بازدید 17335
۳

مرگ تلخ دو نوزاد درفاصله چند ساعت در دو مرکز درمانی

روز شنبه خبر دو مرگ مشکوک به بازپرس جنایی تهران اطلاع داده شد. باران و ‏مریم که فقط چند روز از تولد آنها می‌گذشت، به دلایل نامعلومی جان‌شان را از دست دادند. خانواده‌ این نوزادان جانباخته، کادر درمانی و بیمارستان‌های محل نگهداری ‏فرزندان‌شان را در بروز این حادثه مقصر می‌دانند و همین هم شد تا این دو پرونده برای ‏بررسی به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شود‎.
کد خبر: ۹۸۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 08 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شهروند، نخستین حادثه حدود ساعت ۹ صبح از طریق مأموران کلانتری ۱۴۵ ونک به بازپرس کشیک ‏قتل اعلام شد. براساس آنچه در پرونده قید شده، نوزادی ۱۴ روزه به دلیل زردی در مرکز ‏درمانی کودکان در یکی از خیابان‌های شمالی تهران بستری بود. درواقع والدین این دختر به ‏توصیه کادر درمانی پنج روز قبل از حادثه فرزندشان را در این مرکز درمانی بستری کردند تا ‏زردی این نوزاد به حد نرمال برسد. اما شنبه صبح وقتی پدر و مادر این نوزاد به بیمارستان ‏مراجعه کردند، به آنان گفته شد که فرزندشان فوت کرده است.

پدر این کودک هم با مراجعه ‏به کلانتری منطقه علیه بیمارستان و کادر درمانی آن شکایت کرد. پدر این کودک جانباخته ‏که حال فرزندش رو به بهبود بود و هیچ نشانه و علایمی از بیماری حادی نداشت در ‏اظهاراتش گفت: «حال باران خوب بود. حتی کادر درمانی بیمارستان هم به ما اطمینان دادند که ‏دخترم به‌زودی مرخص می‌شود. به ما گفتند شنبه یا یکشنبه می‌توانیم او را به خانه ‏ببریم. اما شنبه جنازه او را تحویل ما دادند. مطمئنم آنها در مرگ دخترم مقصرند.» ‏

مادر این طفل چند روزه هم در اظهاراتی مشابه به مأموران گفت: «من به دخترم شیر می‌دادم. ‏در این چند روز او را در آغوش می‌گرفتم. اگر او مشکلی داشت چرا بیمارستان به ما چیزی ‏نگفت. آنها با بی‌مسئولیتی ما را داغدار کردند.» با توجه به اظهارات والدین این نوزاد و ‏احتمال قصور پزشکی، بازپرس واحدی دستور ارجاع پرونده را به دادسرای جرایم پزشکی ‏صادر کرد تا چند و چون این ماجرا به‌طور دقیق روشن شود‎.

اما چند ساعت بعد خبر مشابه دیگری این بار از سوی کلانتری ۱۰۶ نامجو به بازپرس واحدی ‏اعلام شد. باز هم مرگ مشکوک یک نوزاد دختر و شکایت والدین از کادر درمانی. براساس ‏اعلام پلیس حوالی ساعت دو بعدازظهر پدر و مادری هراسان در حالی‌که نوزاد دوروزه‌شان را روی دست داشتند به بیمارستان امام حسین(ع) مراجعه کردند.

کادر درمانی ‏همه اقدامات لازم را برای احیا انجام دادند

براساس اعلام اورژانس این ‏مرکز درمانی کودک در زمان مراجعه هیچ علایم حیاتی نداشت. با وجوداین، کادر درمانی ‏همه اقدامات لازم را برای احیا انجام دادند، اما تلاش آنها فایده‌ای نداشت. آن‌طور که ‏پدر این دختر به «شهروند» می‌گوید دخترش مریم در یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران ‏متولد شد و به او گفتند حال او خوب است، حتی لباس‌هایش را هم گرفتند تا ‏تنش کنند، اما بعد انگار همه چیز تغییر کرد، بچه را به من نشان نمی‌دادند هر چه هم پرس‌و‏جو می‌کردم کسی جواب درستی به من نمی‌داد تا اینکه بعد از چند ساعت گفتند ‏حال بچه وخیم است.

این پدر داغدار درحالی‌که صحبت کردن درباره اتفافات آن روز برایش ‏سخت و عذاب‌آور بود، این‌گونه ادامه داد: «انگار نمی‌توانستند برایش ‏کاری انجام دهند. به آنها گفتم اگر لازم است او را به بیمارستان دیگری ببرم.ابتدا قبول نکردند اما بعد یکی از دکترها به من گفت دراین بیمارستان نمی‌توانند برای بچه من کاری ‏انجام دهند و هیچ امکاناتی ندارند و خودمان او را به بیمارستان مجهزتری ببریم.شاید اگر ‏زودتر او را به بیمارستان امام حسین(ع) رسانده بودیم، این اتفاق نمی‌افتاد.» پدر و مادر این ‏نوزاد هم به همین دلیل از همان بیمارستانی که دخترشان در آنجا به دنیا آمد، شکایت کردند.


پدر این نوزاد گفت اگر بچه ما نارسایی یا هر مشکل دیگری داشت چرا بیمارستان به ما اعلام نکرد، ‏چرا پزشک متوجه نشد تا در بیمارستانی با امکانات بیشتر همسرم را سزارین کنند. کادر ‏درمانی بیمارستان در این حادثه مقصر است. به دستور بازپرس جنایی این پرونده هم برای ‏بررسی بیشتر به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شد‎.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
متاسفانه سیستم درمانی ما به هیچ وجه پاسخگو نیست
خداوند صبر عنایت فرماید انشالله
بیمارستان های خودمون بدون امکانات و بیمارستان های سوریه و فلسطین سرشار از امکانات
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر