بازدید 24331
وزیر آموزش و پرورش:

سناریو‌های مختلف برای آغاز سال‌تحصیلی پیش‌بینی شود

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش برای زیست بوم جدید مقرارت جدید وضع کند.
کد خبر: ۹۸۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴ 06 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با اشاره به اینکه سال تحصیلی آینده یکی از مهم‌ترین نقطه‌های ارتباط ما با جامعه است، گفت: شروع سال تحصیلی را بدون هیچ‌گونه خطایی باید آغاز کنیم. اجازه خطا و غفلت نداریم لذا در پیش بینی پیشگیری‌ها حداکثر تلاش را کنیم.

وزیرآموزش و پرورش گفت: مانور آغاز سال تحصیلی پیش از آغاز سال تحصیلی برگزار شود تا یقین پیدا کنیم همه اتفاقات درست انجام می‌شود و همچنین در ستاد‌های بازگشایی مدارس مقامات محلی را دعوت کنید تا در برنامه مشارکت داشته باشند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه باید شروع سال تحصیل را به جشن ملی تبدیل کنیم، اذعان کرد: به دغذغه خانواده‌ها احترام بگذارید و به اشتباهات و اشکالات، سریع واکنش نشان دهید.

سناریو‌های مختلف برای آغاز سال تحصیلی پیش بینی شود

وی با بیان اینکه باید برای شروع سال تحصیلی سناریو‌های مختلفی طراحی و پیش بینی کنیم، اظهار کرد: در اسفندماه اتفاقات طوری پیش رفت که تعطیلات مدارس تا پایان سال تحصیلی ادامه پیدا کرد، اما اجازه نداریم در مهرماه برای تعطیلات ناخواسته برنامه نداشته باشیم.

وی با تاکید براینکه بسته کاملی برای آموزش دانش آموزان در نظر بگیریم تا هیچ دانش آموزی از چرخه آموزش دور نشود، اظهارکرد: برای پوشش١٠٠درصدی آموزش آماده شویم.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی در بهره‌مندی هوشمندانه از شبکه شاد افزایش پیدا می‌کند، گفت: شبکه شاد را به خوبی فعال کنید و به کار گیرید اگر از این ظرفیت استفاده کنیم به خوبی می‌توانیم پروژه مهر را انجام دهیم حداکثر همدلی را در پروژه مهر داشته باشیم و باید نقش‌ها و مسئولیت‌ها مشخص باشد تا معلم و دانش آموز تکلیف خود را در سناریو‌های مختلف بدانند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی را با جدیت آغاز کنید، گفت: شورای عالی آموزش و پرورش باید مقرراتی برای ساز و کار‌های رسمی برای پروژه مهر را وضع کند تا بدانیم در زیست بوم جدید چه مقرراتی داریم.

وی تاکید کرد: باید وقت بگذاریم و تجربه اسفند ۹۸تا خرداد ۹۹را تجزیه و تحلیل کنیم و آموزش تلویزیونی و مجازی را مورد بررسی قرار دهیم تا از تجربه به دست آمده چراغی برای آینده مهیا کنیم.

هیچ طرحی در آموزش و پرورش به دلیل ویروس کرونا نباید متوقف شود

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع باید درباره ساماندهی نیروی انسانی برنامه ریزی داشته باشد، بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز را با آموزش مجازی تامین کنیم چراکه یکی از مشکلات ما در نیروی انسانی آموزش و پرورش این است که حجم ثابت و متغیر در نیروی انسانی داریم و باید سناریو‌های مختلف برای آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تربیت دغدغه جدی است، گفت: باید در زیست بوم جدید پاسخی دقیق به دغدغه خانواده‌ها برای تربیت داشته باشیم و در این دوران هیچ کاری همچون طرح نماد، شهاب و... نباید تعطیل شود و باید برنامه ریزی کنیم که در زیست بوم جدید چگونه انجام شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: باید بر مدارس غیردولتی نظارت داشته باشیم، آزمون مدارس خاص با آرامش برگزار شود، تبدیل وضعیت نیرو‌ها به خوبی انجام بگیرد و سنجش تحصیلی و هدایت تحصیلی بسیار جدی بگیریم و بر اجرای دقیق آن‌ها مراقبت کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به تعامل با محیط، تصریح کرد: وجه برتر برای مدیریت تعامل با محیط است چراکه در خلا تصمیم نمی‌گیریم و حرکت نمی‌کنیم و باید نیرو‌های موجود در محیط را شناسایی کنیم. باید از نیرو‌های درگیر در محیط فهم روشنی داشته باشیم و دیدگاه و مواضع هرکدام را بدانیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصول مدیریت محیط بیرونی، خاطرنشان کرد: برای مدیریت محیط بیرونی چند اصل مدنظر است که اصل اول کنش به جای واکنش است و باید قبل از شکل گیری به ابهام پاسخ دهیم.

وی افزود: اصل دوم اصل احترام است و البته احترام با علاقه دو موضوع متفاوت است احترام به انسان‌ها حتی مخالف دیدگاه ما بسیار مهم است و باید سمبل احترام باشیم لذا احترام به این منظور نیست که فرد را قبول داریم یا علاقه‌مند به وی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل سوم پاسخگویی سریع است، گفت: نباید پاسخ‌ها را مشمول مرور زمان کنیم و با پاسخگویی خوب و به موقع سرمایه اجتماعی کسب کنیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: اصل چهارم این است که اگر حرف درست است به آن عمل کنیم و اگر درست نیست با صراحت بگوییم که به آن عمل نمی‌کنیم.

وی افزود: اصل پنجم گزارش دهی مستمر است و باید گزارش بدهیم تا دیگران بدانند در چه شرایطی هستیم چرا که گزارش دهی به انجام کار کمک می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل ششم پرهیز از انتقال موضوعات به سطوح بالاتر است، گفت: مسایل را حل کنید و نگذارید از شما عبور کند؛ بنابراین مشکلات را در استان حل کنید و با استانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تعامل و ارتباط باشید.

حاجی میرزایی با بیان اصل بعدی گفت: اصل هفتم این است که در ارتباط با ستاد و مجامع آموزش و پرورش باشید و مشکلات را در درون ستاد حل کنید.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم، مولد سازی دارایی‌ها است چراکه یکی از چالش‌های مزمن در آموزش و پرورش منابع مالی است باید مناسبات مالی را بازنگری کنیم و برای تامین منابع روش‌های دیگری را شناسایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری‌های زیاد برای حل مشکلات فرهنگیان گفت: در طرح مسکن فرهنگیان در روز کلنگ زنی این طرح، وزرات راه و شهرسازی گزارش داد که آخرین تفاهم نامه‌ای که امضا کرده با وزارت آموزش و پرورش بوده است و اولین تفاهم نامه‌ای که به مرحله کلنگ زنی رسیده است برای آموزش و پرورش است؛ لذا امیدواریم بتوانیم که گام خوبی در مسکن فرهنگیان برداریم و باید با انگیزه در این مسیر اقدام کنیم.

طرح آجر به آجر برای جذب سرمایه‌های خرد مردم در طرح مدرسه سازی رونمایی و اجرا شد

براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش با اشاره به مشارکت خیرین در ساخت مدارس گفت: ۲۰ هزار خیر داریم و امسال دولت۳۳۰۰میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کرده است که در قبال مشارکت خیرین این تعهد اجرایی می‌شود و لذا باید امکان جذب سرمایه‌های خرد را داشته باشیم و به همین علت طرح آجر به آجر را رونمایی و اجرایی کردیم تا بتوانیم از سرمایه‌ها و مشارکت‌های خرد مردم استفاده کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی