱ درصد پایین آمد و نیکی ژاپن ۱.۰۵ درصد سقوط کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۱۵ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۳۹ درصد از ارزش خود را از دست داد. ای‌اس‌اکس استرالیا با سقوط سنگین ۲.۱۳ درصدی روبه رو شد اما کوسپی کره‌جنوبی با افت جزئی ۰.۰۵ درصدی مواجه شد. در بیانیه فدرال‌رزرو آمریکا که با واکنش بازارهای مالی جهان همراه شد اعلام شد که نرخ بهره این کشور بدون تغییر خواهد ماند و پیش‌بینی شد، اقتصاد آمریکا امسال ۶.۵ درصد آب خواهد رفت. در بازار ارز، نرخ برابری دلار در مقابل یوآن چین اندکی تضعیف شد و به ۷.۰۵۹۳ واحد رسید. نرخ برابری دلار با ین ژاپن هم ۰.۱۳ درصد تضعیف شد و به ۱۰۶.۹۵ واحد بازگشت.

کاهش ۶.۵ درصدی رشد اقتصادی آمریکا

فدرال رزرو بار دیگر با تاکید بر تعهد خود مبنی بر حمایت مضاعف از اقتصاد اعلام کرد که پیش بینی آن از تولید ناخالص داخلی کاهش ۶.۵ درصدی بوده و این در حالی است که نرخ بیکاری به ۹.۳ درصد افزایش خواهد یافت.

قیمت‌ تمام شده کالاهای اساسی باید کاهش یابد

یک مقام مسئول بر ضرورت کاهش قیمت تمام شده کالاهای اساسی وارداتی به کشور تأکید کرد. یزدان سیف در نشست پایش بازار کالاهای اساسی گفت: با تغییر شیوه حمل از کشور مبدأ و واردات برنج، با توجه به میزان واردات، سالیانه می‌توان ۱۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشت. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: در بخش واردات شکر هم بسته‌بندی و عرضه و توزیع شکر خانوار نه تنها می‌توان به صرفه‌جویی هزینه‌های تأمین و ایجاد اشتغال در کشور کمک کرد، بلکه بهداشت و سلامت کالا حفظ و از خروج شکر مصرفی خانوار به سمت صنف و صنعت نیز جلوگیری می‌شود که ضرورت دارد، بخش کارشناسی برای خرید، حمل واردات و توزیع این دو کالای اساسی این امور جزو مبانی عملیات تأمین و در دستور کار قرار بگیرد. در این نشست، گزارشی از قیمت و مبادلات جهانی انواع کالای اساسی توسط کارشناسان بازرگانی خارجی و داخلی ارائه شد که بر این اساس قیمت جهانی گندم و انواع غلات در این هفته نسبت به گذشته، رشد اندک داشت. اگر چه گندم فرانسه از ۲۲۱ دلار در هر تن به ۲۲۳ دلار افزایش داشت، گندم اتحادیه اروپا بدون تغییر ماند. قیمت جهانی انواع برنج نیز طی هفته‌ی گذشته اندکی کاهش یافت و روغنی خوراکی نیز به دلیل افزایش تقاضا در بازار جهانی رشدی از ۲۰ تا ۵۵ دلار درهر تن دارد که مربوط به انواع روغن پالم، آفتابگردان و سویاست. گزارش میزان موجودی انواع کالاهای اساسی، مطلوبیت ذخیره‌سازی این کالاها را نشان می‌دهد و بیش از ۳۰۰ هزار تن شکر در راه ورود به بنادر ایران است.

اعلام قیمت‌های جدید لوازم خانگی طی روز‌های آینده

کیوان گردان مدیرکل لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: صنعت لوازم خانگی تابع قیمت‌گذاری هستند، اما سازمان حمایت در سال ۹۹ هیچ‌گونه افزایش قیمتی را مصوب نکرده است و افزایش قیمت‌ها مورد تأیید وزارت صمت نیز نمی‌باشد. در سال ۹۹ هنوز هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت گرفته نشده است و با گرانفروشان برخورد خواهد شد. بخشی از لوازم خانگی وابسته به مواد اولیه‌ای است که از خارج وارد می‌شود و با توجه به افزایش قیمت ارز افزایش قیمت قابل قبول است، اما هنوز هیچ افزایش قیمتی مصوب نشده است بلکه از فضای ایجادشده در نهاده‌ها و قیمت ارز سودجویان سوءاستفاده می‌کنند. با توجه به اینکه ظرفیت تولید ما حدود ۲۰ میلیون دستگاه است در سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شده است و هیچ مشکلی در زمینه تولید نداریم. افزایش قیمت در بازار محدود است، چون افزایش قیمتی به‌صورت جدی نداشته‌ایم. مشکل اصلی ما در لوازم خانگی قاچاق است که در دستور کار مبارزه قرار گرفته است. بالارفتن قیمت ارز و وقفه در تخصیص ارز و قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه در افزایش قیمت لوازم خانگی بی‌تأثیر نیست، اما قیمت‌گذاری‌ها باید به‌صورت اصولی و مصوب باشد و با گرانفروشی‌های بی‌واسطه برخورد خواهد شد. سامانه جامع گارانتی نیز برای جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از حقوق مصرف‌کننده راه‌اندازی خواهد شد. در هفته‌های اخیر جلسات مختلفی برگزار شد و بخش بزرگی از مشکلات مرتفع شده است و وقفه تخصیص ارز نیز برطرف خواهد شد تا تولید بدون وقفه ادامه داشته باشد. بانک مرکزی برای برخی تعرفه‌ها ارز نیمایی درنظر گرفته است. فرایند قیمت‌گذاری‌های رسمی در روز‌های آینده تعیین تکلیف خواهد شد و برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده تلاش خواهیم کرد.

نرخ هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان شد

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. وی با اشاره به اینکه تولید مرغ با چالش روبه روست، افزود: با استمرار زیان مرغداران در فروش، بسیاری از واحد‌ها تعطیل خواهند شد که این امر در بلندمدت مشکل تامین مرغ و حباب قیمت را در بر دارد. اسداله نژاد قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۱ هزار تومان و مرغ گرم را ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بنا بر آمار مرغداران از اسفندماه تاکنون بالای ۳ هزار میلیارد تومان متضرر شدند. /باشگاه خبرنگاران جوان،

کاهش یک درصدی تعداد معاملات بین بانکی در سال ۹۸

بر اساس آمار بانک مرکزی بیشترین تعداد معاملات بین‌بانکی طی ده سال اخیر متعلق به سال ۱۳۹۷ با حدود ۴۱ هزار فقره معامله بین‌بانکی بوده است. در سال ۱۳۹۸ تعداد معاملات بین‌بانکی با حدود یک درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۴۰.۳ معامله رسیده است، حال آنکه حجم معاملات بین‌بانکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ با ۷۴ درصد افزایش به ۱۸۶۸۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. بیشترین نرخ سود بین‌بانکی از سال ۱۳۸۸ تاکنون متعلق به سال ۱۳۹۳ با نرخ ۲۷ درصد بوده که پس از آن این نرخ روند کاهشی در پیش گرفته است. نرخ بهره بین‌بانکی در سال ۱۳۹۸ با کاهش حدود ۰.۷ واحد درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ به حدود ۱۹ درصد رسیده است.
 
ریزش سود بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان
 
شرکت ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان است با ریزش ۷۰ درصدی سود خالص خود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به دلیل سقوط تقاضا و قیمت‌های نفت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا روبه رو شد. به گزارش ایسنا، طبق آماری که توسط روزنامه فایننشیال تایمز مشاهده شد، سود خالص ویتول در سه ماهه نخست سال میلادی جاری تنها ۱۸۰ میلیون دلار بود در حالی که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ با تجارت بیش از هفت میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی، درآمد خالص حداکثر ۶۰۰ میلیون دلار را ثبت کرده بود. به گفته منابع صنعتی، شرکت ویتول امسال با انتظار برای رشد بالاتر تقاضای جهانی، میزان زیادی نفت نگهداری کرده بود اما پس از شیوع پاندمی کووید ۱۹ از چین به اروپا، ویتول ناچار شد زمان بندی فروش نفت و فرآورده‌های نفتی را تغییر دهد زیرا خریداران به دلیل سقوط تقاضا در بسیاری از کشورهایی که تحت قرنطینه قرار داشتند، خواهان تاخیر در تحویل محموله‌ها شدند. به علاوه یکی از شرکای ویتول اوایل امسال با پیش بینی بهبود قیمت های نفت پس از شیوع ویروس کرونا در چین، قرارداد بزرگی را در بازارهای مالی گشود اما گسترش ویروس کرونا به خارج از چین و جنگ قیمت نفت میان عربستان سعودی و روسیه باعث شد قیمت های نفت در ماه مارس سقوط بیشتری پیدا کند و سرمایه گذاری ویتول درست از آب درنیاید.
 
کمک دولت آلمان به خودروهای برقی
 
با توجه به نگرانی رانندگان خودروهای برقی برای شارژ باتری خودروهایشان دولت آلمان دست به ابتکار جالبی زده است. دولت آلمان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۲ میلیون دلار به کمک صاحبان خودروهای برقی آمد و اقدام به نصب دستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در برخی از پمپ بنزین‌ها کرد. در آینده‌ای نزدیک، تمامی پمپ‌بنزین‌های این کشور مجهز به دستگاه‌های شارژ خواهند شد. دولت آلمان اعلام کرده است، تاکنون ۲۷ هزار و ۷۳۰ جایگاه شارژ در این کشور وجود دارد که با توجه به بازار فشرده و وسیع خرید و فروش خودروهای برقی لازم است این تعداد به نزدیک ۷۷ هزار جایگاه برسد. از این ۷۷ هزار جایگاه، ۷۰ هزار جایگاه شارژ استاندارد و ۷ هزار جایگاه شارژ سریع هستند. طی چند سال اخیر، خودروهای برقی به‌دلیل کاهش آلایندگی‌های کربنی و افزایش تقاضا برای آنها در بازارهای جهانی با رشد فروش قابل‌توجهی مواجه شده‌اند و همین امر دولت‌ها را وادار کرده تا اقدام به ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۷
وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است/

اقای وزیر بیا جواب صاحبخانه ها را بده یه سوزن دستتان بگیرید و این حباب را بترکونید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
بله حبابه. منتهی حباب بتنی که نمیترکه. طرف طی یک ماه متری 10 میلون گذاشته رو قیمت خونش. اون یکی ماشین خارجی ده سال پیش رو قیمتشو دوبل کرده داره یک و نیم میلیارد معامله میکنه. کاری کردین که میلیارد شده پول خرد بعضی ها. اما یه کارگر 30 سال کار کنه شاید مجموع حقوقش 1 میلیارد نشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
کسی به فکر شما نیست
سالهاست همه قیمتها حباب دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
خوب خدا رو شکر دلیل گرانی خانه هم مشخص شد که سایت ها هستند و مسولین ما وظیفه شون رو درست انجام دادن،
فقط مسولین یادشون رفته که اینا اومدن که حباب تشکیل نشه، وگرنه چه نیاز به بودن چنین سازمان‌هایی هست
قیمت رو عرضه و تقاضا تیین میکنه، شما مثل ساخت مسکن رو بیشتر و راحت تر کن تا قیمتش کاهش پیدا کنه.
شما رو معاملات زیر یک سال یک خانه مالیات سنگین بزار
شما عوارض وحشتناک و بی حساب شهرداری رو کم کن
شما اومدی از این کارها بکنی تا قیمت کاهش بیابد نه منتظر بنگاهدارها و سایت ها بشینی، ،
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
جناب وزیر ما سالهاست که داریم با قیمت های حبابی زندگی میکنیم، شما نگران نباش
ناشناس
| Philippines |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
اقای وزیر پس کی قرار حباب بازار مسکن سکه طلا و دلار و غیره بترکه والله ما که ترکیدیم
وزیر راه و شهرسازی تمام قيمت هاي مصالح بيش ازپنجاه درصد رشد داشته بعد ميگي حبابه !!!!!!!! كل مملكت شده حباب؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
مصالح چند برابر عوارض تراکم شهرداری چند میلیونی کارگر روزی 150 تومن بعد توقع دارید ملک ارزون بشه /؟
وزارت راه و مسکن و شهرسازی
به نظر من اسم وزارتخانه هیچ سنخیتی با فعالیتش نداره چون نه راه میسازه نه مسکن میسازه و نه شهر هم می سازه
علاوه بر این، اتحادیه‌های املاک موظف هستند قیمت‌ها را کنترل کنند...
الان برخی از بنگاه ها خود خانه با قیمت های مناسب را خریداری می کنند تا آنرا گران تر بفروشند !!
جناب وزیر حتما از قیمت مصالح ساختمانی و تاسیساتی و اقلام مورد نیاز خبر ندارید خدا کنه شما راست بگید و خدا کنه حباب بترکه شاید قیمت واقعی مسکن را ببینیم راستی بنظرم در تمامی قوای سه گانه یک قسمت هم اختصاص به حباب بدهیم مثلا وزیر محترم مبارزه با حباب ، و یا کمسیون تخصصی بررسی حباب در مجلس و یا شعب ویژه دادیاری و یا بازپرسی حباب قوه قضاییه و خدا کنه یک روز ما هم از این حباب بیرون بیاییم
در چند سال گذشته وام مسکن روستایی و شهری داده نشده
خانه کم ساخته شده
پول سرگردان هم زیاده. حباب دیگه چیه؟
دولت برای هیچ چیزی تا ماههای اخیر برنامه نداشته. اخیرا مسکن و بورس و چند تا برنامه داخلی دارد.
گمانم اینم برای انتخابات است نه چیز دیگر
مشکل اصلی ما در لوازم خانگی قاچاق است که در دستور کار مبارزه قرار گرفته است. .....
این یعنی بهانه الکی برای کنترل نکردن بازار و پذیرش واقعیت
کالای قاچاق دیگر توان ورود به کشور ندارد با دلاری 18 هزار تومان ..... باید بازار را کنترل کرد نه رها !!
تمهیدات این دولت اگر کارساز بود باید تو این 8 سال انجام می گرفت. من دیگر امیدی به این دولت ندارم و اگر مردم در این اواخر عمر دولت بفکر خودشان و هموطنان خودشان بودند که اوضاع درست می شود وگرنه هیچ امیدی به دولت نیست. امیدوارم مردم در سال آینده کسی را انتخاب کنند که بتواند تمهیدات خوبی بیندیشد و امیدوارم مثل سالهای گذشته احساسی رای ندهند که همین احساسی رای دادن چنین بلایی را سر مردم آورده است امروز کشور بیشتر نیاز به یک فردی دارد که دلسوز و درک و توانایی بکارگیری افراد متخصص را توامان داشته باشد و به جای دنبال حاشیه رفتن روی اصل موضوع تمرکز کند.
پاسخ ها
تورج
| France |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
باشه حتما!!! تو اسمش رو بگو حتما رای میدیم. تا اونم وقتی انتخاب شد بشه مثل بقیه و همچی رو بندازه تقصیر مردم و دلال ها!!. خخ
دولت ابتدا حباب تعریف میکند .بعد درصدافزایش قیمت .بغد گرانی...
این جمله خیلی جالبه:

"...اتحادیه‌های املاک موظف هستند قیمت‌ها را کنترل کنند..."

:))))))))))))))))))))
امیدوارم قیمت دلار مهار بشه تا مسکن و موبایل و لوازم خانه مهار شوند،

دلالان ارز بدانند، در صورت پیروزی بایدن در انتخابات که 5 ماه دیگر برگزار میشه، شانس بازگشت امریکا به برجام بسیار زیاده و این یعنی بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات نفتی و غیر نفتی به کشور، و در نتیجه بازارساز به راحتی میتواند قیمت دلار را به 10 تومان برگرداند، پس دلالان نه چندان محترم، منتظر ورشکستگی خود باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
ما سال ۹۱ که دلار شد ۳۸۰۰ فکر میکردیم یک توافقی شود دلار دوباره میشه ۱۰۰۰ تومان ولی با برجام هم دلار ۱۰۰۰ نسد.
در واقعیت بیایید و دلخوش به ارز ۱۰۰۰ تومانی نباشید و کلی تعهدات ارز نیمایی بانک مرکزی انجام داده و تجار با دلار نرخ فعلی باید تصفیه حساب کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
با پیروزی پایدن بنزین ۴۰۰ تومان و بلیط مترو ۱۰۰ تومان و نخود لوبیا کیلو ۷ هزار تومان
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
خود دولت دارد دلار را گران‌میفروشد چه ربطی به دلالان دارد در
این رکود اقتصادی موجود؟
دلار داره ميشه 20هزار تومن سكه 8ميليون بعد توقع دارند صاحبخانه ها ا جاره ها را نبرند بالا.واقعاٌ كمدي كلاسيك شده.
فقط قیمت های سهام بورس واقعی است با سود روزانه ۲ تا ۴ در صد ضمنا قیمت دلار بانک مرکزی و صراف های ملی ۱۷۷۵۰ حتما این قیمت ها مصنوعی و حبابی است
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
واقعیترین قیمت بدون حباب ماشین ساخت ایران خودرو و سایپا است خصوصا پراید،می دانید چرا قیمتها توی ایران بالا می رود چون همه چیز حباب دار و همه را وصل کردند به این حباب خوب هی میکشه بالا خواهشند این حباب ها را فقط به مردم وصل نکنید انها هم برند بالا
یادش بخیر بچه که بودم به فیلم سه بعدی توی ایران اومو اسمش حباب بود که حالا به دلایلی روی یه شهر قرار گرفت هیچکس نمی تونست ازش رد بشه حتی با کامیون هم زدن نشد. حباب نبود که بتون ضد بمب هسته ای بود. حالا این حباب مسکن هم همونه می تونی بترکون.
همین قاچاق کالا هست که جلوی افزایش بیشتر رو گرفته اگر همین هم نبود دیگه فرصت رقابتی هم نبود و هر قدر میتونستن قیمت رو می بردن بالا مثل خودرو
این حرفا دیگه خریدار نداره. یه جمله یاد گرفتید هر وقت قیمتها بالا میره تکرارش میکنید....فساد و دلال بازی مملکت رو برداشته....
فقط مسکن حباب داره نه ارز داره نه سکه نه بورس
نمیشه دولت ارزش ریال رو بیاره پایین و دلار رو از ۴ هزار تومان بکنه ۱۸ هرار تومان بعد هیچ چیزی هم گرون نشه و خودش رو هم بزن به اون راه. اگر به فکر مردم و کشور هستید دلار رو بکنید ۴ هزار تومان ببینید چطور همه چیز ارزون میشه
نمیدونم جنس این حباب ها از چی هستش اصلا نمیترکن لامصب ها
صرافی های ملی امروز دلار را ۱۷۷۵۰ کردن دلار بشدت حباب دارد خخخخخخخخخ
اقا خدا کنه در داستان مسکن خیلی خیلی جدی وارد شوند ..یک مشت از خدا بی خبر و دلال خون مردم را در شیشه کرده اند ..نقش دلالی خود املاکی ها نیز خیلی مهم است ..
قیمت های کذایی برای چاپیدن مردم ..
دو سه تا عملیات واقعی برای بستن این املاک و معرفی این نفرات بشود بقیه هم غلاف می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
!!!!!!همه چی دست دلالان و دولت گل و گلاب
دولت تا افرادی مانند شما دارد غم ندارد
بنده خودم دنبال مسکن هستم ولی علت تمام‌گرانی خود خود
خود دولت است والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
ربطی به دلال ندارد
ساختمانی که ۵ میلیارد هزینه ساخت و سازش شده باید به سازنده بابت سرمایه و وقتی که گذاشته حداقل بیشتر از سود بانکی سود بدهد . نمیشود ملکی را با ۵ میلیارد ساخت و ۴ میلیارد فروخت . مصالح به شدت گران شده
"وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است"
از وظایف وزیر توانمند، شکستن حباب هاست.
چرا انقدر شیب قیمنها نتد است. کی میگه بورس بد است. کی میگه مسکن رشد نکنه؟ چرا شیب تنده. گاماس گاماس با شیب ملایم خدا می دونه یهتره. ای خدای مهربان به ما رحم کن ...
من کار اصلیم اقتصاد مسکن هست.
ظاهرا تعریف حباب برای ایشون درست توضیح داده نشده.
حبابی که دو سال رو آب بمونه اسمش حباب نیست یه زمانی باید تخلیه بشه
حباب تفکر جنابعالیست که یکسره تکرار میکنید.
مشاوران املاک رو ساماندهی و در چهارچوب قرار بدید تا وضعیت از این بدتر نشه.بازار مسکن مملکت مدتهاست سر بنگاه کوچه و محله داره کشف قیمت میشه..کجای دنیا این وضعیت وجود داره؟؟؟؟؟بیش از سوپر مارکت ما بنکاه املاک داریم این عجیب نیست؟؟؟؟؟
مشکل از ریال و تمن است.
خدایا کی قراره یک خبر خوب بشنویم
فعلا همه چیز تو ایران حباب داره غیر حقوق و در امد کارمندان و کارگران
جناب وزير محترم راه و شهر سازي
اين گوي و اين ميدان
اگر حبابه بتركانيد
اگر حباب نبود استعفا دهيد...
و راهکار متخصصان دولت هر چی گرون میشه نخرید نه نظارتی نه برخوردی عجب داستانی داریم ما
وقتی قیمت ریال پایین می آید یا دلار گران می شود طبیعی است همه چیز گران می شود
چرا دولت قیمت سیمان و میلگرد و آهن را پایین نمی آورد
اقای وزیر محترم اصلا هم حباب نیست.زمانیکه سود بانک ها را کاهش دادید پول سرگردان در بازار به سمت خرید زمین و مسکن اومده و کسیکه میاد زمین را متری 4 میلیون تومان می خره معلومه که زمانیکه خواست خانه را بسازد متری چقدر میشه.پس تحلیل علمی داشته باشید
از مالکان میخواهیمممم؟!؟!
آره اونا منتظر خواهیدن شما بودن
حل شد
از نظر اقایان همه بازارها که در نتیجه چاپ فله ای پول بی پشتوانه با افزایش قیمت چند برابری مواجه شده اند دارای حباب هستند الا قیمت سهام شرکت ها و بانک های ورشکسته دولتی که یک ساله بیش از ۱۰ برابر شده اند.
بورس چی که بالای یک میلیون واحد حباب داره ؟ تا کی میتونین با روزی ده پونزده هزار میلیارد تومن خرید حقوقیها شاخصشو تو فضا نگهدارین ؟
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ ساعت ۱۳:۳۳
دلار ( اسکناس) ۱۸۱۰۰
دلار (حواله) ۱۸۴۵۰
سکه ۷۶۵۰۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
خب که چی اینم حبابه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
حبابه فقط سال هاست نمیترکه .
اگه حبابه خوب حباب را بشکن
اینقدر کف درست کردید که یک نسیم حباب بزرگ تشکیل میدهد و همچنان کف وجود دارد و آماده تبدیل شدن به حباب‌های کوچک و بزرگ هستند... روشنفکران هم دهانشون کف کرد از انتقاد به وضعیت فعلی و شنیده نشدن!
مگه میشه حباب باشه؟! مگه میشه وقتی قیمت همه چیز تو دو سه سال گذشته سه برابر شده قیمت مسکن حباب باشه؟! چطور قیمت بقیه چیزا که سه برابر شده حباب نیست، فقط قیمت مسکن حبابه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
قیمت ها شش تا ده برابر شده ،
از وزیر مسکن سئوال نمایید آیا سازمان بنادر و دریا نوردی زیر مجموعه آنها هست یا خیر . هزینه های یندری ناوگان ایرانی در حال حاضر به چه مبنایی از مالکان آن اخذ میگردد . غیر از این است که از کشتی های ایرانی هزینه های بندری را به دلار میگیرند . البته معادل ریالی آن را . هم اکنون نرخ ماخذ تبدیل دلار به ریال چه مبلغی است یعنی یک دلار را چند ریال می گیرند . آن چند ریال واقعی است ؟ یا حبابی ؟ به جای این حرفها تکلیف مردم را روشن کنید بگویید دلار همینی هست که هست و کسی هم جلو دار آن نیست میخواهید کار کنید همه جوانب را در نظر بگیرید . حالا یا ریسک است یا سرمایه گذاری واقعی و حبابی و مردم می خواهند کار و کاسبی کنند اصلا نمی خواهند پول خود را در بانک بگذارند که سود بگیرند نمی خواهند با سهام بازی کنند . می خواهند یک کاری بکنند . تولیدی بکنند . ساخت و سازی بکنند . خب بر اساس چی و چه برنامه ایی . ؟
اصطلاح جدید باب شده: حباب مصنوعی . شیمبدانها و فیزیکدانها باید این حباب را شناسایی کنند.
هیچ مشکلی جز نداشتن قانون و اجرای آن نیست ......خانه به قیمت تمام شده با سود ۱۰ درصد تعیین قیمت مصالح بکار برده شده در ان توسط کارشناس دادگستری ..بستن درب بنگاههای معاملاتی...
... متری یک میلیون ساخته به ۲۰ میلیون می فروشد .......دلال املاکی ا می خواهند رویفروش خانه سود بردند .....ان موقع خریدار بیچاره مسنجر بیچاره جوون بیچاره.ووووووو........
این وزیر حرفش چیه دقیقا؟؟؟!!!
حباب نیست..اسمش تورم هست.....با سوزن زدن هم نمیترکه...این حرفها هم کهنه شدن...بجای حرف زدن...باید از ۴ تا اقتصاددان درست مشاوره گرفت...وگرنه حرف زدن رو همه بلدن...
سالهاست که همه چیز حبابه البته برا مردم عادی
عامل همه ی حبابها در کشور تورم است ، علت بروز این پدیده در اقتصاد در بسیاری از نظریه های اقتصاددانان افزایش بی رویه ی حجم پول و شبه پول عنوان شده است دلیل این رخداد نیز عمدتا تامین کسری بودجه از طرق چاپ پول ناشی میشود . دولت باید این فرایند غلط را متوقف کند و نخست بین منابع و مصارف خود تناسب ایجاد کند و به عبارتی صرفه جویی در پیش گرفته و از ریخت وپاش منابع پرهیز نماید . و سپس اگر کسری آورد از طریق فروش داراییهای مازاد و یا استقراض از مردم و نقدینگی موجود مشکل را رفع کند . به استقلال بانک مرکزی اهمیت دهد و بگذارد این نهاد پولی وظایف خود را مطابق اصول اقتصاد کلان انجام دهد . کنترل تورم وظیفه ی بانک مرکزی مستقل است . دولت با سیاستهای مالی تشویقی و نه تهدیدی به افزایش عرضه کالا و محصول بپردازد . اگر دارندگان نقدینگی احساس کنند در بازاری مثل مسکن تهدید مالیاتی وجود دارد براحتی به سمت بازار ارز و طلا گرایش پیدا میکنند . علت افزایش بدون بازگشت قیمت دلار و سکه همین است که در بازار مسکن و خودرو التهاب احساس میشود و این رویداد نگران کننده ای است چون افزایش قیمت ارز و سکه بلافاصله روی قیمت تمامی کالاها تاثیر میگذارد و همین رخداد سیاستهای مالیاتی را نیز بی اثر میکند .بنابر این تقویت سمت عرضه با سیاستهای مالی درست و کنترل تورم با سیاستهای پولی بانک مرکزی میتواند اوضاع را سامان دهد . اقدامهای شتاب آلود و بدون مطالعه از طرف مجری و قانون گذار می تواند وضعیت را بدتر کند . آرامش لازمه ی هر گونه تصمیم گیری است.
همه چی حبابه و تقصیر دلالان و متهکران و جمشید بسمه...ها هست و هیچ ربطی به تورم دلار ۱۸ تومانی ندارد
میلگرد کیلویی 1000 تومن شده 6500 تومن اونهم توسط فولاد ساز زیر نظر و بازرسی دولت چطور این رو شش برابر کردین بعد قیمت مسکن حبابه همه جیز 5 یا شش برابر شده شما خودتونو به خواب میزنین چیزی تغییر نخواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
حتی اگر قیمت مصالح بقول شما 7 برابر هم شده باشد قابل قیاس با 7 تا 10 برابر شدن قیمت مسکن نیست!
افزایش قیمت مصالح حتی با مبالغ گفته شده فقط می توانست قیمت مسکن را 5 الی 10% در هر متر افزایش دهد نه بیشتر!
متأسفانه افرادی از آذر سال 96 به بعد وقتی هنوز قیمت مصالح هم گران نشده بود با بهانه های واهی مانند کاهش سود بانکی و دلار و... اقدام به چند برابر کردن قیمت مسکن کردند که هیچ دلیل منطقی نداشت.
حالا هر دفعه به علل واهی قیمت مسکن را افزایش فضائی میدهید و انتظار دارید این بهانه ها بعنوان دلایل منطقی افزایش فضائی قیمت مسکن مورد قبول مردم قرار گیرد!
درحالیکه قیمت واقعی مسکن براساس هزینه های ساخت منطقی است نه هر قیمت نوهمی با بهانه های واهی توسط شما و امثال شما و املاکی ها و دلالان!
اعلام قیمت‌های جدید لوازم خانگی طی روز‌های آینده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! اصلی ترین برند لوازم خانگی کشور که تقریبا دولتی یا نیمه دولتی است یکبار 28 اسفند 98 و یکبار 14 خرداد 99 هر سری تقریبا 20 درصد گران کرده ..... امیدوارم رسیدگی و برخورد شود . یک برند سماور سازی هم امسال دوبار گران کرده آن هم با رقمی سرسام آور

جالب اینه که هنوز هم درست جنس نمیدهند و هر بار میرم بخرم میگن هنوز بار نداده اند.یا خیلی ناقص داده اند...

هنوز هم مردم باید از کالای ایرانی حمایت کنند؟
همه چی 5 تا 6 برابر شده قیمت مسکن هنوز به 3 برابر کامل و بالغ نرسیده حباب داره !!؟؟ وقتی نصرفه کسی هم دیگه نمیسازه از این هم بدتر میشه
وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است !!!
آقای ئزیر ممکن است بفرمائین :
1 - این حباب چگونه ایجاد شده است ؟؟
1 - مسئول ایجاد این حباب کیست ؟؟
2 - چرا این حباب هرماه متورم ترمیشود ؟؟
3 - مسئول ازبین بردن این حباب کیست ؟؟
قیمت مسکن سالهاست غیر واقعی و فضائی شده تازه خبردار شدید؟!!!!
بیش از 95% قیمت مسکن دارای حباب است و به اندازه ارزش واقعی مسکن نیست! ولی چون در کشور متولی وجود ندارد توسط املاکی ها و دلالان اداره میشود و معاملات کاذب صوری هم بین همین ها صورت میگیرد و هر از چند گاهی با کمک مسئولان اسمش را رونق هم میگذارند! مثل آمارهای کاذب معامله بهمن 98 و یا اردیبهشت 99! در حالیکه بعد از سال 96 هیچ خریدار واقعی ای با قیمتهای فضائی خرید نکرده است با این آمارهای کاذب تلاش می کردند شاید بتوانند خریداران را قانع نمایند که قیمتهای فضائی واقعی است! ولی غافلند که هیچ خرداری با قیمتهای فضائی خانه نمی خرد و فقط به اندازه ارزش واقعی مسکن پول پرداخت می کند.
جمع کنید این حرفها را که سودبورس به جیب تولید میرود کدام تولید؟! هرروزشاهد ورشکستگی بیشتر کارگاههای تولیدی وبیکارشدن تعدادزیادی ازکارگران هستیم
میگویند مسکن ۳۰۰ درصد رشد قیمت داشته پس حباب دارد چراهیچکس به رشدبی دلیل ۱۰۰۰ درصدی بورس گیرنمیدهد؟؟!!!
قیمت مسکن اصلا حباب نیز نیست و حرف آقای اسلامی بیشتر جنبه تبلیغی دارد. قیمت زمین از حدود سه سال پیش حدود ۷ برابر شده است. قیمت آهن دارد به ۵ برابر می رسد. قیمت مسکن تازه از سه برابر گذشته است. اگر وضع مالی مردم خوب بود قیمت مسکن هم تا ۷ برابر جای رشد دارد.
اگر دولت می خواهد، قیمت مسکن بیاید پایین، می تواند تا ۶۰ درصد بیاورد پایین، چون ایران کشور پهناوری است و زمین زیاد دارد و دولت می تواند زمین را رایگان دهد. با این وضعیت مردم ضربه می خورند و سازندگان هم که انواع تعرفه های دولتی را باید بدهند دارند نابود می شوند و حرکت به سمت بورس را شروع کرده اند.
ظاهرا همه در این کشور فقط حباب تولید میکنند و هنه چیز دچار حباب شده. از مسکن و ارز و دارو و لوازم خانگی و خورد و خوراک مردم....
حباب که جای خود داره، مصنوعیش رو ندیده بودیم.
جناب آقای وزیر
من می‌دونم دلیل وجود حباب مسکن چیه
1- حباب آهن
2- حباب سیمان، گچ و کاشی، سرامیک و .....
3- حباب شیرآلات بهداشتی و سایر اقلام مربوط
4- حباب لوله و سایر قطعات مربوطه
5- حباب لوازمات و وسایل برقی
6- حباب هزینه‌های نیروی انسانی
و سایر حباب‌های دیگر که همه اونها بستگی داره به گرونی شدن دلار و افزایش نقدینگی و چاپ بی رویه پول ( که حتما اونا هم واقعی نبوده و حباب هستند)

بابا بس کنید دیگه این حرفا رو
بخدا همه این حرفا دیگه برامون تکراری شدن
همه چی حباب است . کشور ساختید یا صابون؟
یک متر حباب در پایین شهر ۱۰ میلیون تومان...‌‌‌
خوبه تو این مملکت همه چی تو حبابه سکه ارز مسکن لوازم خانگی مواد غذایی خودرو پس بگید کشور تو کف بسر میبره
نقش سازمان حمایت برای کنترل این بنگاههای قارچی البته از نوع سمی چیست سازمان تعزیرات کجاست ، حتی حاضر به استفاده از نیروهای داوطلب و مجانی هم نیستند
اینروزها همه جاصحبت از اخذمالیات ازخانه های خالی است .ارز درچندسال گذشته ۶ برابرشد پس مسکن هم باید ۶ برابربشود وهنوز برای رشد جا دارد بروید ازسودهای کلان وباداورده بورس نورچشمی که دریک سال ۱۰ برابر رشد کرد مالیات اخذکنید!!!
...کلا همه چی حبابه...نمیدونم چجوره که این حباب ها همش بیشتر میشه و نمیترکه...مثلا دلار 8 تومنی حباب بود وطی دو سال همش داره حبابش بیشتر میشه...الان 18 تومنی هم حبابه...فک کنم این حبابه خیلی محکمه و مثل سلول سرطانیه که فقط زیاد میشه
کارگر مظلوم باید به اجبار کارفرما روزی دوازده تا پانزده ساعت کار کنه یعنی اضافه کار اجباری
که خلاف قانون اساسی و قانون کار
قسمت غم انگیز ماجرا اینجاست که فقط حقوق هست ساعت کار را دریافت میکنه
شرکت بااصطلاح تولید کننده لوازم خانگی که منتظر مواد اولیه از خارج است این یک مونتاژ کار است نه تولیدکننده. ...
وضعیت مسکن اسفناک است. دولت به داد مردم برسد. جلوی دلالی در بازار املاک را باید با مالیات گرفت. مثل 180 کشور دیگر دنیا که این مشکل را با تدبیر مالیاتی و تنبیه دلالان از خدا بی خبر حل کرده اند. مسکن کالای سرمایه گذاری و سوداگری نیست. نیاز حیاتی مردم است. نباید دولت بگذارد عده ای املاکی و دلال سودجو با آن بازی کنند. جناب قلی خسروی شما که می گویی خبرنگارها به مسکن نپردازند از وضعیت بازار اجاره و فروش و قیمت های نجومی خبر داری که کمر مردم را خم کرده است؟ میدانی جوان بدبخت نمیتونه ازدواج کنه فساد ایجاد میشه؟ خودت مستاجری اصلا که بفهمی؟! در تمام دنیا که قیمت ها در سایت درج نمیشه مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر تملک املاک چندگانه وضع کرده اند و دلال را نقره داغ می کنند. آیا از اینها هم شما خبر داری؟!
اگه توانش را دارید حباب را بترکانید. البته اینکار را نمیکنید چون بیشتر شما ملاک هستید.
مسكن درحباب.....سكه درحباب......ماشين در حباب ...... ارزدرحباب....كلا كشوردر حباب ......پس دولت ونمايندگاه كجاي كارند؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی