بازدید 16862

خرید گندم در کشور مرز ۲ میلیون تن را پشت سر گذاشت

کد خبر: ۹۸۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 31 May 2020

مشاور فرهنگی، رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از 2 میلیون تن گندم با کیفیت در 24 استان خبر داد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ سید محمد تقی طباطبایی گفت: در کمتر از 2 ماه از آغاز خرید گندم در کشور مقدار خرید تاکنون به بیش از 2 میلیون تن رسیده که این آمار نوید سالی پر بار را در خرید تضمینی گندم دارد.

طباطبایی افزود: این مقدار گندم در 24 استان و در قالب بیش از 314 هزار محموله از 102 هزار و 764 کشاورز گندم‌کار که محموله‌های خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، خریداری شده است.

وی خوزستان با خرید یک میلیون و 200 هزار تن، فارس با 284 هزار تن و ایلام را با 175 هزار تن از استان‌های پیشتاز در خرید تضمینی گندم تا این تاریخ اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: بر اساس نتایج سنجش مرکز پژوهشهای غلات، افزایش کیفیت گندم‌های خریداری شده‌ی امسال - به لحاظ کاهش سن‌زدگی و بهبود وضعیت افت مفید و غیر مفید - از ویژگی خرید تضمینی است.

طباطبایی افزود: طی هفته گذشته 185 هزار و 684 تن گندم و 145 هزار و 425 تن آرد نانوایی یارانه‌ای، آزادپز و صنف و صنعت از طریق سامانه‌های شرکت به فروش رفته است.

وی میزان خرید تضمینی دانه‌ی روغنی کلزا در کشور را 162 هزار تن اعلام و عنوان کرد: ارزش این مقدار دانه‌ی خریداری شده 7561 میلیارد ریال است که به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

طباطبایی با اشاره به این که این محصول در حال حاضر 16در استان خریداری می‌شود، اضافه کرد: استان خوزستان با 63 هزار تن، گلستان، 51 هزار تن و ایلام با 16 هزار تن پیشتاز خرید کلزا در کشور هستند که استان گلستان قطب تولیداین محصول حدود یک هفته‌ای است که وارد عملیات خرید شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر