بازدید 12436

سازمان لیگ سر دوراهی ازسرگیری لیگ یا لغو مسابقات

کد خبر: ۹۸۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 02 June 2020

پس از انتشار نامه مخالفت چهار باشگاه لیگ برتری با ادامه مسابقات فوتبال، سازمان لیگ با چالش سختی روبرو شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، با وجود اینکه شیوع بیماری کرونا در ایران همچنان ادامه دارد، سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد که مسابقات از ابتدای تیرماه از سر گرفته می‌شود. در این بین، چهار باشگاه خصوصی نساجی ، تراکتور، ماشین‌سازی تبریز و شهرخودرو مشهد به صورت رسمی با انتشار نامه‌ای خواستار لغو لیگ شدند.

در این شرایط، سازمان لیگ با دو چالش جدی روبرو است؛ اول اینکه این سازمان یا باید مثل برخی از کشور‌های اروپایی رضایت هر ۱۶تیم را برای ادامه لیگ برتر بگیرد یا اینکه اگر رضایت باشگاه‌ها را جلب نکند، مجبور است با درخواست آن‌ها موافقت و بازی‌ها را لغو کند چراکه در غیر این‌صورت احتمال کناره‌گیری هر چهار تیم از مسابقات وجود دارد.

دلیل اصلی مخالفت چهار باشگاه یاد شده با برگزاری ادامه لیگ برتر، مسائل مالی است. آن‌ها معتقدند پولی برای هزینه‌های اضافی سفر، هتل و ... ندارند و ادامه لیگ برای هیچ باشگاهی درآمد و عایدی نخواهد داشت، بلکه فقط سازمان لیگ از برگزاری بازی‌ها سود می‌کند.

این در شرایطی است که دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی تبریز شرایط خاص‌تری دارند چراکه شواهدی مبنی بر مشترک بودن مالک این دو باشگاه وجود دارد. هرچند که تراکتور و ماشین‌سازی دو شرکت با هیات مدیره مجزا هستند، اما در این وضعیت مسئولان سازمان لیگ می‌گویند مالک مشترک این دو باشگاه مخالف اصلی ادامه لیگ برتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر