بازدید 28283
مدیرعامل بنیاد باران در گفت‌وگو با «تابناک»

ضعف عملکرد مجلس دهم به دلیل رد مصوباتش توسط شورای نگهبان بود/ حتما برای ریاست جمهوری باید اشکالات شورای عالی را رفع کنیم/ ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات، مهمترین کار اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه عملکرد نمایندگان مجلس دهم را نباید به شورای عالی اصلاح‌طلبان نسبت داد، چون بسیاری از مصوبات این مجلس از سوی شورای نگهبان رد شده است، خطاب به اصلاح طلبان گفت: شورای عالی سیاستگذاری باید برای حضور هر چه بهتر در انتخابات ریاست جمهوری، در جهت رفع مشکلات خود وارد عمل شود...
کد خبر: ۹۸۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 05 June 2020

عملکرد اصلاح طلبان در مجلس دهم، یکی از اضلاع دلایل عدم مشارکت جدی مردم در انتخابات اسفند ماه بود. این موضوع را خود اصلاح طلبان هم قبول دارند و اعتقاد دارند، می‌شد عملکرد به مراتب بهتری برای اقناع بدنه حامی این طیف به منظور مشارکت در انتخابات داشت.

به گزارش «تابناک»؛ بروز این انتقادات و باخت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، باعث شده که حتی ساز و کار انتخاباتی این طیف هم تحت تاثیر قرار گرفته و اعتقاد بخش زیادی از اصلاح طلبان این باشد که در صورت ایجاد یک ساز و کار انتخاباتی جدید، جریان اصلاحات می‌تواند امیدوار به کسب نتیجه در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال ۱۴۰۰ باشد.

البته برخی اصلاح طلبان هم بر این عقیده اند؛ هرچند انتقاداتی به شورای عالی سیاستگذاری وارد است و حتما باید برای شرکت در انتخاباتی دیگر تغییر و تحولات و اصلاحاتی در شیوه تصمیم گیری و سیاستگذاری این شورا صورت بگیرد. این بخش از جریان اصلاح طلب حتی اعتقاد دارند، علیرغم عملکرد نامطلوب اصلاح طلبان مجلس یازدهم، این موضوع را نباید به پای شورای عالی سیاستگذاری نوشت.

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب در همین زمینه در گفت و گویی با خبرنگار «تابناک» به چرایی باخت نتیجه انتخابات اسفند ماه از سوی اصلاح طلبان پرداخت و اظهار کرد: عملکرد و رویکرد نمایندگان مجلس دهم را نباید به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نسبت دهیم.

«جواد امام» درباره آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان و انتقاداتی که به عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مطرح است، گفت: شورای عالی اصلاح‌طلبان مثل بقیه ساختار‌ها نقد‌هایی به آن وارد است.

وی افزود: آنچه مسلم است، این بوده که موضوع شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با شرایطی که به اصلاح‌طلبان تحمیل شده گره خورده است و بحث عملکرد مجلس با دستاورد‌های شورای عالی بهم گره خورده است و ما در ابتدا باید این دو موضوع را از هم جدا کنیم و عملکرد دو نهاد را به صورت مجزا بررسی کنیم.

مدیرعامل بنیاد باران تصریح کرد: انتقاداتی به عملکرد نمایندگان مجلس دهم به خصوص طیف اصلاح‌طلب آن وارد است که بنده معتقدم این رویه را نباید یکطرفه قضاوت کنیم، چون بسیاری از مصوبات مجلس توسط شورای نگهبان رد شده است.

امام با بیان اینکه ما نمایندگان شجاعی در مجلس دهم داشتیم، خاطرنشان کرد: ما نباید عملکرد مجلس دهم را به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ربط دهیم هرچند برخی از انتقادات وارده به این شورا درست است.

وی با بیان اینکه شورای عالی سیاسگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت لیستی ارائه ندادند، تاکید کرد: دوستان ما در جریان رقیب یعنی اصولگرایان ماه‌ها قبل از انتخابات لیست خود را تهیه کرده بودند، اما اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی قرار داشتند و به دلیل برخی محدودیت‌ها نتوانستند، گزینه‌های مدنظر خود را برای انتخابات مجلس معرفی کنند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دو انتخابات گذشته رویکرد قابل قبولی داشته، اما انتقاداتی در نحوه عملکرد این شورا وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کنیم.

امام اظهار کرد: در مقطع فعلی لازم است که که کلیه جریانات سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا در راستای جلب نظر و اعتماد مردم و حل مشکلات آن‌ها وارد عمل شوند تا انشاءالله شاهد حضور گسترده و منسجم مردم در صحنه‌های مختلف کشور به خصوص انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باشیم.

بسیاری از اصلاح طلبان پس از انتخابات مجلس، دلیل واگذاری نتیجه انتخابات به رقیب را حذف برخی چهره‌های اصلاح طلب از گردونه انتخابات توسط شورای نگهبان خوانده اند، برخی بر خلاف این طیف اعتقاد دارند که عملکرد ضعیف اصلاح طلبان در نهاد‌هایی که از طریق انتخابات آن را تصدی کرده بودند، نظیر مجلس، دولت و شورا‌ها دلیل باخت اصلاح طلبان در انتخابات اسفند ماه ۹۸ بوده و اگر همه ژنرال‌های جریان اصلاحات هم تایید صلاحیت می‌شدند با آن‌ها توفیقی در انتخابات پیدا نمی‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۳
ملت رویکرد خود در انتخابات ۹۸را در انتخابات۱۴۰۰ دنبال خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
مجلس، ریاست جمهوری و همه و همه پست ها و مقام ها مال خودتان و خودی ها. اصلا همه رو دوست داشتید بدون رای گیری منتصب کنید. ببینیم تهش به کجا خواهید رسید.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
دقیقا منظورتون از ملت 40 درصد واجدین شرایط رای هستند دیگه ؟24 میلیون از 80 میلیون. تازه همون 24 میلیون هم یه 30 درصدش به اصلاح طلب ها رای دادن. یعنی یه چیزی تو مایه های 17 میلیون !
اگه منظورتون ایران 17 میلیونی هست ، درست میفرمایین!
تا زمانی که دو موضوع حل نشود نه اصلاح طلبان و نه در کل مجلس نمی توانند عملکرد موفقی داشته باشند 1- موضوع احزار صلاحیت کاندیداها 2- رد مصوبات مجلس توسط شورای نگهبان این دو موضوع دست نمایندگان را کاملا می بندد اولا از ترس احتمال رد صلاحیت شدن در دوره بعد نمی توانند مصوبات و عملکرد خوبی داشته باشند دوما اگر هم مصوبه ای داشته باشند شورای نگهبان می تواند رد کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
تهران از نظر اهمیت معادل نصف کشور است
شورای نگهبان هم ندارد.
آیا شما از عملکرد این طیف پر سرو صدا و کم برنامه راضی هستید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
اون اشتیاقی که بعضی نماینده ها مجلس دهم برای سلفی گرفتن با خانم موگرینی داشتن به شورای نگهبان برخورد.
قبول نمی کنن که در برخی موارد به فکر قشر ضعیف نبودن و منافع شخصی و حزبی رو ترجیح دادند و حالا میگن شورای نگهبان نزاشت و زمین کج بود و...
مملکت فقط از اصولگراها و اصلاحطلب ها تشکیل نشده است که با همکاری مشکلات را به نفع خود مانند همیشه حل کنند،آزادی احزاب شعار ابتدای انقلاب و انتخابات آزاد است که میتواند کشور را از بحران خارج کند.
رفع بکنید یا نکنید طرفداران سابقتان با عملکرد امثال روحانی وعارف دیگر رای نخواهند داد
اصلاح طلبان و اعتدالیون در بیست و چند سال گذشته ثابت کردند که توانمندی خاصی غیر از گفتار درمانی ندارند. مجلس دهم هم اینقدر ضعیف بود که حتی همان خاصیت گفتار درمانی را هم نداشت!

من تا زمانی که شیفت جدی و ملموس به نفع مردم ایران و به ویژه مردم طبقه ضعیف و متوسط رخ ندهد در انتخابات شرکت نخواهم کرد حتی اگر اصلاح طلبان دوباره خود را بزک کنند
در صحنهٔ سیاسی ایران اصلاح طلبان دیگر جایی ندارند ، زیرا نه مدیریت دارند ونه تدبیر ؟ فقط هزینه های زندگی مردم را بالا میبرند ؟ نمونه اش همین شورای پنجم شهر تهران ،که مردم ساکن در محدودهٔ طرح ترافیک و آلودگی را قرنطینه نموده اند ؟ بگونه ای که برای خروج از محدوده نیز پول بدهی ؟،که مضحکترین نوع مدیریت شهری میباشد ،و دیگر اینکه بجای کنترل ، طرح را به بغالی شهرداری تبدیل نموده است ؟ چنانچه مجلس یازدهم در این یکسال موفق بشود تغیراتی در معیشت مردم الخصوص بازنشستگان ایحاد نمایند ،بدون شک ریاست جمهوری با رای بالایی از آن اصولگراها خواهد بود ؟،،،
خیلی ازمصوبات مجلس احساسی و جنبه شعاری دارند که اگرموردقبول شورای نگهبان قرارمیگرفت وضع کاروروابط اجتماعی واقتصادی آینده مملکت خرابترمیشدنمایندگان مجلس گاهادنبال مصوباتی احساسی بدون درنظرگرفتن عواقب درازمدت آن هستند البته این مختص کشورمانیست درتمام دنیا نهادهای نظارتی برای مجلس وجودداردکه درآن مسن ترهاوباتجربه ترهاحضوردارندمثل مجلس سنادرآمریکا درایران هم شورای نگهبان چنین وظیفه ای دارد و مسلمامملکت وضع بدی داشت اگرهمان شوراراداشت بدون نظارت بالاترهیچ جای گله وانتقادی نیست
الان بالای 100 تا مصوب مجلس است که شورای نگهبان هم تایید کرده ولی دولت محترمتان ان را اجرا نمی کند
لطفا ادرس غلط ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
مثلا دولت چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
را افزایش و همسان سازی نمی کند ؟؟؟
چرا شستا را که مال او نیست را دارد می فروشد؟
چرا بدهی اش را به صندوق تامین اجتماعی تسویه نمی کند ؟
آیا باید بازنشستگان، به خیابان ها بیایند؟؟؟
اینکه می خواستیم کار کنیم نگذاشتند فرافکنی نخ نما شده است.
1-برنامه های عملی خود را بگویند چه بوده است.
2- اون برنامه ها چه تأثیری در وضعیت اجتماعی و اقتصادی داشته است.
3-تا کجای اون برنامه ها پیش رفته اند
4- با توجه به اینکه دولت مجری اوامر مجلس مقننه بوده یا باید می بوده است نقش آنان در بلبشوی اقتصادی و اجتماعی اخیر چه بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
بهترین و موفق ترین دولت در ۴۱ ساله گذشته
طبق آمار و اعداد و سوابق
دولت خاتمی اصلاحات بود
و مجلس ششم اصلاحات بوده است
بی خاصیت ترین مجلس، همین مجلس دهم بود. نماینده های آن فقط به فکرخودشان بودند. هرچه تصویب می کردند . جرات هم نداشتند چیزی بگن. خاک بر سرمملکتی که نمایندگان اینچنینی داره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
ماقانون خوب داریم مجری ومتولی خوب نداریم
انتخابات ۱۴۰۰ بای بای

رای بی رای

همش مال خودتون

از طرف یک ایرانی که نه اصلاحطلب است و نه اصولگرا و نه ساندیسی و نه آلبانی نشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
من هم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
منم
اصلاح طلب،اصولگرا،پایداری،مستقل،ولایی،کارگزاران همه و همه سر و ته یه کرباسند،اسامی فرق دارد،ولی در عمل همه یه کار می کنند و آن هم به خاک سیاه نشاندن ملت است،نشانه ی آن هم وضعیت وطن عزیز تر از جانم ایران است که حال و روزش را می بینید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
همه بفکرخویشند
زمین کج بود توپ نرفت تو گل
سوال مهم اینه
ایا واقعا شرکت کردن یا نکردن مردم تو انتخابات تو این همه انتخاباتی که داشتیم واقعا تاثیری تو مسیر اصلی کشور داشته؟
اقایون خودشونم میگن که رای مردم نمایشیه
از 88 رای ندادم و هرگز نخواهم داد
تابناک چاپ کن
اصلاح طلبان و اصولگرایان تا گام عملی برای ایجاد مردم‌سالاری بر ندارند نباید منتظر شرکت مردم در انتخابات باشند! اکثریت مردم انتظاری از اصولگرایان ندارند چون اوضاع کنونی برایشان عالیست و هدفشان همین بوده! ولی طرف مخاطب مردم اصلاح طلبان هستند که در این سالها گامی برای مردم‌سالاری برنداشته‌اند و مدام ادعای دمکراسی دارند و مردم به این نتیجه رسیده‌اند که اصلاح طلبان عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب هستند که آب را گل آلود میکنند تا برای خود ماهی بگیرند!
من ترغیب شدم که شرکت کنم!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
کلا مجلس خیلی تغییرات داشته
آقای جواد امام
لیست طرح های مفید رد شده توسط شورای نگهبان رو لطفا ارائه بفرمایید.
یک سوالی از خدمتتون داشتم در متن این خبر آمده باخت اصلاح طلبان!!!
مگر شورای اصلاح طلبان لیستی داده بود که ببازند؟!
منظورتان لیست کارگزاران است؟ در آن هم که یک اسم هایی بود که به عمرمان نشنیده بودیم.
البته با شما ها می شود در این مورد صحبت کرد
با وجود افراد انتصابی چیزی به نام نظام مشارکت معنی ندارد مشارکت با نبود این ساختار معنا پیدا می کند
شما نقش دختر صفدر و آقایان ژن خوب عارف ( پدر و پسر) را نادیده نگیرید. همین سه نفر برای زمین زدن یک حزب کافی هستند.
شما نقش دختر صفدر و آقایان ژن خوب عارف ( پدر و پسر) را نادیده نگیرید. همین سه نفر برای زمین زدن یک حزب کافی هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها