بازدید 16016
بازتاب گزارش

رقابت تاج و سلطانی فر برای فرار از باتلاق قرارداد ويلموتس

‎حالا که تلخ‌ترین و بدترین قرارداد تاریخ فدراسیون با یکی از ناکام‌ترین مربیان فوتبال ایران موجب شدت گیری انتقادات علیه تاج و یارانش شده، دومین گام پس از ماجرای برکناری کی روش، تطهیر چهره رئیس سابق در ماجرای انتخاب جانشین کی روش و انداختن توپ به زمین وزیر ورزش است، وزیری که نمی خواهد نقشش را بپذیرد
کد خبر: ۹۸۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 08 June 2020

رییس سابق فدراسیون فوتبال که پس از استعفایش با بهانه کسالت، چندماه روزه سکوت گرفته بود یکباره به رسانه‌ها علاقمند شد و همان چند جمله کافی بود تا خاکستر آتش فوتبال دوباره زبانه بکشد.

به گزارش تابناک ورزشی، با توجه به حواشی و گمانه زنی‌های متفاوتی که نسبت به دلیل استعفای تاج و همچنین پشت پرده قرارداد بحث برانگیز ویلموتس وجود داشت رئیس سابق در پی سوال‌های متفاوت افکارعمومی ترجیح می‌داد با رسانه‌ها روبرو نشود چرا که این رویارویی می‌توانست هزینه‌هایی برای او ایجاد کند.
‎تاج آنچنان پنهان شد که بعد از مدتی اخبار غیر رسمی از احوالش در سواحل اسپانیا و پس از آن بیمارستان‌های آلمان یا حتی ترکیه به گوش می‌رسید، اما در پاسخ به ابهامات درباره عملکرد سوال برانگیزی که طی این سال‌ها در فوتبال کشور داشته سکوت کرد.

‎انتخابات فوتبال در موعد مقرر برگزار نشد، همانطور که تاج بهتر از هر کسی می‌دانست با توجه به اصلاح نشدن اساسنامه در دوره ریاستش امکان برگزاری انتخابات وجود نخواهد داشت، با این وجود در بهار ۹۹، آغاز پروسه اصلاح اساسنامه و نزدیک شدن به انتخاباتی که احتمالا بعد از تصویب اساسنامه در پاییز برگزار خواهد شد، رئیس سابق فدراسیون به ایران بازگشت. ابتدا از ابتلا به کرونا و عدم امکان بازگشت گفت، بعد با گزارش و خبری لطیف اطرافیانش از ملاقات دوستانه در دفتر کار تاج با اعضای هیات رئیسه و برخی مسئولان فدراسیون خبر دادند و حالا گام به گام تلاش برای بازسازی وجهه تخریب شده رئیس سابق که ظاهرا همچنان چشم به فوتبال دارد.

‎نخستین گام انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام بود که توسط یکی از نزدیکان تاج و عوامل خبرساز حاضر در فدراسیون اداره می‌شود. اظهار لطف به کی روش، یاد دوران موفقیت و سربلندی، به شکلی که انگار نه انگار این مهدی تاج بوده که تصمیم قطع همکاری کی روش را عملی کرد و پس از آن هم مربی پرتغالی، او را عامل جدایی خودش از تیم ملی دانست و علیه وی موضع گیری‌های تند و صریحی داشته است: « متاسفانه وقتی شما با افرادی بدون صداقت، شخصیت و اصول اخلاقی مواجه می‌شوید، نمی‌توانید چیز دیگری توقع داشته باشید. ولی دادگاه CAS از آن وسایلی نیست که رییس قبلی فدراسیون فوتبال ایران در گذشته از آن استفاده کرد تا ایجاد ترس کند یا مردم به خصوص بازیکنان و کارمندانش را بترساند.»
‎این بخشی از مصاحبه اخیر کی روش در خصوص تاج است که همچنان او را مقصر مشکلات فعلی فوتبال ایران و البته جدایی خودش از تیم ملی می‌داند.

‎با این وجود تاج تلاش کرد در فضای مجازی وانمود کند که تحت فشار بیرونی (وزارت ورزش) مجبور شده به همکاری با کی روش پایان بدهد. حقیقت این است که وزارت ورزش علاقه‌ای به ادامه همکاری کی روش با تیم ملی نداشت و در این خصوص هم توصیه‌هایی به فدراسیون صورت می‌گرفت، اما تاج و اطرافیانش هم برای پایان دادن به این همکاری و خلاص شدن از دست کی روش لحظه شماری می‌کردند و این ائتلاف در پایان جام ملت‌ها به هدف خودش رسید.

‎پروسه عبور از کی روش با ورود ویلموتس بلژیکی دنبال شد اما به نوشته صبح نو بدون تردید تاج و حلقه اول مشاورانش از جمله ساکت، علوی (سخنگو) و شکوری دبیرکل وقت نقش مهمی در انتخاب ویلموتس داشتند.
‎حالا که تلخ‌ترین و بدترین قرارداد تاریخ فدراسیون با یکی از ناکام‌ترین مربیان فوتبال ایران موجب شدت گیری انتقادات علیه تاج و یارانش شده، دومین گام پس از ماجرای برکناری کی روش، تطهیر چهره رئیس سابق در ماجرای انتخاب جانشین کی روش است.
‎بر همین اساس تاج حاضر می‌شود در ساختمان صدا و سیما به صورت سرزده مقابل دوربین قرار بگیرد و اظهارات عجیب و سوال برانگیزی را در خصوص این قرارداد همچنین رویه همکاری و تعامل فدراسیون با ویلموتس مطرح کند. تکذیب استفاده از خودروی لاکچری، امتناع از پاسخگویی در قبال مبلغ قرارداد و مواردی از این دست که باز هم کمک چندانی به تاج برای بازسازی چهره اش نکرد.

رقابت تاج و سلطانی فر برای فرار از باتلاق قرارداد ويلموتس

‎پرده آخر نشستن برابر دوربین بدون تعارف ۲۰:۳۰ در دفتر شخصی تاج بود که بر خلاف این عنوان اتفاقا همراه با تعارف قرار بود رئیس سابق فدراسیون را از فشار انتقادات رها کند. ‎تاج اینبار هم به روش تکراریِ ماجرای برکناری کی روش متوسل شد و در برابر سوالات لطیف و هدفمند گزارشگر ، تلاش کرد وزارت ورزش را به عنوان مقصر و عامل انتخاب ویلموتس معرفی کند تا از این پرونده خلاص شود.
‎اشاره به یک توصیه نامه در مکاتبات و طرح نام مرکز فرهنگی ایران و هلند احتمالا حاصل مشاوره‌های همان نزدیکان و مشاورانی است که تاج را در این مخمصه انداخته اند.

‎البته ماجرای مرکز فرهنگی ایران و هلند به اندازه کافی سوال برانگیز و ابهام آلود است خصوصا وقتی که می‌فهمیم چنین مرکزی با حضور سلطانی فر در زمان ریاست سازمان میراث فرهنگی در سال ۹۵ تاسیس شده و بیشتر شبیه به یک فروشگاه صنایع دستی است، اما عوامل نزدیک به سلطانی فر همچنان در این مرکز فعالیت دارند و معرفی ۳گزینه از جانب چنین مرکزی به فدراسیون غیر قابل قبول و غیر حرفه‌ای است.

‎سلطانی فر و وزارت متبوعش به جای خود باید پاسخگو باشند که اساسا توصیه هر مرکز فرهنگی نامربوطی در هرکجای جهان را برای انتخاب سرمربی تیم ملی به فدراسیون مربوطه ارجاع می‌دهند؟ که اگر چنین است وای به حال ورزش با چنین اندیشه ومدیریتی و اگر چنین نیست چرا به شکل خاص در این ماجرای مشکوک گزینه‌های مطرح شده از جانب این مرکز را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده اند؟

‎سوال دیگر این است که افرادی که در معرفی ویلموتس دخیل بوده اند تا چه حد در تنظیم قرارداد و البته مبلغ قرارداد مداخله داشته اند حال آن که قیمت حقیقی ویلموتس کمتر از یک میلیون یورو برآورد می‌شد، اما این مربی با دستمزد و شرایطی عجیب و دریافت حداقل ۲/۳ میلیون یورو در سال به گران‌ترین مربی تاریخ فوتبال ایران مبدل شد.
‎در سوی دیگر تاج هم نمی‌تواند با این توجیه از مسئولیت خودش فرار کند.

صبح نو در ادامه گزارش خود آورده: رئیس فدراسیونی که برای رهایی از بازنشستگی و ترک ساختمان سئول با همراهی یاران و دوستانش در هیات رئیسه ، برای حفظ و حراست از استقلال فوتبال گریبان چاک می‌داد، برای برکناری کی روش منتظر تصمیم وزیر ورزش بود، برای انتخاب سرمربی جدید چشم به پاراف وزیر در نامه مرکز فرهنگی ایران و هلند داشت و حتی برای تنظیم بند‌های قرارداد مدعی است که با تدابیر وزیر غرامت ۳ماهه در قرارداد را پذیرفت و آن را شاه بیت قرارداد می‌داند، این خلاصه استقلال فوتبال و دکترین مدیریتی مهدی تاج است.

‎مجموعه تحرکات هدفمند رییس سابق البته به جایی نرسید، او هرچه بیشتر سخن می‌گوید ابعاد تلخ‌تر و تاریک تری از این قرارداد عیان می‌شود. به میان آوردن وزیر و مرکز فرهنگی، یا حتی امضای اعضای هیات رئیسه و دبیرکل وقت در قرارداد در همین راستاست که شریک پیدا کند در این پرونده. تاج حتی به رابطه قدیمی با جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور که از حامیان اصلی او در انتخابات ریاست فدراسیون بود هم اشاره کرد و در ماجرای استقراض ۳۰ میلیاردی از شستا نام او و ۹ وزیر دیگر دولت روحانی را هم به میان آورد تا همچنان شرکای تازه‌ای را وارد ابعاد گسترده این پرونده کند.
‎البته هدف نهایی تطهیر وجهه رئیس سابق برای نقش آفرینی دوباره در انتخابات آتی فوتبال بود. تاج که در انتخابات لغو شده هم گزینه مشخصی داشت و تلاش می‌کرد سبد رای خودش را به سمت همان گزینه هدایت کند با افشای پرده‌های جدیدی از ماجرای ویلموتس از مقبولیت اندکی در مجمع برخوردار است.

‎آخرین خبر از حساسیت مجلس و ورود برخی از نمایندگان همچنین نهاد‌های نظراتی به موضوع قرارداد ویلموتس از سویی و پرداخت ۳۰ میلیاردی شستا به فدراسیون از سوی دیگر حکایت دارد. سوال اصلی از دولت این است که بر اساس کدام اعتبار و تضمینی (با توجه به موجودی حساب فدراسیون در فیفا) این مبلغ را از منابع دولتی و بیت المال آن هم با توجه به شرایط بحرانی شستا پرداخت کرده اند؟ در این بین حتی نظریه‌ای مطرح شده که ممکن است مقصران و مسببان ورود این خسارت بی سابقه در نهایت ملزم شوند از منابع شخصی خودشان نسبت به بازگرداندن وام ۳۰ میلیاردی "شستا" اقدام کنند آن هم در حالی که فدراسیون چنین اعتباری در فیفا ندارد و با بحرانی مالی موجود قادر به بازگرداندن این مبلغ نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
این بیچاره ها تقصیری ندارن....یه سفره بیکران بخوربخور باز شده اینام در حد خودشون خوردند.
شما از طبری ها و امثال آنها میگویید
آنوقت در این مملکت وکیلی نیست که قرارداد را طوری بنویسد که آقا میره دستت به جایی برسد؟

نه خودشان در این ماجراها دخیل هستند و سود میبرند
اول باید مشخص شود که این نهادهای غیر مرتبط ان هم خارجی!!! نامه می زنند و پیشنهاد برای سرمربی گری می دهند سابقه داشته و یا فقط در این دوره به وجود امده
ان وقت است که می توان بهتر نتیجه گیری کنیم
همه درمان ها در کشور می توان انجام داد و معلوم نیست با چه نیتی به این اسم خارج می رود
مطمئنا تاج مقصر اصلی هست
بیاد ببریم که ایشون هست که قرارداد رو امضا کرده
اینکه وزیر توصیه کرد و ایشون قبول کرد عذر بدرتر از گناه هست
و نشون میده ایشان برای بقای خود اصلا به فکر مصالح مملکت نیست و هرچیزی رو فدای کرسی خود میکند
ایشان همراه با ساکت و کفاشیان بدترین مصیبتها رو بر سر فدارسیون آوردند
پول و سرمایه مملکت رو نابود کردند
مدیریت باندبازی و جناحی این باند اصفهانی چقدر بر مردم و کشور ضرر رساند؟
تاکی باید مصالح یک عده و یک استان رو برتر و بالاتر از مصالح مردم و ملت کشور دانست؟
چشم تنگ دنيادوست را يا قناعت پركند يا خاك گور.
پاداش قهرمانی فوتسال زنان را ندادند.
فردوسی پور گزینه مناسبی برای ریاست فدراسیون است: ایشان جدا از اینکه اطلاعات ارزشمند و روابط قوی در فوتبال دارد، بدلایل هوش بالا و هم تخصص در حوزه مدیریت و اقتصاد (ایشان کارشناس ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه شریف دارد) گزینه مناسبی برای این پست است. فوتبال را به او بسپارید و ببینید چگونه متحول می کند.
فدراسیون فوتبال آلمان برنامه 50 ساله داره ما هم برنامه داریم!!
برنامه ما فقط پر شدن جیب شخصی آقایون از بیت المال ...
علی کریمی خودشو کشت به ملت بفهمونه ولی نشد، همشون با مظلوم نمایی کار خودشون رو کردند.
هنوز حرص خوردن های علی آقای کریمی رو تو برنامه نود جلوی مستر ساکت یادمه!
چی شد؟ آقای ساکت خیلی ساکت شد.
یه تحقیق هم در مورد جام های اهدایی و نقل و انتقالات مشکوک به تیم وزیر پرسپولیس بشه ... خیلی چیزها معلوم میشه
مساله اینه که با اقدامات آقای رئیسی اینها همه ترس به جانشان افتاده و برای اینه که همدیگه رو لو میدهند. فهمیده اند که شرایط عوض شده و دوران بخور و در رو تمام شده. الان طوری شده که اسم آقای رئیسی رو پیش برخی از مسئولین بی وجدان میاری، خودشونو خیس میکنند. ومکرو و مکرالله والله خیر الماکرین. متاسفم برای دزدها ولی عصر دزدیها به اتمام رسیده.
پولهای مفتی که به فوتبالیستها داده میشه ازهمین بیت المالیه که گفته میشه از تحریمها ضربه دیده، درسته؟
پس چرا یه سری تا ته کیسه دستشان را می تونن ببرن و استفاده کنن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست