بازدید 23822
آخرین تحولات خاورمیانه

محکومیت ایران و سوریه برای پرداخت غرامت به یک دادگاه آمریکایی / طرح کمک ۲.۵ میلیارد دلاری سازمان ملل به یمن/ گمانه زنی‌ها در مورد مرگ رهبر طالبان بر اثر کرونا / تشکیل واحد ویژه تحقیقات درباره اعتراضات عراق

طرح کمک ۲.۵ میلیارد دلاری سازمان ملل به یمن، گمانه زنی‌ها در مورد مرگ رهبر طالبان بر اثر کرونا، تشکیل واحد ویژه تحقیقات درباره اعتراضات عراق و درخواست عراق از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند و در این میان، باید به محکومیت ایران و سوریه برای پرداخت غرامت به یک دادگاه آمریکایی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۸۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 03 June 2020

طرح کمک ۲.۵ میلیارد دلاری سازمان ملل به یمن، گمانه زنی‌ها در مورد مرگ رهبر طالبان بر اثر کرونا، تشکیل واحد ویژه تحقیقات درباره اعتراضات عراق و درخواست عراق از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند و در این میان، باید به محکومیت ایران و سوریه برای پرداخت غرامت به یک دادگاه آمریکایی نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ یک دادگاه آمریکایی با طرح ادعاهای واهی، ایران و سوریه را به پرداخت غرامت به گروهی از شهروندان آمریکایی محکوم کرد.

این دادگاه مدعی شد، ایران و سوریه باید به خانواده‌های شهروندان آمریکایی که در چندین حمله در فلسطین اشغالی کشته یا زخمی شده‌اند، غرامت پرداخت کنند.

«راندولف ماس» قاضی دادگاه منطقه کلمبیا در آمریکا با صدور این حکم ادعا کرد، آمریکایی‌هایی که در هفت حمله فلسطینی‌ها کشته یا زخمی شده‌اند، مشمول دریافت خسارت از ایران و سوریه هستند، زیرا از گروه‌های حماس و جهاد اسلامی حمایت می‌کنند.

محکومیت ایران و سوریه برای پرداخت غرامت به یک دادگاه آمریکایی/طرح کمک ۲.۵ میلیارد دلاری سازمان ملل به یمن/ گمانه زنی ها در مورد مرگ رهبر طالبان بر اثر کرونا/ تشکیل واحد ویژه تحقیقات درباره اعتراضات عراق

به نوشته آسوشیتدپرس، هنوز میزان غرامتی که این دادگاه تعیین کرده مشخص نیست، این در حالی است که ایران و سوریه به عنوان خوانده این پرونده در دادگاه حاضر نبودند.

طرح کمک ۲.۵ میلیارد دلاری سازمان ملل به یمن

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد که سازمان‌های بشردوستانه در یمن به یک بودجه فوری معادل با ۲.۵ میلیارد دلار نیاز دارند تا بتوانند اقدامات مهمی را در یمن عملی کنند.

آنتونیو گوترش افزود: «نهادهای بشردوستانه تخمین می‌زنند که برای پوشش کمک‌های اساسی از ژوئیه تا دسامبر سال جاری میلادی به ۲.۴۱ میلیارد دلار نیاز دارند، از جمله مهمترین اقدامات اعلام شده از سوی این نهادها مبارزه با ویروس کروناست».

محکومیت ایران و سوریه برای پرداخت غرامت به یک دادگاه آمریکایی/طرح کمک ۲.۵ میلیارد دلاری سازمان ملل به یمن/ گمانه زنی ها در مورد مرگ رهبر طالبان بر اثر کرونا/ تشکیل واحد ویژه تحقیقات درباره اعتراضات عراق

به گفته وزارت بهداشت یمن در روز دوشنبه، سه نفر دیگر در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد آن‌ها به ۸۰ نفر رسیده، حال آنکه تعداد موارد تایید شده به ۳۲۳ نفر رسیده است. به گفته مقامات سازمان ملل، آمارهای اعلام شده با ارقام واقعی بسیار تفاوت دارد.

گمانه زنی ها در مورد مرگ رهبر طالبان بر اثر کرونا

نشریه فارن پالسی آمریکا در حالی که پیشتر در گزارشی به نقل از چند منبع، مدعی ابتلای رهبران ارشد طالبان افغانستان به کروناویروس و ریاست موقت پسر ملا عمر بر این گروه شده بود، حالا در یک گزارش جدید، از مرگ احتمالی رهبران طالبان صحبت کرده است.

فارن پالسی در گزارش جدیدی نوشت، یک مقام ارشد افغان گفته است: تقریبا تمامی رهبران طالبان در شهر دوحه این ویروس را گرفته اند.

به گفته مقام های طالبان، رهبر اصلی طالبان افغانستان مبتلا به ویروس کووید-۱۹ شده و احتمالا در فرآیند درمان جان خود را از دست داده است.

تایید اینکه ملا هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان به کروناویروس ـ که چند رهبر ارشد دیگر طالبان را گرفتار کرده ـ مبتلا شده، روز دوشنبه از جانب یک مقام نظامی ارشد گروه به نام مولوی محمد علی جان احمد مطرح شد. احمد در مصاحبه‌ای به فارن پالسی تصریح کرد: رهبر ما بیمار است اما در حال درمان است. همچنین سه چهره دیگر طالبان در شهر کویته که نامشان را فاش نکردند گفتند،‌ به اعتقاد آنها آخوندزاده در اثر این بیماری درگذشته است. با این حال تا روز دوشنبه هیچ تایید رسمی برای این مساله مطرح نشده است.

محکومیت ایران و سوریه برای پرداخت غرامت به یک دادگاه آمریکایی/طرح کمک ۲.۵ میلیارد دلاری سازمان ملل به یمن/ گمانه زنی ها در مورد مرگ رهبر طالبان بر اثر کرونا/ تشکیل واحد ویژه تحقیقات درباره اعتراضات عراق

یک مقام ارشد در دولت افغانستان اظهار کرد، دیگر رهبران طالبان از جمله بسیاری از رهبران مستقر در دفتر این جنبش در شهر دوحه قطر که بر سر یک توافق دوجانبه با آمریکا مذاکره کرده‌اند نیز به بیماری کروناویروس مبتلا شده‌اند. این مقام که نامش را فاش نکرد گفت: تقریبا همه رهبران طالبان در شهر دوحه این ویروس را دارند.

او خاطرنشان کرد: این اتفاقی چشمگیر است چون اگر مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان به دلیل بیماری این رهبران در عرض چند هفته آینده شروع نشود، تا کی آنها آتش بس را حفظ خواهند کرد؟

مقامهای طالبانی که نامشان را فاش نکردند گفتند، آخوندزاده در سه ماه گذشته دیده نشده و هیچ فایل صوتی از جمله پیام به مناسبت عید فطر ضبط نکرده است؛ ماه گذشته میلادی این رهبر طالبان افغانستان پیامش را به مناسبت عید فطر در قالب یک بیانیه ارائه کرد.

احمد نیز تایید کرد که آخوندزاده بستری شده اما تایید نکرد که کجا بستری است. او در پاسخ به اینکه آیا رهبر طالبان در پاکستان تحت درمان قرار گرفته گفت: چرا شما مردم فکر می کنید که پاکستان تنها کشور است که او در آن می تواند بستری شود؟ کشورهای دیگری وجود دارند که از پاکستان قوی‌ترند و از ما حمایت می کنند و جهان این را می داند. من نام این کشور را نخواهم برد اما این یک کشور قدرتمند و یکی از هم پیمانان ماست.

تشکیل واحد ویژه تحقیقات درباره اعتراضات عراق

یک مسئول عراقی اعلام کرد، نخست وزیر این کشور واحد تحقیقاتی ویژه‌ متشکل از قضات و افسران تحقیقات را برای انجام تحقیقات جدید پیرامون قتل تظاهرکنندگان در جریان اعتراضات مردمی با نظارت مستقیم خودش تشکیل داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه العربی الجدید، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق چند روز پیش اعلام کرده بود، قصد دارد پرونده خشونت‌ها در جریان اعتراضات را مجدد به جریان بیندازد.

در همین رابطه یکی از مسئولان دفتر الکاظمی گفت، وی واحد تحقیقاتی تشکیل داده که به زودی همه پرونده‌های قربانیان تظاهرات را به جریان می‌اندازد.

وی گفت: این واحد نتایج به دست آمده کمیته‌های تحقیقات قبلی را کنار نخواهد گذاشت اما ممکن است پرونده‌های مهم مانند خشونت علیه معترضان در الناصریه، نجف، میدان الخلانی بغداد را از صفر شروع کند. نتایج این تحقیقات ظرف کمتر از نود روز به دستگاه قضایی ارائه می‌شود.

به گفته این مسئول تاکنون واحد تحقیقات به دلیل مشخص نشدن وضعیت وزارت‌خانه‌ها و اختلافات سیاسی پیرامون این مسأله هنوز فعالیت خود را شروع نکرده است.

درخواست عراق از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع

حسن کریم الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای در سالگرد تخریب قبرستان بقیع اعلام کرد که تمامی جامعه بین الملل و سازمان‌های ذی ربط و کشورهای عربی و اسلامی باید به نقش جدی خود برای اعمال فشار بر عربستان جهت بازسازی بارگاه‌های ائمه در بقیع عمل کنند.

وی تاکید کرد که دولت عراق، دست به تلاش‌های جدی جهت تحرک در این خصوص بزند.

الکعبی گفت، احترام به مذاهب اسلامی و عقاید ملت‌ها و شعائر دینی آنها ایجاب می‌کند که مسئولان عربستان در ساخت بارگاه‌های مطهر تسریع کنند و صفحه‌ای که ده‌ها سال ادامه داشت، ببندند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۴
دادگاه های جعلی دولت آمریکای یاغی، نژاد پرست و ظالم. ایران هم به خاطر شهدای مدافع حرم و شهدای عراق و شهدای 8 سال جنگ تحمیلی و کودتا باید هزاران میلیارد دلار از آمریکا غرامت بگیرد. آمریکایی ها خیلی به مردم دنیا بدهکارند.
پاسخ ها
سیدحسنی3نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
سلام امیدوارم تابناک انتشار دهد
صد در صد بوی الرحمن ترامپ عالم را فرا گرفته
و اوباما آخرین رییس جمهور آمریکا بود
چون ترامپ 4ساله نشد و پس از او هرج و مرج باعث فروپاشی ایالات متحده خواهد شد قران علویین قبلی شوروی پاچید امسال نوبت امریکاست
پوتین انتقام سختی خواهد گرفت و خون شهید سلیمانی مخلص یقه ظالم را رها نخواهد کرد
انا منتظرون و انا مرتقبون
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
دوست عزیز هیچ شکی نیست که امریکایی ها خیلی خیلی به مردم کشورهای مختلف بدهکار هستن اما متاسفانه هیچ سیستمی وجود نداره که بتونه ازشون خسارت بگیره و همیشه با هزار ترفند هزینه های میلیادری جنگ ها و خونریزی ها و فتنه گری های خود رو با بهانه های واهی از دیگر ملت ها گرفته و میگیرن.در مورد این موضوع هم متاسفانه هیچ کاری از دست ما بر نمیاد و پول این مردم بی پناه رو به زور از ما میگیرن کاری هم از دست ما بر نمیاد.
حتماً ايران در بازسازي قبرستان بقيع پيشرو خواهد بود؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
بدون اظهارنظر پادوهای امریکا کاری شروع نمی شود.
من موندم چطوری بازم میرن پول های مملکت توی کشورهای که نوکر امریکا هستند ذخیره می کنند تا مثل این کره جنوبی الان بلوکه بشه!!!!!!!
همه آن دلار ها صرف دوا و درمان تروریست های بیچاره می شود تا جان بگیرن برای جنگیدن با ملت یمن.
حاضر نیستن بمباران و محاصره یمن تمام شود ولی چند میلیارد دلار می خواهند به ملت یمن کمک کنند،
اروپایی احمق بجای تحریم که فقط به ملت فشار می آورد کاش آن آقازداه ها را هم از کشورتان بیرون می کردید.
پاسخ ها
دهکردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
لطفابنویسید آغازاده را با غین
هم ما را تحریم می کنند هم در دادگاه های شان محکوم هم قلم صلح جایزه می هند.
پس دادگاه های ما هم به خاطر این که امریکا به شکل غیر مستقیم در کشتار های و انجام عملیات های تروریستی در ایران نقش دارد محاکمه کنیم و جریمه شوند و اگر ندادن با زور و با توقیف اموال انها در منطقه بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
دوست عزیز شاید صرفا به صورت نمادین بشه مثلا دادگاه های ما همچین کاری کنند اما متاسفانه تحت هیچ شرایطی قادر نیستیم به زور اموال اونا رو توقیف کنیم و حتی اگه جای هم موفق بشیم این کار رو انجام دهیم، شک نکن باید چندین برابر اون رو پس دهیم.
وهابيون عربستان با تشيع گري مخالف هستند واجازه زيارتگاه سازي را نميدهند اگر قدرت داشتندمقبره پيامبر گرامي اسلام را هم تخريب ميكردند
یاللعج!!!!!!!!!!! قاضی دادگاه آمریکایی با صدور حکمی ادعا کرد که آمریکایی‌هایی که در هفت حمله فلسطینی‌ها کشته یا زخمی شده‌اند مشمول دریافت خسارت از ایران و سوریه هستند زیرا از گروه‌های حماس و جهاد اسلامی حمایت می‌کنند. گنه کرد در بلخ آهنگری. به شوشتر زدند گردن مسگری!!!
ضعف دستگاه قضایی ایران سبب گستاخی بیش حد قضات آمریکایی شده است. تروریست های آمریکایی مستقیما ملت ما و دیگر ملل مستضعف جهان را به خاک و خون می کشند و کسی پیگیر ادعای خسارتهای وارده نیست. اما هراز گاهی به بهانه های واهی سرمایه های ما را تاراج میبرند.
یکی ديگه کشته پولش رامابایدبدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
بله متاسفانه و دلیل اون هم کاملا مشخثه! وقتی ما به صورت علنی از اون فلسطینی ها حمایت می کنیم، وقتی اقای حسن نصرالله به صورت علنی اعلام می کنه که کل هزینه حزب الله (نظامی و غیر نظامی) توسط ایران تهیه میشه، انتظار همچین دادگاه هایی هم دور از ذهن نیست متاسفانه.
به امید روزی که بقیع از دست شیاطین سعودی ازاد گردد.
فرد دیگری را پیدا کنند تا به او اسلحه بدهند تا امنیت افغانستان را بر هم بزند و منافع روسیه را تامین کند!!!!
درنقطه مقابل این کثافتهای پر رو ومدعی سیستم قضایی کشورمان بایستی درقبال تمام شهدای انقلاب وجنگ تحمیلی ،شهیدسلیمانی .....که مستقیم وغیر مستقیم توسط دولت مردان آمریکا به شهادت رسیده اند تعیین غرامت ومحکومیت آنرا اعلام نمایند.
قابل توجه مسئولانی که میگفتند امریکا هر کاری که ممکن بود برعلیه ما انجام داده و کار دیگری نمیتواند انجام دهد
اینقدر بخشیدیم و بخشیدیم تا آخرش کفگیر خورد ته دیگ و دلاری برامون نموند
واسه دادگاه و شخص قاضی چک سفید امضا گذاشتیم فقط بگه چقدر بعد بره از بانک برداشت کنه، چه شعبه عمومی یا خصوصی هر دو در خدمتشون هستند
ای دادگاه نفهم آمریکایی
ما پولمان کجا بود که همه چیز به سوریه و لبنان و عراق و فلسطین باید بدهیم ما خودمان داریم یارانه می گیریم حالا شما برایمان خسارت هم معین می کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان