بازدید 12329

وکیل خانواده فلوید: سازمان ملل مداخله کند

وکیل خانواده جورج فلوید از سازمان ملل خواست تا در روند تحقیقات درباره قتل این آمریکایی سیاهپوست به دست پلیس مداخله کند.
کد خبر: ۹۸۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 09 June 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه دیلی میل، بن کرامپ، وکیل خانواده جورج فلوید با ثبت یک درخواست "تجدیدنظر فوری" از سازمان ملل خواست آمریکا را تشویق به طرح اتهامات کیفری فدرال علیه چهار افسر پلیس دخیل در این قتل در شهر مینیاپولیس کند.

قتل جورج فلوید و اعتراضات گسترده‌ای که پس از آن به راه افتاد، پلیس آمریکا را بر آن داشت تا این چهار افسر پلیس را ابتدا اخراج و سپس دستگیر کند.

کرامپ گفت، خواستار آن است که سازمان ملل در راستای "متوقف ساختن سوءاستفاده‌های حقوق بشری بیشتر" به آمریکا اصلاحات سیستماتیک در نیروی پلیس خود را شامل تکنیک های کاستن از تنش، به کارگیری دادستان‌های مستقل و اجرای کالبدشکافی برای مورد قتل فراقانونی رخ داده به دست پلیس را توصیه کند.

او از جمله موارد سوءاستفاده‌های رخ داده را "شکنجه و قتل‌های فراقانونی آفریقایی-آمریکایی‌ها" ذکر کرده و گفت، خواستار آن است که این اصلاحات باعث حمایت از "حق ذاتی و بنیادین انسانی آنها برای زندگی" شود.

کرامپ در ادامه نامه اش به سازمان ملل نوشت: آمریکا "در دراز مدت الگوی محروم سازی شهروندان سیاهپوست از حق بنیادین انسان برای زندگی را اجرا کرده است". او در ادامه اسامی موکلان سابق خود نظیر خانواده های مارتین لی اندرسون در فلوریدا، مایکل براون در میسوری و بریونا تایلر در کنتاکی را ذکر کرد.

وی افزود: دولت آمریکا به طور مداوم از پاسخگو کردن پلیس کوتاهی کرده و حتی در پرونده هایی که اسناد و مدارک ویدیویی غیرقابل انکار داشته اند، هیچگونه اتهام کیفری فدرال علیه متهمان مطرح نکرده است.

کرامپ گفت: وقتی یک گروه از مردم یک کشور توسط دولتشان طی چند دهه به طور سیستماتیک از حق انسانی جهانی خود برای زندگی محروم می شوند، باید برای کسب حمایت جامعه بین المللی و مداخله سازمان ملل درخواست بدهند.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل