بازدید 12885

شیوع جدید ابولا در کنگو

جمهوری کنگو از شیوع جدید ابولا در شمال غربی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 02 June 2020

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیوع جدید بیماری ابولا در کنگو در حالی مطرح می‌شود که هم اکنون این کشور در حال مبارزه با اپیدمی تب کشنده در شرق و همچنین مواجه شدن با تعدادی از مبتلایان به ویروس کرونا است. این کشور به تازگی در مورد پایان دهمین دور از ابولا اظهار امیدواری کرده بود.

"ایتنی لانگوندو" وزیر بهداشت کنگو گفت، چهار نفر در حال حاضر از ابولا در منطقه شمال غربی شهر بندبنا جان خود را از دست داده‌اند.

لانگوندو روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد، انستیتوی ملی تحقیقات زیست پزشکی (INRB) تست‌های بیماری ابولا در شهر بندبنا را تایید کرده است.

وزیر بهداشت کنگو با بیان اینکه وی قصد دارد در پایان هفته به محل شیوع بیماری کرونا سفر کند گفت: واکسن و دارو را خیلی سریع برای آن‌ها ارسال خواهیم کرد.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که می‌خواهد تیمی را برای کمک به جمهوری کنگو اعزام کند.

بیماری ناشی از ویروس ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می‌شود. نام ویروس از یکی از رودخانه‌های کشور زئیر که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده‌ است.

این بیماری برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد. نشانه‌های این بیماری معمولاً دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند. معمولاً حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه‌ها به دنبال این موارد می‌آیند. در این زمان مبتلایان دچار خونریزی نیز می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر