بازدید 11650
معاون خرید فولاد مبارکه:

هرگونه تصمیم غیر‌کارشناسی در التهاب‌بازار محصولات‌فولادی مؤثر است

بدون شک یکی از مهمترین تصمیمات معاون معدنی وزارت صمت در هر سال، تعیین قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی است.
کد خبر: ۹۸۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۷ 06 June 2020

بدون شک یکی از مهمترین تصمیمات معاون معدنی وزارت صمت در هر سال، تعیین قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی است.

پس از گذشت دو ماه از جلسۀ تنظیم بازار که به همین منظور به میزبانی معاونت معدنی وزارت صمت برگزار شد، به نظر میرسد در روزهای آتی شاهد اعلام نهایی قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی خواهیم بود.
جهت اطلاع از آخرین تحولات این حوزه با مهندس رضا یزدخواستی معاون خرید شرکت فولاد مبارکه گفتوگویی انجام دادهایم که میخوانید.

https://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1399/3/17/1190736_230.jpg

در روزهای اخیر پیشنهادهای زیادی برای تعیین قیمت مطرح شده بود، به نظر شما جمعبندی کلی وزارت صمت در این باره چه خواهد بود؟

در دو ماه اخیر، کارشناسان حوزۀ فولاد و معدن، نظرات خود را دربارۀ قیمت‌گذاری مطرح کردهاند و این یکی از مزیت‌های این دوره بر دوره‌های دیگر بوده است. فرصتی که معاونت معدنی وزارت صمت برای بررسی انجمن‌ها و کارشناسان تخصیص داد، شفافیت بیشتری در مدل‌های محاسبۀ قیمت ایجاد کرد. قطعا تصمیمی که وزارت صمت در این دوره خواهد گرفت کارشناسی‌تر خواهد بود و جوانب مختلف موضوع را رعایت خواهد کرد.

مدل پیشنهادی شرکت فولاد مبارکه برای تعیین قیمت کنسانتره و گندله چه خواهد بود؟

فولاد مبارکه خود را پایبند به تصمیمات کارشناسی و فنی میداند و هرگونه تصمیم غیرکارشناسی را در التهاب بازار محصولات فولادی مؤثر قلمداد میکند. این شرکت بهترین مدل تعیین قیمت را قیمت‌گذاری بر مبنای توزیع سود عادلانه براساس هزینۀ سرمایه‌گذاری میداند.

آیا براساس این مدل شاهد افزایش در قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی خواهیم بود؟

بررسی کارشناسان نشان میدهد افزایش قیمت در سال 99 هیچگونه توجیهی ندارد، از این رو فولاد مبارکه با هرگونه افزایش قیمت مخالف است.

وضعیت کسری کنسانتره و گندله در بازار را چگونه ارزیابی میکنید؟

کسری کنسانتره و گندله برای فولادسازان در سال 99 قطعی است. در جدول توزیع مواد سال 99، 3 میلیون کسری کنسانتره وجود دارد که تا 6 میلیون قابل افزایش است و تأمین گندلۀ فولادسازان هم با توجه به عدم راه‌اندازی واحدهای جدید گندله سازی با اما و اگر همراه است.

راهحل جبران این کسری را چه میدانید؟

امسال سال جهش تولید است و مدیریت کسری مواد اولیه فولادسازان قطعا در جهش تولید مؤثر خواهد بود. معاونت معدنی وزارت صمت در مدیریت بازار آهن اسفنجی تدبیری اندیشید و دلالان را از بازار حذف کرد. در این روش تولیدکننده متعهد است محصول خود را به تولیدکنندۀ موجود در زنجیره عرضه کند. این تدبیر قطعا باید برای کنسانتره و گندله هم اجرایی شود تا ضمن مدیریت بازار، از حداکثر مواد موجود در زنجیره استفاده گردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی