بازدید 14843

رییس جمهوری برزیل به جمع معترضان پیوست

رییس جمهوری برزیل به معترضانی پیوست که در مقابل دیوان عالی این کشور در اعتراض به تحقیق این دادگاه درباره اقدامات او تجمع کرده بودند.
کد خبر: ۹۸۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 01 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری برزیل روز یکشنبه در حالی که سوار بر اسب بود به جمع معترضان به دیوان عالی کشور که در حال تحقیق درباره اقدامات خود او است، پیوست.

بولسونارو با محکوم کردن دیوان عالی برزیل به دلیل تحقیق درباره دخالت او در امور مربوط به پلیس و باز کردن پرونده‌ای پیرامون کمپین تهمت و تهدید که از سوی طرفداران وی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده، عنوان کرده است که این اقدام دیوان عالی، بحران سیاسی در این کشور را که با شیوع گسترده ویروس کرونا همزمان شده، عمیق‌تر کرده است.

بولسونارو که افسر پیشین ارتش و از مدافعان حکومت دیکتاتوری در بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ در برزیل است، گفته که از «احکام احمقانه پیروی نخواهد کرد» و همچنین تهدیده کرده است که اقدام دیوان عالی ممکن است برزیل را به یک بحران سیاسی بیافکند.

دیوان عالی برزیل در حال تحقیق درباره اتهامی علیه بولسونارو مبنی بر دخالت در امور پلیس با دلایل شخصی است که از سوی یکی از وزیران دادگستری پیشین دولت وی مطرح شده است. «چلسو دی ملو» قاضی دیوان عالی برزیل هوداران بولسونارو را متهم به تلاش برای ایجاد حکومت دیکتاتوری کرده است.

رییس جمهوری برزیل به رغم اجباری بودن استفاده از ماسک در پایتخت این کشور، بدون ماسک به میان هواداران خود رفت و برخلاف اصول بهداشتی در دوره کرونا با آن‌ها دست داد.

وی سپس در اقدامی عجیب‌تر، سوار یک اسب نظامی شده و از مقابل هواداران خود عبور کرد.

برزیل که از لحاظ شمار مبتلایان به کرونا پس از آمریکا در رده دوم جهانی قرار دارد، تاکنون ۵۰۶ هزار مورد ابتلا به این ویروس ثبت کرده است که از میان آنان، بیش از ۲۹ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر