بازدید 164282

کشف مار افعی در تهران

معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران از کشف تعدادی گونه های حیات وحش در سطح شهر تهران و جلوگیری از تخریب سیمای طبیعت تهران بواسطه برخورد با متخلفان تعلیف غیرمجاز دام اهلی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 31 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، فاطمه برنا با اعلام این خبرگفت: در پی گزارشات دریافتی، ماموران یگان حفاظت شهر تهران طی چند روز گذشته توانسته اند تعدادی از گونه های حیات وحش شامل دو عدد بوتیمار، یک بهله دلیجه، یک حلقه مار افعی، یک بهله جغد انباری و یک بهله سارگپه را کشف و ضبط و زنده گیری کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، وی با بیان اینکه این گونه ها قابل رهاسازی در طبیعت نبوده و برای نگهداری و تیمار به دو مرکز نگهداری مجاز حیات وحش در تهران تحویل داده شدند، افزود: همچنین یک عدد کبک و یک بهله جغد کشف شده دیگرکه قابل بازگشت به طبیعت بودند در منطقه دشت عقیل رها سازی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در ادامه از نظارت یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران بر تعلیف دام در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی خبر داد و تصریح کرد: با عنایت به ورود و تعلیف غیر مجاز احشام در مناطق تحت مدیریت و بمنظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و پیشگیری از احتمال سرایت بیماری های مشترک بین دام اهلی و حیات وحش، ماموران یگان حفاظت شهر تهران درهفته گذشته نسبت به شناسایی تعدادی گله دار فاقد پروانه چرای دام و تنظیم صورتجلسات تخلف و بیرون راندن آن ها از منطقه اقدام کردند.

برنا گفت: تعاملاتی بین یگان حفاظت محیط زیست با دهیاران مناطق حاشیه زیستگاه های حیات وحش به منظور فرهنگ سازی جهت جلوگیری از تخریب طبیعت و شکار و صید غیر مجاز انجام گرفته است و امیدواریم دیگر دستگاه های مرتبط و خدمات رسان مرتبط نیز از ظرفیت های خود در این خصوص استفاده نمایند.

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران همچنین اظهار کرد: با فعال شدن سر محیط بانی کن و سولقان و استقرار نیروی اجرایی ثابت در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در حوزه استان تهران در آینده نزدیک، قطعا شاهد کاهش جرائم زیست محیطی در شمال و شمال غرب تهران خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی