بازدید 51466
ادامه اعتراضات در آمریکا

تمدید قوانین منع تردد در شهر‌های بزرگ و حضور انبوه پلیس در خیابان ها / گمانه زنی در مورد برکناری وزیر دفاع توسط ترامپ/ باراک اوباما: قادر نیستیم ۴۰۰ سال نژادپرستی را ناگهانی محو کنیم

موج خشم و ناآرامی‌ها در سراسر آمریکا در اعتراض به تکرار اقدامات نژادپرستانه و قتل یک شهروند دیگر سیاه پوست به دست نیرو‌های پلیس این کشور و تهدیدات دونالد ترامپ به مقابله نظامی با معترضان در شهر‌های مختلف این کشور، رو به گسترش است و نیرو‌های پلیس و ارتش که برای سرکوب اعتراض‌های مردمی به صحنه آمده اند در مقابل کاخ سفید با گاز اشک آور به مردم معترض حمله کردند.
کد خبر: ۹۸۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 04 June 2020

تمدید قوانین منع تردد در شهرهای بزرگ و حضور انبوده پلیس در خیابان ها/ گمانه زنی در مورد برکناری وزیر دفاع توسط ترامپ/ باراک اوباما: قادر نیستیم 400 سال نژادپرستی را به طور ناگهانی محو کنیم

بین الملل تابناک: موج خشم و ناآرامی‌ها در سراسر آمریکا در اعتراض به تکرار اقدامات نژادپرستانه و قتل یک شهروند دیگر سیاه پوست به دست نیرو‌های پلیس این کشور و تهدیدات دونالد ترامپ به مقابله نظامی با معترضان در شهر‌های مختلف این کشور، رو به گسترش است و نیرو‌های پلیس و ارتش که برای سرکوب اعتراض‌های مردمی به صحنه آمده اند در مقابل کاخ سفید با گاز اشک آور به مردم معترض حمله کردند.

با ورود ناآرامی‌ها به هشتمین روز خود، شهرهای بزرگ همچنان قوانین منع تردد را ادامه می‌دهند، به‌ طوری که واشنگتن دی‌سی برای دو شب دیگر قوانین منع آمد و شد را تمدید کرد.

اسکای نیوز عربی نوشت: تظاهرات در واشنگتن همچنان ادامه دارد. این در حالی است که از شمار نیروهای پلیس و امنیتی در سطح شهر کم نشده و همچنان شاهد حضور انبوه پلیس در خیابان ها هستیم.

دونالد ترامپ اصرار دارد که برای پایان‌ دادن به تظاهرات، باید نیروهای ارتش وارد عمل شوند، اما مارک اسپر، وزیر دفاع با این تصمیم مخالف است و حتی دیروز دستور داد نیروهای ارتش خیابانها را ترک کنند و به پادگان‌ها برگردند.

مخالفت وزیر دفاع با دستور ترامپ 

به نوشته رسانه‌های آمریکا، دونالد ترامپ اصرار دارد که برای پایان‌ دادن به تظاهرات، باید نیروهای ارتش وارد عمل شوند، اما مارک اسپر، وزیر دفاع با این تصمیم مخالف است و حتی دیروز دستور داد نیروهای ارتش خیابانها را ترک کنند و به پادگان‌ها برگردند.

این دستور وزیر دفاع با بیانیه تند کاخ سفید مواجه شد، به گونه ای که او را تلویحا به برکناری تهدید کرده بود. اسپر همچنین روز گذشته به کاخ سفید فراخوانده شد‌. به نوشته آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آمریکا شب گذشته پس از برگشت از جلسه کاخ سفید دستور قبلی خود را لغو و تاکید کرد ارتش باید در خیابانها بماند!

بعد از اختلاف نظر آشکار مارک اسپر وزیر دفاع با دونالد ترامپ درباره برخورد با تظاهر کنندگان، خبرهایی درباره برکناری وزیر دفاع به گوش رسید که کاخ سفید آن را رد کرد.

تمدید قوانین منع تردد در شهرهای بزرگ و حضور انبوده پلیس در خیابان ها/ گمانه زنی در مورد برکناری وزیر دفاع توسط ترامپ/ باراک اوباما: قادر نیستیم 400 سال نژادپرستی را به طور ناگهانی محو کنیم

کیلی مک‌اننی»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید خاطرنشان ساخت که اسپر همچنان در منصب خود باقی است.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در یک نشست خبری در این باره اظهار داشت: تاکنون، وزیر اسپر همچنان در منصب خود است و اگر رئیس جمهوری اعتماد خود نسبت به وی از دست دهد، همگی در آینده این را خواهیم دانست.

تهدید ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تهدید کرد ارتش را برای فرونشاندن ناآرامی‌های فزاینده در واکنش به مرگ یک مرد سیاه پوست به دست پلیس، گسیل خواهد کرد.

ترامپ تاکید کرد، اگر مسئولان شهری و ایالتی نتوانند اعتراض‌ها را مهار و از شهروندان دفاع کنند، ارتش را مستقر کرده و به سرعت مشکل را برطرف می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا صبح دوشنبه (به‌وقت واشنگتن) در گفت‌وگو با فرمانداران ایالات‌ مختلف از ضعف آن‌ها در کنترل اوضاع پس از قتل «جورج فلوید»‌ مرد سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکایی انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا که در یک ویدئوکنفرانس با فرمانداران صحبت می‌کرد، گفت که حضور مأموران امنیتی در واشنگتن امروز افزایش خواهد یافت.

بر اساس فایل صوتی که شبکه خبری «سی‌بی‌اس» به دست آورده، ترامپ گفت: «واشنگتن تحت کنترل بسیار خوبی قرار دارد اما قصد داریم کنترل بیشتری بر آن اعمال کنیم. قصد داریم هزاران نفر را بازداشت کرده و بسیار قوی سرکوب کنیم.»

سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که «موریل بوزر» شهردار واشنگتن اعلام کرد که در پایتخت آمریکا از ساعت ۷ عصر امروز به مدت دو شب مقررات منع آمد و شد اعمال خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس، یکی از شرکت‌کنندگان در این ویدئوکنفرانس سخنان رئیس‌جمهور آمریکا را «نامتعادل» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا به فرمانداران گفت: «شما باید به اوضاع مسلط شوید و اگر نتوانید مسلط شوید وقتتان را هدر داده و مشتی جاهل به نظر خواهید آمد. باید به اوضاع مسلط شوید.»

ترامپ در این ویدئوکنفرانس از فرمانداران خواست تا کسانی را که به آتش زدن پرچم آمریکا اقدام می‌کنند نیز مجازات کنند.

پیام اوباما

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با اذعان به تاریخ مملو از نژادپرستی در این کشور، در پیامی با هدف کاهش ناآرامی ها و اعتراضات، اعلام کرد: ما قادر نیستیم چهارصد سال نژادپرستی را ناگهانی محو کنیم.

 باراک اوباما هشدار داده است که مردم نباید منتظر تغییرات گسترده در نژادپرستی نهادینه در حاکمیت ایالات متحده باشند.

وی از شهرداران و فرمانداران ایالت های آمریکا خواسته است تا در استانداردهای مربوط به استفاده از زور و قوه قهریه توسط پلیس بازنگری و اصلاحاتی را در نیروی پلیس اعمال کنند.

اوباما خطاب به جوانان آمریکایی گفت: اتفاقات وحشتناک رخ داده طی هفته گذشته، یک فرصت شگفت انگیز برای آمریکایی هاست تا بیدار شوند. خشونت موجب نابودی قشرهایی از جامعه می شود که خود به خود در وضعیت ناخوشایندی قرار دارند و موجب می شود تا افکار عمومی از ریشه و علل واقعی این معضلات منحرف شود.

انتقاد ماتیس از ترامپ

ما شاهد عواقب سه سال زندگی بدون رهبری بالغ هستیم. ما می توانیم بدون او متحد شویم و بر نقاط قوت ذاتی در جامعه مدنی ما متکی شویم.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا در سخنانی به انتقاد از دونالد ترامپ و سیاست های او در اعتراضات اخیر پرداخت و گفت: دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور در طول زندگی من است که سعی نمی کند مردم آمریکا را متحد کند و حتی وانمود نمی کند که تلاش کند. در عوض او سعی دارد ما را تقسیم کند. ما شاهد عواقب سه سال تلاش آگاهانه برای این کار هستیم.

ماتیس ادامه داد: ما شاهد عواقب سه سال زندگی بدون رهبری بالغ هستیم. ما می توانیم بدون او متحد شویم و بر نقاط قوت ذاتی در جامعه مدنی ما متکی شویم. اما این همانطور که روزهای گذشته نشان داده شد آسان نخواهد بود. ما این اتحاد را به هموطنان و فرزندانمان مدیون هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲۷
این همه آدم کشتن هیچ کس هیچی نگفت و اتفاقی برای سیاستمداران امریکایی نیفتاد، حالا با کشتن یک سیاه پوست، خداست که مدیریت می کند که یکهو ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
بیشتر از 3 روزه اینا تو خیابونن کلی جهیزیه اتیش زدن هنو یه نفرشونم نکشتن اگر این ضعف ارتش امریکا نیس پس چیپس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
کسی کشته نشده؟
عزیزم فقط یک نمونه از درگریری ها را ببین قطعا نظرت عوض می شود
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
آزادی و دمکراسی آسان تحصیل نمیشود ،مردم در آمریکا برای عمل نامشروع پلیس فقط با یکنفر به اعتراض دست زده اند و حقشان است ،سو استفده چی ها کاری به پیش نخواهند برد و دمکراسی برنده اصلی در آخر است،
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
ترامپ طی تحقیقاتی که در دادگاه انجام داده چند پلیس امریکا دانسته با ان سیاهپوست چنین برخوردی کرده . چون از جناح و حزب دمکرات هست . دمکرات ها برای میروزی به چنین ترفندی جهت شکست رقیب نیاز دارند . تابی شنیدم آقا زادها در تطاهرات امریکا دستگیر شدند . آیا واقعیت دارد ؟ یا نه شایعه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
بله. خداوند همه جا را در ید قدرت خود دارد. محدود به آمریکا نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
ما باید حواسمان باشد دیوانگی مسری است .
بزودی بقیه کشورها اشوب می کننذ .
اشوب سراسر دنیا را فرا می گیرد .
اگر سیاهپوستان کوتاه نیایند سفید ها دست به اسلحه می بیند.
ما نباید از اشوب خوشحال باشیم .
ترامپ عمدا دارد امریکا را خراب می کند .
خرابی امریکا خرابی همه دنیا است .کسی نفع نمی بزرد .حتی چین .
امریکا بایذ باشد تا چین تکنولوژیش را بدزدد.
اغتشاشگران آمریکا را مردم آمریکا نباید دانست
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
اینها یه مشت خس و خاشاک هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
نکته ی جالبی بود
رسانه های آمریکا میگن
این اغتشاش گرها از طرف کشورهای معاند حمایت میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
خخخخ پادوی آمریکا رویت شد. برو به اربابت ترامپ بگو این همه که واسه مردم کشور ایران دردسر درست کردی حالا خودت ته چاهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
۱۶:۴۵
خخخخ خیلی باحالی ایول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
،خخخخخخ احمدی نژاد : آبو بریز همونجا که میسوزه
این اعتراضات آمریکا کاملا ساختگی و از نوع اصلاحطلبان آمریکایی برای ساقط کردن دولت ترامپ است
کور خوندن
دمکراتها هیچ شانسی ندارند
ترامپ مجددا پیروز انتخابات است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
خیلی دوست داری ترامپ بشه رییس جمهور کارش فقط قتل عام مردم بیگناه چیه
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
جواب ۱۵۱۵: طرف نگفته دوست داره چه کسی رییس جمهور امریکا شود در این کامنت.گفته به نظر میرسد کار دموکراتها علیه ترامپ است سازماندهی اعتراضات.
از جنبش وال استریت چه خبر؟
جنبش جلیقه زردها در فرانسه
جنبش تونس
موارد ریاد است و ماشالله ماشالله همه کارشناس امور کشورهای دیگر.
این اتفاقات در امریکا تمام میشود و ما همچنان سرجایمان و با بدبختی هاو مشکلات کشور خود باید سر و کله بزنیم.خیلی در خبرها فرو نروید که ابی برای ما گرم نمیشود از این اتفاقات و حوادث کشورهای دیگر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
من دوست دارم ترامپ مجدد انتخاب بشه
چون تکلیف همه چی را مشخص خواهد ساخت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
حالا به تو چی میرسه
اگه تو آلبانی باشی، دموکرات ها بیان نون به راهه
اگه از عمله بن سلمان باشی، دموکرات هم از
دوشیدنش دست بر نمی دارد
نگران نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
۱۸:۴۷
عجب قوه تخیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
آلبانی رو خوب اومدی...
علی حاج ملا
| Germany |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
در سوئد زن پلیس که بر علیه تضاهرکنندگان برعلیه نژاد پرستی در آمریکا و جهان در حال انجام وظیفه بود در کنار ماشین پلیس در مقابل تظاهر کنندگان زانو زد و سکوت سفید پوستان را خشونت دانست!
چنانچه در آمریکا چنین پیوستن سفید پوستانیکه از طریق سرکوب و استثمار سیاه پوستان اشتغال دارند، بمبارزه رنگین پوستان فعالانه به پیوندند، همانطور که این پلیس زن در کشور سوئد کرده است، آنوقت میتوان تغییری در سیاست نژاد پرستانه در آمریکا را میسر دانست.
زیرا با وجود نبود رهبری حزب طبقه کارگر در ام.آمریکا، امکانات مادی وجودی نژاد پرستی و تاثیر بسیار مخرب آن در استحصال ارزش اضافه از طبقات کارگر و خرده بورژوازی نیمه مرفه چنان ازدیاد مییابد که کلیه وزارت خانه ها دست باین کار می یازند. هرچند وال استریت ونوکر وی ترامپ ها آنرا بخواهند و یا نخواهند!!
ولی نظام سرمایداری عفونت زده میرنده (گندیده) آمریکایی که بوی گندش تمام دنیارا بعذاب انداخته است، هنوز باقی میماند!!
white silence is violence
سکوت سپید پوستان خشونت است
weiße Stille ist Gewalt
همه جرایم در آمریکا زیر سر دمکراتهاست
اعتراضات فعلی هم نقشه آنها برای شکست ترامپ در انتخابات آتی است

ولی فایده نداره. ترامپ دوباره انتخاب میشه . توسط مردم نه . توسط سیستم کنترل جهانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
خاک تو سر تو واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
تراامچ مجدد انتخاب می شه
حالا بیا فحش بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
۱۶:۳۳
بی ادب ایرانی اصیل به نظر دیگران احترام بزار و فحش نده این هم شاخه ای از نژاد پرستی محسوب میشه به نظر مخالف فحش بدی و حذفش کنی
نسبت به کشوره هم نزاد پرست هستید اخه شما اصلا نزادی ندارید از همه کشورها امدند شددی امریکا منابع مغز های کشورهای دیگر را سرقت کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
عزیزم الان نژادپرست تر از ما مردم ایران وجود نداره
هر قومی میگه من اصیل ترین و قدیمی ترین قوم ایرانم
اگه ما نبودیم ایران نبود و ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
تا اونجایی که من اطلاع دارم اکثرا یا پناهنده میشن یا اقامته و مهاجرت کسی دزدیده نمیشه چون امکانات زندگی مناسب انسانها با حقوق و قانون برابر وجود داره
کل کشور امریکا مکانی غصبی است که با نسل کشی سرخ پوستان کشوری به این نام درست شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
قدیم شاید ولی الان این حرف معنی نداره مطالعه ژنتیک نشون داده همه نژاد ها پخش شدن کسی نسلش و اجدادش محدود به کشور خودش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
دقیقا...
اینکه نیازی به حاشا و حالا و بیخیال و... نداره که!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
ارث بابای سرخ پوستان بوده ?
پس ما هم که اریایی هستیم مهاجر حساب می شویم .
این افکار از کجا امده ?
قران به بشر دستوز مهاجرت داده است .
ذهنت را باز کن .
ولی جای تعجب دارد که چند روزه در تمام امریکا تضاهرات خیلی خشن است اما مردم کشته نشده اند
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
شما به دلیل کوری و علاقه بیش از حد کشته نمبینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
به نظرت اینای که کشته شدن جانورند و ادم نیستند یه سری به خودت بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
اگه امار کشته های پایگاه عین الاسد رو گفتن امار کشته ها اعتراضات رو هم به تو میگن
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
به ۱۳:۵۱
تو که کور نیستی و از همه چیز هم اطلاع داری با منبع موثق آمار کشته های آمریکا را ارائه بده اگر کشته ای وجود داشت الان رسانه ها آن را در بوق می کردند پس حرف مفت نزن
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
شما‌که می بینید بفرمایید چند نفر کشته شدند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
آره پول و بورسیه چشم امیر از آمریکا رو بینا کرده. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
کسی کشته نشده؟ دست کم 5 نفر تا حالا کشته شدند یکی اش یک دختری بود که با شلیک مستقیم پلیس کشته شد. در ضمن شاید اون ها نمی رن سمت مراکز نظامی و. پالایشگاه ها. البته وقتی که پلیس یک نفر روی زمین که توانی ندارد را می کشد معلوم است که وقتی با یک گله آدم خشن روبرو شود چه می کند!!
ناشناس
| Australia |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
بلد نیستن که!! تازه ویتامین های تقویتی ایی هم که می خورن خوبه!!
امیر
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
تا جایی که من میدونم بورسیه مال اقازاده ها
هست چون پول مفت است به ما نمیرسه
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
من از خدای بزرگ میخوام در امریکا هم انقلاب بشه و 40 سال بعد هم طراز ما بشن که ملتش معنی دخالت در امور داخلی کشورهای دیگه به اسم دموکراسی رو با جون و دل بچشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
نمره چشم شما چنده قربان ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
۱۳:۵۱
بی ادب نباش حرف درستو بندازی تو نحر مخاطباش پیدا میشن نیازی نیست با فحش حرفتو بگی مشخصه فامیله سانسورچیی که نشرت میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
19:19
خیلی خوب اومدی...
در آمریکا چند میلیارد سلاح دست مردمه چند میلیارد هم دست حکومت تقریبا یک هفته سیاهان آشوب و غارت کردند ولی یه نفر کشته نشده این یعنی مملکت قانون داره و اینکه بعضیا میگن غرب وحشی حرف مفته
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
جناب شیفته لطفا یک سری به یوتیوب بزن همه کشته میبینی هم غارت و تخریب اموال مردم
امیر
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
البته بیشتر از سیاهان سفید پوستان دست به تخریب و غارت زدند دلبندم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
فدایی امریکا هستی
کیوان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
علتش این است که پلیس آمریکا تظاهرات کنندگان را با ضربه ملایم می‌کشد
سیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
فرماندار ایلینویز اولین کسی بود که گفت به غرب وحشی بازگشتیم...بر ما ببخشایید که نمی دانستیم شما بیش از او به اوضاع آنجا واقفیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
شما کجاش دیدی بفرما ما هم بدونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
کدوم کانال شما داری الان نگاه میکنی؟؟؟؟
بی بی سی هم دیگه اینا رو نمیگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
والا توروزروشن جلوی اون همه ادم ودوریین بااون سیاه پوست بدبخت اونجوری برخوردکردن. خدا به داد برسه الان چه میکنن با مردم معترض
در آمریکا اسلحه آزاد است و به اندازه مردم کشور اسلحه وجود دارد
درطی یک هفته شورش فقط ۱ نفر کشته شد....
به قول قرآن مجید: آیا فکر نمی کنید؟
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
تابتاک محترم شما هم بد جوری شیفته امریکا هستی که نظرات درباره حقایق امریکا را درج نمبکنی ولی این چیزی از واقعیت کم نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
جالبه که توهم خودتون از دانش رو به تفکر در قران ربط میدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
چند تا از شبکه های اجتماعی در خارج آمریکا به مردم آمریکا ساخت کوکتل مولوتفو و تخریب بانک هارو یاد دادن؟آمریکا الان چقدر واقعا تحت فشار رسانه ای در جهانه؟چند تا از کشورهای دنیا تلاش و برنامه ریزی کردن که اقدامات آشوبگرانه بسیاری در این روزها در آمریکا سازماندهی کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
حالت خوبه ؟ 1 نفر ؟ خودشون بیشتر می گن که/ تازه سیاها عموما اسلحه ندارند مگر اینکه مقام و مسئولی باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
درست گفتی
یک نظر بدون توهین زیر همین پیام نوشتم سانسور کرده و تا حالا منتشر نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
به جای بدو بیراه گفتن فکر کنیم
تا آخر عمر میتوانید به آمریکا فحش بدهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
اولا تا الان حداقل 5 نفر کشته شده اند
دوما صبر کن
شب دراز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
اصلا داستان جنایی شد فیلم درومده خوده پلیسشون سنگ و اجر خالی میکردن برا مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
به به... همش تعریف و تمجید...
سبحان الله چقدر این آمریکا دوزداشتنیه!
...
بابا آمریکا خودش سردسته‌ی کشتار مردم سرخپوست و سیاه پوست و برده داری و... بوده و هست...
این همه مردم ریختن بیرون که اعتراض کنن، به خبرنگار دویچه وله آلمان شلیک کردند... فیلمش هم هست...
بیش از 5 نفر تا حالا آمار دادند!
معلوم نی چقدر زخمی بدحال و... توی این شلوغی کشته شدند یا بدحالتر شدند!
زیاد ترشی نخوری یه چیزی میشی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
ما مسلمانیم و مسلمان باید انصاف داشته باشه .
من با اوباما موافقم مبارزه با نژاد پرستی نیاز به زمان دارد.
خود سیاه پوستان باید خودبین نباشند . یکبار هم بخاطر قتل بی گناه یک سفید پوست اشوب کنند.
باید حق گرا باشند
وقتي يك انسان در دنيا ادعاي خدايي كند خداوند بزرگ حالش رو مي گيره و خواهيم ديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
می خواستم بهت مثبت بدم
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
آره والا...
چه انسانهایی منفی زننند‌ه‌ای که ظاهرا مخالف حالگیری طرف ازجانب خدا هستند!
چرا نظرم را که گفتم این بود کشور مدعی دموکراسی که با اوردن ارتش و یا کشتار مردم می خواست الگوی جهان باشد سانسور کردی؟
به تظر من آمریکا باید تجزیه بشه و به چند کشور تبدیل بشه که مردم بتونن طعم ِآزادی بجشند.این آزادی که در آمریکا هست.بهره کشی جنسی از اقوام و ملت های و رنگهای مختلف هست.به بهانه آزادی بهره کشی جنسی میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی یا کسی هم کمکت کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
تو داری یکی به نعل میزنی
یکی به تخته
یکی هم به کله ی ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
نه محمدجان، همه جوره بهره کشی میکنن...
آمریکا یک کشور پر از مهاجره...
فک کردی این همه اعتراضات رو آنلگوساکسونهای سفید و مایه دار کردند!؟
نه بابا ... همون فقیرهای سیاه پوست و آمریکای لاتین و مهاجرین مکزیک و...
هستند البته سفید پوستانی لابلاشون... ولی بیشتر افرادی زجر کشیده، خواستار پایان برده داری مدرن هستند....
چطوریهرسانه ها داخلی و اینترنشنال و بی بی سی فارسی و من و تو و ... یک صدا همه فکر و ذکرشان شده تظاهرات آمریکا؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
سه به یک دارن ترامپو میزنن که حذف بشه ولی روسیه پشتشه
آمریکا باید تجزیه بشه که هم مردمش و هم دنیا از دستش نجات پیدا کنه.
چقدر ظلم و چقدر بی عدالتی و چقدر کینه و حسد و بخل در این کشور هست که حتی دوست نداره مردم سایر کشورها به جایی برسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
از چه روز تجزیه بشه ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
مطمئن باش اگه عدالت در روسیه و چین بود تعداد دوستانشون بیشتر از 10 کشور بود و بیشترین جذب نوابغ رو داشتن. خودت رو بخواب نزن.برو تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم رو بخون و ببین آلمان غربی و ژاپن و کره جنوبی چطوری به اینجا رسیدن و سرنوشت آلمان شرقی و کره شمالی به کجا ختم شد. اینجا اخبار 20:30 نیست که بهت گوش کنیم و بگیم راست میگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
چشم دسر چی میل دارین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
فردای این اتفاق روسیه تا افریقا زمینی پیش میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
جناب 19:44
شما اگه کمی از زرق و برق این آمریکا، مطلع بودین هم قطعا در مورد جذب نوابغ اینطوری صحبت میکردی؟
تازه‌شم، الان مثلا مردم برای چی ریختن بیرون؟!
عدالت زیادی زده زیر دلشون؟
99% از مردم دنیا دوست دارند در کشور نژادپرست امریکا زندگی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
خب اون 99% مردم دنیا گول همون 1% آمریکاییهایی رو خوردند که سعی میکنن هر روز با تحریم مردم ایران 100% مردم ایران رو دوستدار آمریکا کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
زدی تو خال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
شاید باورت نشه ولی همین ارزشیا خیلیاشون بلاده کفرن , یارو دم کاخ سفید روزه گذاشته بین مردم حالا یا آزادیه یا دوجانبن دیگه نمیدونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
متخصصین امار!!!!!99درصدرو از کجا اوردی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
این یک حرف سیاسیه و بس...
فعلا که داره میپاشه...
چندین چیز واسم جالب بود.
سرکوب شدید مردم توسط مأموران پلیس نژاد پرست، تخریب اموال عمومی، سرقت از فروشگاه ها به واسطه فقر،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
به نکته ی جالبی اشاره کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
هر دوتا پیام را یک نفر نوشته
خودش می نویسه خودش تایید می کنه .به این میگن کم کاری .
از حقوقت کم می شه .یه پیام کامل بنویس
به فکر مملکت خودتون باشید که هر روز یه گوشه اش آتش میگیره عندی و غیر عمدی طرف میگه دیگی که برای من نمیجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه یه گوشه ای رو آتش میزنه فرار میکنه اصلا هم شما نمیتونید پیداش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
حرفت حقه
پلیس امریکا تنها پلیس در دنیاست که شایسته نام پلیس است
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
صابونش به تنت بخوره یاد جد بزرگوارت میفتی که شایستگی یادت بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
پلیس امریکا بهترینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
بله پلیسی که با مجرمین مماشات میکند خیلی خوبه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
ازاعتراضات مردم امریکا معلومه چقدر پلیس شون شایسته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
پلیس تیرانای آلبانی چطوره!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
این مردم آمریکا دارند هزینه میکنن برای آزادی واقعیشون که خودتون هم میدونید چیه... یک برابری واقعی...
لطفا لجن پراکنی نکنید...
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
واقعا هدفت از این حرف چی بود
نتیجه ش غیر از چند تا فحش و بد و بیراه به خودت و خونواده ت و نااگاه خطاب کردنش چیز دیگه ایه؟
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
این مردم آمریکا دارند هزینه میکنن برای آزادی واقعیشون که خودتون هم میدونید چیه... یک برابری واقعی...
لطفا لجن پراکنی نکنید...
این مردم ماشین های که ترامپ ۸ساله به آنها بصورت اقساط می فروشد را آتش می زنند!!!
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
شازده پسر ترامپ ماشین فروش نیست فقط ریس جمهور است جهت اطلاع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
محض اطلاع ترامپ تو هتلاشم کازینو نداره
آمریکا داره به مردمش ظلم میکنه
چرا سازمان های جهانی سکوت کردن؟
چرا دولتمردهای ما آمریکا را تحریم نمی کنند
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
چون زمان لازم داره که اقازاده های محترم
نوه و نتیجه ها تصمیم بگیرن برگردن اون
اون موقع همشون بازنسته شدن مسولیت محکوم کردن ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
بزودی مردم آمریکا را از زیر بار ظلم وستم نجات می دهیم
و
نظام امپریالیسم فرو میریزد
خ
هر کی به منابع عمومی اسیب می زنه ، پمپ بنزین اتیش می زنه ، بانک می سوزونه و ... باید به بدترین صورت مجازات شن چه تو ایران چه تو هر جا دیگه . یه زمان تو امریکا از معترضایی که تو ایران رفتارای اسیب رسان می کردن حمایت می کردن و رئسای جمهورش همش دم از حمایت از حقوق بشر می زدن ولی الان همه قانونمند شدن. مشاهده رفتار کشورای غربی و رسانه هاشونم معنی داره .
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
اخه مرغ همسایه غاز است برای عده ای جایی را که ندیده عاشقش شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
اونی که بانک و پمپ نزین اتیش می زنه رو باید تا ابد بزارن کار اجباری تا بفهمند بیت المال علف خرس نیست که بسوزوننش.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
اگر برخورد درستی نشه با کسایی که بیت المال اسیب می زنن به بهانه اعتراض کشور داغون می شه . این جور ادما تو ایران زیادن و علتشم نبود قانون سخته. تو امریکا یارو داره از پلیس دور می شه دستشم بالاست یارو با باتوم می زنه سرش که یهو خیال برش نداره تو ایران طرف اونقدر جرئت به خودش می ده که پمپ بنزین اتیش می زنه
ناشناس
| France |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
به خاطر نبود قانونه محکم و البته سیاسی بازی داخلی هاست .
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
البته اگه پمپ بنزینش جهیزیه دختر یه پدر با شرافت باشه
متاسفانه عدالت از نظر بسیاری افراد جهان به این معنی است که حق من و دوستان و هم میهنان و هم کیشان من رعایت شود در حالی که عدالت به معنای رعایت حقوق انسان ها در تمام کره زمین است. امروز جمعیت آمریکا موفق به اجرای عدالت نخواهد شد چون نسبت به عدالت در جامعه بشریت بی تفاوت بوده است و در روایات داریم که اگر نسبت به حقوق ضعیفان بی تفاوت باشید خداوند اشرار را بر شما مسلط می کند و دعای شما را نسبت به دفع شر آنها مستجاب نمی کند. هنگامی که افراد بسیاری در فلسطین و سوریه و یمن و عراق و ... با بدترین وجه کشته و ویرانی های بسیاری بوجود آمد و ملت هایی چون ایران تحت تحریم های ظالمانه دچار رنج و درد شدند که باعث همه آنها بطور مستقیم و غیر مستقیم دولت آمریکا بود چرا مردم آمریکا نسبت به برپایی عدالت خاموش و ساکت بودند در حالی که اگر واکنش نشان می دادند گرفتار چنین بی عدالتی رنج آوری نمی شدند و به یقین برای رسیدن به عدالت واقعی در کشورشان باید به عدالت در جهان فکر کنند.
نه اینترنتشون قطع شده نه ۲۵۲ نفر کشته شدن نه جمعه خبر دار شدن نه بچه هاشون تو ایران زندگی میکنند نه دنبال مهاجرتن نه دلارشون بالا پایین میشه
همع یک صدا شدن دشمن ترامپ. ولی ترامپ رای خواهد آورد خخخخخ
پاسخ ها
ملیکا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
مثل اینکه شما از اینکه ترامپ دوباره رای بیاره خوشحالی ترامپ همونیه که باعث جنگ و ناارامیها در سراسر دنیا همونیه که کلی ایران تحریم میکنه بعد ما میریم دق دلیمونو سر دولت خالی میکنیم بهتره یکم واقه بین باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
ان شالله رای نیاره
یک نفر کشته شد سه پلیس مقصر دستگیرشدند ومیایونها آمریکایی تظاهرات کردند
یک نکته قابل تامل برای ما ایرانی ها این است که تمامی اخبار و تصاویر و فیلم های تجمعات و اغتشاشات و اعتراضات و راهپیمایی ها و شعارها بر علیه دولت و مقام اول کشور آمریکا و... را داریم‌از تلویزیون آمریکا می بینیم !! دقت کردید از رسانه های آمریکا !!! شبکه CNN پیشگام این اخبار لحظه به لحظه به سراسر جهان است . و تمام رسانه های امریکا بدون سانسور و با آزادی بیان تمام حقایق را لحظه به لحظه برای مخاطبین می نویسند و نقد میکنندو بر علیه دولت و رفتار ترامپ مطلب می نویسند!

هیچکسی در دنیا رفتار خشونت امیز را حمایت نمی کنند و بر علیه خشونت واکنش نشان میدهند ، ولی آیا موشش خبری و نوع رفتار با معترضان در سراسر جهان یکسان است ؟
دوستان سلام. همانطور که انتظار میرفت و قبلا" هم تحلیل شده بود با روی کارآمدن مجلس یازدهم نوید حل شدن برخی مسائل که تاکنون معطل مانده بود نظیر اف ای تی اف و غیره داده می شود. به گزارش خبرگزاری های بین المللی مقامات آمریکایی تایید کرده اند که مایکل وایت، نظامی آمریکایی زندانی در ایران آزاد شده و با یک هواپیمای دولت سوئیس ایران را به مقصد سوئیس ترک کرده است. قبلا" هم خبرگزاری فرانسه به نقل از مادر مایکل وایت خبر داده بود که پسرش آزاد و از ایران خارج شده است. مایکل وایت کی بود؟ آقای وایت درسال 2018 گفته می شود که برای دیدار با دوست دخترش به ایران آمده بود که بازداشت شد و بعدا به جرم توهین محکوم و زندانی شد. وی درایام شیوع بیماری کرونا از زندان به مرخصی فرستاده شد که حالا آزاد شده است. دوستان علی رغم شعارهائی که نمایندگان مجلس یازدهم می دهند باید منتظربود تا بسیاری از مسائل روابط خارجی را حل و فصل کنند. درواقع خواسته دولت پنهان که حالا وارد صحنه آشکار شده است این بود و هست که موضوعات باید به نام آنها حل وفصل شود و منافع آنرا هم ببرند. به همین دلیل در کار دولت آشکار کارشکنی می کردند و دولت آشکار را متهم به بی عرضگی می کردند و می کنند. قرار است با انتخاب رئیس جمهوری سیزدهم از میان همین گروه صاحب قدرت سیاسی و اقتصادی بسیاری از مسائل دیگر هم حل و فصل شود انشاء الله .
بابا شماها یه نظر مخالف رو تو یه سایت تایید نمیکنید با چه رویی آخه راجب آمریکا حرف میزنید.
شماها دیگه کی هستید واقعا
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
سو استفاده چی ها کاری به پیش نخواهند برد و دمکراسی برنده اصلی در آخر است،
رییس گویا شما غیب میگویید. مسئله برسر آنست که شما و من ها در اجتماعاتمان کجا ایستاده ایم.
آیا فعال علیه خشونت برعلیه شهروندانمان شرکت میجوییم و یا:

white silence is violence
سکوت سپید پوستان خشونت است
آری در خانه ماندن و سکوت کردن حتی در گفتگوها فقط برعلیه خشونت بودن هنوز دردی را دوا نمیکند و خشونت و ظلم بر دیگران که فردا میتواند گریبان خودمان را بگیرد حتی کم نمیکند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی