بازدید 11212

حکم‌جلب برای۱۷ افسرعراقی به اتهام سرکوب‌تظاهرات

دولت محلی در استان "ذی قار" در جنوب عراق ۱۷ حکم جلب برای تعدادی از افسران و مقامات محلی به اتهام سرکوب اعتراضات صادر کرده است.
کد خبر: ۹۸۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 10 June 2020

 

به گزارش تابناک، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دولت محلی در استان "ذی قار" واقع در جنوب عراق اعلام کرد، ۱۷ حکم جلب در حق تعدادی از افسران و مسؤولان محلی از جمله سپهبد جمیل الشمری، مسؤول گروه بحران این استان در جریان تظاهرات‌ها صادر شده است.

در همین راستا، حازم الکنانی، معاون استاندار ذی قار در بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد: دستورات لازم برای دستگیری تمامی افسرانی که در سرکوب تظاهرات در استان ذی قار مشارکت داشتند و همچنین حکم بازداشت جمیل الشمری و ممنوع السفر شدن وی و نیز مصادره اموال منقول و غیرمنقول او مجددا صادر شده است.

وی در ادامه افزود: حدود ۴۰۰ دادخواست قضایی علیه تظاهرکنندگان صلح‌جو در استان ذی قار لغو شد.

الکنانی همچنین تصریح کرد: در حضور نمایندگانی از خانواده‌های شهدا، فرمانده پلیس ذی قار و گروهی از تظاهرکنندگان نشستی در دفتر کار محمد حیدر حسین، رئیس دادگاه استیناف ذی قار با هدف بررسی امور مربوط به تظاهرات و اقدامات حقوقی در حق متهمان سرکوب تظاهرات و دادخواست‌ها علیه تظاهرکنندگان برگزار شد.

معاون استاندار ذی قار ادامه داد: در جریان این دیدار رئیس دادگاه استیناف ذی قار، خانواده شهدا و تظاهرکنندگان را در جریان تمام مراحل قانونی اتهامات مربوط به تظاهرات و تدابیر دادگاه در دوره اخیر و نیز صدور ۱۵ حکم بازداشت در حق افسران دستگاه‌های امنیتی که در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مشارکت داشتند و همچنین صدور حکم بازداشت جبار الموسوی، رئیس سابق کمیته امنیتی و مصادره اموال منقول و غیرمنقول وی در پرونده رخدادهای بیست و ششم اکتبر گذشته قرار داد.

وی همچنین تاکید کرد: پنج تن از تظاهرکنندگان متهم به قتل نیروی پلیس در رخدادهای روز پنجم اکتبر ۲۰۱۹ پس از تبرئه و ثابت نشدن هیچ دلیلی برای محکومیت‌شان و لغو اکثر شکایت‌های ارائه شده علیه تظاهرکنندگان صلح‌جو که نزدیک به ۴۰۰ شکایت می‌رسد، آزاد شدند و انجام تحقیقات گسترده در خصوص پرونده‌های مربوط به انفجارها و عملیات ترورها آغاز شده است.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار