بازدید 19290

جایزه ۵میلیون‌دلاری آمریکا برای‌دستگیری یک‌مقام ونزوئلا

براساس ادعاهای کذایی دولت آمریکا برای بازداشت یک مقام ونزوئلایی به اتهام پولشویی مبلغ ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.
کد خبر: ۹۸۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 02 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، از وب سایت رسمی سازمان مهاجرت آمریکا و اجرای گمرک (ICE)، بخش بازرسی‌های امنیت داخلی نیویورک روز دوشنبه رامیزس کاماچو را به لیست افراد تحت تعقیب سازمان مهاجرت آمریکا اضافه کرد و وی یکی از افرادی است که وزارت امور خارجه ایالت متحده به بهانه مبارزه با دولت نیکلاس مادور به دنبال بازداشت آن است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود برای دریافت اطلاعاتی در مورد بازداشت کاماچو مبلغ ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

به گفته سازمان‌های آمریکایی، کاماچو هم اکنون سرپرست ملی فعالیتهای رمزنگاری و مرتبط با آن در دولت نیکلاس مادورو است.

ادعای آمریکا برای بازداشت مقامات ونزوئلا در حالی مطرح می‌شود که ونزوئلا اخیرا ده‌ها نفر شامل دو آمریکائی را که برای شرکت "سیلورکورپ یو اس ای" کار می‌کرده‌اند، دستگیر کرد که بخشی از یک توطئه شکست خورده بود و پیروزی همگانی برای دولت مادورو به شمار می‌رود.

تلویزیون ونزوئلا پیش‌تر تصاویری از این دو آمریکائی به اسارت گرفته شده به نمایش گذاشت که در آن گفتند توسط سیلورکورپ موظف به تصرف فرودگاه کاراکاس به منظور اخراج مادورو از این کشور شده بودند. به گفته مادورو این دو در دادگاه غیرنظامی محاکمه خواهند شد.

مادورو این عملیات تهاجمی را برنامه واشنگتن برای سرنگونی دولت خود می‌داند و حضور دو تبعه آمریکایی در میان ۱۳ تروریست دستگیر شده را سندی محکم برای تایید ادعای خود قلمداد می‌کند.

ونزوئلا در شش سال اخیر با شدیدترین بحران اقتصادی روبرو بوده است. تحریم‌های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی