بازدید 26219
نماینده مجلس:

تبانی و دلالی در قرارداد ویلموتس محرز شد

اصل قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با این مربی بلژیکی جای تأمل دارد، زیرا این مربی فردی نیست که بتواند برای یک قرارداد سه ساله ۷ میلیون دلار دریافت کند. متأسفانه دلال‌هایی در عقد این قرارداد فعالیت داشتند که باعث شدند یک قرارداد غیرکارشناسی بسته شود
کد خبر: ۹۸۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 08 June 2020

نماینده مردم خراسان در مجلس شورای اسلامی گفت: قراردادی که با مارک ویلموتس بسته شده شائبه‌های زیادی دارد و برای ما محرز شده که این قرارداد تبانی است.

به گزارش تابناک ورزشی، صبح روز گذشته نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم خراسان در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را بین نمایندگان پیرامون قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس توزیع کرد. وی در این نامه سؤالاتی را پرسید و رونوشتی از آن را به قوه قضائیه و نهاد ریاست جمهوری ارسال کرد. پژمان‌فر تماس در خصوص دلایل توزیع این نامه اظهار داشت: اصل قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با این مربی بلژیکی جای تأمل دارد، زیرا این مربی فردی نیست که بتواند برای یک قرارداد سه ساله ۷ میلیون دلار دریافت کند.

وی افزود: اگر ویلموتس با کشور دیگری قرارداد می‌بست، اصلا چنین ارقامی را پیشنهاد نمی‌داد. این مسئله نشان‌دهنده ابهاماتی است برای رسیدگی به پرونده. اینکه چگونه مسئولان مربوطه به مارک ویلموتس رسیده‌اند جای بررسی دارد، زیرا عقد قرارداد با این مربی و مطرح شدن رقم قرارداد او، حیثیت و آبروی تیم ملی فوتبال ایران را هدف قرار داده است.

تبانی و دلالی در قرارداد ویلموتس محرز شد

نماینده مردم خراسان در مجلس تأکید کرد: اینکه شرکتی به نام مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند مسیری را طی کرده و از طرفی شخص مسعود سلطانی‌فر زمینه‌های حضور این مربی را فراهم کرده است، ابهام بزرگ دیگری است که باید به آن رسیدگی شود. ضمن آنکه وزیر ورزش که زمانی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان گردشگری بوده، با سفر به هلند این شرکت یا همان انجمن فرهنگی اقتصادی ایران و هلند را افتتاح کرده که همه این‌ها نیز ایجاد شائبه کرده است.

متأسفانه دلال‌هایی در عقد این قرارداد فعالیت داشتند

پژمان‌فر خاطرنشان ساخت: متأسفانه دلال‌هایی در عقد این قرارداد فعالیت داشتند که باعث شدند یک قرارداد غیرکارشناسی بسته شود. از طرفی، افرادی در این قرارداد نقش دارند که در آلمان کار‌های تجاری انجام می‌دهند که ما در حال بررسی اسنادی هستیم که به زودی به آن پرداخته خواهد شد. اگرچه آقایان تلاش می‌کنند پرونده ویلموتس را به سمتی ببرند که کار فیصله پیدا کند، اما طبیعتاً عقد قرارداد باید به شکلی صورت می‌گرفت که جمهوری اسلامی کمترین آسیب را در این زمینه ببیند.

بندی را در آن گنجاندند که اگر نبود، کشور با مشکل مواجه نمی‌شد

وی تصریح کرد: یکی از افرادی که در این قرارداد نقش آفرینی کرده، بندی را در آن گنجانده که اگر نبود، کشور با مشکل مواجه نمی‌شد. بر همین اساس، اکنون مجبورید ۷ میلیون دلار بازپرداخت به مربی بلژیکی داشته باشید و مطمئنا تعمدی در این موضوع صورت گرفته که نهایتاً یک کشور محکوم شود.

وی با اشاره به اینکه قرارداد در اختیار عموم قرار گرفته است، گفت: با وجود اینکه طرفین مجاز به انتشار این قرارداد نبودند، متأسفانه قرارداد در اختیار افکار عمومی قرار گرفته و تبعات سنگینی برای کشور ایجاد شده است. اگر جمع‌بندی در این زمینه صورت بگیرد، در زمینه‌های حقوقی مشخص می‌شود که چه کسانی دلالی کرده‌اند، اما قراردادی که بسته شده شائبه‌های زیادی دارد و برای ما محرز شده که این قرارداد تبانی است. انتظار دارم دستگاه‌های امنیتی به این مسئله ورود کنند، زیرا عقد این قرارداد فساد مسلم است. نهاد‌های نظارتی باید با این شبکه فساد برخورد قاطع داشته باشند. برخی افراد باید دستگیر شوند و کسانی که خارج از کشور در این قرارداد نقش داشتند، باید از طریق پلیس بین‌الملل دراختیار کشور ما قرار بگیرند.

وی ادامه داد: حساسیتی که روی این مسئله ایجاد شده، باعث شد تا به این نتیجه برسیم که مسلماً فساد صورت گرفته، اما تشخیص این موضوع کار حقوقی بسیار ساده‌ای است که مطمئناً باید به آن ورود کرد و جلوی هزینه سنگین برای کشور گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه حق مردم است مسائل ریز و درشت کشورشان را بدانند، گفت: تا جایی که ممکن است سعی می‌کنیم روند پرونده را دراختیار عموم قرار بدهیم؛ هر چند ممکن است با اعلام اسامی متخلفین، از کشور فرار کنند یا به سمت و سوی دیگری پرونده را ببرند. معتقدم ضرورت دارد با عوامل امضای چنین قراردادی برخورد جدی صورت بگیرد.

وی در خصوص مصاحبه مسعود سلطانی‌فر مبنی بر اینکه مسئولیت عقد قرارداد با ویلموتس برعهده فدراسیون فوتبال است، عنوان کرد: اجازه نمی‌دهیم همه چیز را با یک خطای کارشناسی تمام کنند. من حتما جلوی این کار را خواهم گرفت و مطمئن باشید وقتی قراردادی با تبانی و فساد امضا می‌شود، عوامل آن باید منتظر برخورد قاطع و جدی باشند. در شرایطی که دولت نمی‌تواند یارانه برخی از بچه‌های این سرزمین را پرداخت کند و ما در جامعه با چنین مشکلاتی مواجه هستیم، نباید قرارداد ۷ میلیون دلاری، آن هم به صورت تبانی امضا شود که هم کشور را زیر سؤال ببرد و هم حیثیت مان را خدشه‌دار کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
خوب بیارید این وزیر را استیضاح کنید. بعد اگر جرمش مشخص شد خدمتش برسید. خدا خیرت بدهد
حالا که معلوم شده اقای تاج و شرکا چه دسته گلی به اب دادند من اگر جای اقای تاج بودم می امدم و مردانه مانند جان کری! که حرفش تضمین است توافق ضمنی خود را با ویلموتس را افشا می کردم تا این بطلمیوس حساب دستش بیاید و در نزد دنیای فوتبال و فیفا رسوا بشه!...... اما نه! تو رو خدا این کار را نکنید!. دست نگه دارید. این بطلمویس خیلی زرنگ تر این حرفهاست. مانند جان کری که همه جور از اقای ظریف( دیپلمات هزاره و اقای سفیر!) امتیاز گرفت و حتی یک امضا هم نداد و حتی قول نداد که شخص اقای ظریف حداقل تحریم نشه این بطلمیوس هم حتی یک سند و خط و امضا هم نداده که قرارش و قول شفاهی اش با طرف ایرانی این بوده که نصف قرارداد به دلالهای ایرانی پرداخت شود. اگر هم قولی داده باشد قولش هم که باز مانند قول جان کری باد هواست. حالا هی تاج مانند اقای صالحی قسم جلاله بخوره. در عرف حقوق و دادگاههای بین المللی مانند فیفا و دادگاه ورزش ما با ترم حقوقی بنام قسم جلاله به عنوان سند برخورد نمی کنیم. پس دوباره تاج و فدراسیون به نمایندگی ملت ایران محکوم به تهمت تبانی و تقلب به بطلمیوس می شوند و ملت ایران باید یک 80 میلیارد تومن دیگر به عنوان خسارت به بطلمیوس و تیم وکلای او بابت اتهام واهی به بطلمیوس نجیب بدهند از بس نماینده ملت یعنی تاج و فدراسیون و وزارت ورزش شفاف و دلسوز و کاربلد بودند!. علی برکت الله
این ویلموتس دیگر اخرشه. از قدیم گفتن دزدی که به دزد بزنه شاه دزده. اینها با هم ساخت و پاخت کرده بودند که مقدار زیادی از این قرار داد بطلمیوس خرج( شما بخوانید دلال ها ایرانی) بشود. ولی این بطلمیوس بد جوری به شرکای ایرانی رودست زده. اول یک قرارداد بزرگ و مبلغ نجومی را با این توافق ضمنی و شفاهی که بخش بزرگی از ان به این دلالهای مدیریتی برسه کتبی و سند رسمی فیفا پسند و امضا کرده و بعد حالا نه تنها سهم خود را می خواهد بلکه کل قرارداد را تا دلار اخر می خواهد با خسارات! چون می داند که طرفهای ایرانی هرگز نمی توانند به مقامات بالاتر و فیفا اعلام کنند که قرار ما با بطلمیوس این نبوده. بابا این ویلموتس دست هر چی بطلمیوس بوده را از پشت و رو بسته. به نظر تنها راه این است که اموال کلیه مقاماتی که در این قرارداد کثیف و سایر قراردادهای اینچنینی دست داشتند از جمله ویلای اسپانیا باید به نفع مردم مصادره بشود.
حیثیت کشور خیلی وقته خدشه دار شده شما تازه از خواب بیدار شدی .
اقای پژمان فر در یک جایی میفرمایند شائبه تبانی در این قرارداد است و بعد از لحظاتی با قطع یقین و با کلمه مسلما اعلام فساد میکنند . البته مصاحبه ایشان و فرمایشات ایشان مستقیم متوجه سلطانی فر است ( یعنی دولت ) و کاملا محرز است که مسئله و اختلافات جناحی خود را در قالب شائبه قرارداد ورزشی با دولت را نشان میدهد . اگر شما به قطعیت رسیدید و مسائل بعنوان یک نماینده شکایت کنید و دیگر لزومی به استفاده از نیروهای امنیتی نیست. و اگر یقین ندارید چرا از کلمه مسلما استفاده میکنید ؟ ایا بار حقوقی و اخلاقی انرا متوجه هستید ؟ البته دوران مال شماست و ترک تازی ها هم مسلم است ولی حداقل انصاف و مروت را در نظر بگیرید.
میشه بگین توی قرارداد کدوم بازیکن و مربی خارجی تبانی و دلالی نیست؟!!!
درخواست میکنم قبل از اثبات مفسده بودن قرارداد ویلموتس که یک جنبه حقوقی دارد را کنار بگذارید و از قوه قضائیه و نیروهای امنیتی خواست کنید ریشه فساد در قوه قضائیه که 2 تا از قضات جنجال براگیز و متدین ( ظاهرا) که با ارقام میلیارد یورویی فرار کردند و فسادهای مالی اقای طبری ظاهر الصلاح و و وجیه المعاون را به سمع و نظر ملت برسانند . البته اگر اقای طبری از اصولگراها نبود و به جناح های دیگر مرتبط میشد الان هر روز روزنامه کیهان و صدا و سیما از دهان انها وارد و از پاشنه پایشان خارج میشد .
حاج آقا کارشناس حقوقی فوتبالیستی ؟ واجب نیست آدم سرش تو هر چیزی فرو کنه
اوف بر ظالم
دست های پشت پرده را رو کنید
حاجی خودتم سه سوته میخرن بیخیال میشی
متأسفانه قرارداد در اختیار افکار عمومی قرار گرفته ......
ملت ازتون غذر می خواند
یعنی چی که قرار نباید در انظار عموم قرار میگرفته؟؟؟
یعنی هر ترکمانچایی رو امضا کنین مردم نفهمن؟؟؟بعد به قاجار تیکه میندازین؟
اسم مدرن ترکمانچای رو میذاریم ویلموتس! معاهده ننگین ویلموتس!
با سلام
گپی باجناب پژمانفر نماینده مردم خراسان در خصوص تبانی و دلالی در قرارداد ویلموتس مربی تیم ملی ( که فرمودند تا آخر پی گیری خواهند کرد )
یک از حوزه های فساد درکشور اظهار نظر کارشناسی است. کارشناسانی که خود را مقید به پاسخ در تبانی که انجام میدهند نمی دانند از کارشناسان ادرات دولتی گرفته تا بخصوص کارشناسان دادگستری ( رسمی ).
تلرانس 10 تا 15 درصدی در اظهار نظر را می توان پذیرفت ولی باید کسی باشد که گاها بپرسد اختلاف چند صد در صدی در اظهار نظر کارشناسان در یک موضوع خاص و در یک زمان خاص نشان از چیست.
اگر کارشناسان خود را مسئول در قبال کارشناسی خود در پیشگاه قانون ( صرفا قانون نه قسم حضرت عباس و... ) بدانند یکی از گذرگاههای فساد در کشور نا امن خواهد شد .
امیدواریم عزیزانی !!! که پایشان به این پرونده با پیگیری امثال حضرتعالی باز می شود به سرنوشت مختوم گذشتگان چون ب ز ، خ ی ، پ ی و... گرفتار نشوند.
چه خبره در این مملکت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر افرادی دزدی یا سوء مدیریت کرده اند، باید از ترس برخورد بمیرند قبل از اینکه به اتهام آنها رسیدگی شود
بالاخره مسئولین فدراسیون اگر مربی داخلی بگیرند چیزی تو جیبشون نمیره معلومه که همه جا تبلیغ می کنند باید مربی خارجی باشه
آفرین
شخص وزیر ، شخص تاج و حقوقی های فدراسیون باید مواخذه شوند.
تو را به شرفتان هر چه زودتر جلوی این اشخاص را بگیرید تامردم هم چند صباحی یک نفس راحت بکشند
آقا این فوتبال کثیف رو تعطیلش کنید
آره تو راست میگی حاجی
دولت به تین پررویی ندیدم!!
وزارت ورزشش عین خیالش نیس!!
بابا چند تا قرارداد دیگه میخواید رو بشه
پولهای مفتی که به فوتبالیستها داده میشه ازهمین بیت المالیه که گفته میشه از تحریمها ضربه دیده، درسته؟
پس چرا یه سری تا ته کیسه دستشان را می تونن ببرن و استفاده کنن؟
سلام مشخصه که تبانی وجود داره از یک طرف این قرارداد ترکمانچای بسته میشه از طرف دیگه تنها کسی که جلوی این چیزا می ایستاد برنامه نود و فردوسی پور بود که اونم .... پس مدیر شبکه ۳ هم توی تبانی شاید...
از ابتدا دلسوزان فریاد زدند کلیه قراردادها توسط دلالان انجام میشود آیا دلال بدون هم آهنگی مدیران میتواند کاری کند و این قضیه فوتبالی تبدیل به یک اپیدمی شده بود امضا کنندگان قرارداد حتما محکوم میشوند.و باید این هفت میلیون را از جیب مبارک پرداخت و زندانی شوند برای بازی با آبروی کشور ایران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر