بازدید 11666
کرونا در اروپا؛ از هشدار درباره موج دوم کرونا در انگلیس تا بازگشایی موزه لوور فرانسه

مخالف شهروندان آلمانی با برگزاری لیگ فوتبال آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا از هشدار‌ها درباره عواقب لغو محدودیت‌ها در انگلیس و تصمیمات اتخاذ شده برای بازگشایی موزه لوور پاریس حکایت دارد.
کد خبر: ۹۸۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 30 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، کرونا همچنان خبر اول بسیاری رسانه‌های اروپایی بوده و مقامات این اتحادیه برای مهار این بحران همچنان تلاش می‌کنند.

هشدار مشاوران دولت انگلیس درباره لغو سریع محدودیت‌ها

جدیدترین اخبار کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که در آستانه اجرای کاهش تدریجی محدودیت‌های کرونایی در انگلیس مشاوران علمی دولت این کشور درباره لغو این محدودیت‌ها هشدار می‌دهند. آن‌ها اعلام کرده اند که برای لغو محدودیت‌ها در انگلیس هنوز زود است چرا که این ویروس همچنان به سرعت در این کشور گسترش می‌یابد. مشاوران دولت انگلیس اعلام کردند که کاهش محدودیت‌ها خطر موج دوم کرونا را افزایش می‌دهد. انگلیس از روز دوشنبه برخی مقررات ضد کرونایی را در این کشور لغو می‌کند.

عواقب وخیم بحران کرونا بر بازار کار آلمان

اقتصاددانان موسسات مالی مهم آلمان هم درباره تاثیرات قابل توجه و پایدار بحران کرونا بر اقتصاد و بازار کار آلمان ابراز نگرانی کرده‌اند.

"کاترینا اوترموهل"، از اقتصاددانان برجسته آلمانی در این باره گفته است: من برای ماه می‌انتظار افزایش بیکاری حدود ۱۸۰ هزار نفر را دارم. به این ترتیب در عرض تنها دو ماه حدود ۵۰۰ هزار شغل در این کشور از دست خواهد رفت. به این ترتیب تمام تحولات مثبت پنج سال گذشته در بازار کار از بین می‌رود.

"اولیور نیکلاش" از دیگر اقتصاددان‌های ارشد آلمان هم در این باره گفته است که بازار کار در آلمان شدیدا روی مسئله شیوع بحران کرونا و محدودیت‌های اعمال شده در این راستا واکنش نشان داده است. وی درباره افزایش چشمگیر نرخ بیکاری در کشورش در ماه می‌با توجه به شرایط کرونایی هشدار داده است.

مخالف شهروندان آلمانی با برگزاری لیگ فوتبال آلمان

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می‌دهد که تقریبا حدود نیمی از شهروندان آلمانی در دوران بحران کرونا مخالف برگزاری بازی‌های لیگ فوتبال کشورشان هستند.

این نظرسنجی را انستیتو یوگوی آلمان انجام داده است. بر این اساس حدود ۴۷ درصد شهروندان آلمانی برگزاری این مسابقات فوتبال در دوران کرونا را غلط می‌دانند. تنها ۲۹ درصد از برگزاری آن حمایت کرده و ۲۴ درصد شهروندان هم در این باره نظری نداشتند.

لیگ مسابقات فوتبال آلمان به عنوان اولین لیگ ورزشی بین المللی بزرگ از ۱۶ ماه می‌مسابقات خود را آغاز کرده است.

فرانک اولریش مونتگومری، رئیس انجمن پزشکی آلمان و معاون رئیس انجمن جهانی پزشکی هم خواستار یکنواختی بیشتر در قوانین بحران کرونا در آلمان شده و اعلام کرده که دولت آلمان باید دوباره مدیریت بحران را بر عهده گیرد.

وی قواعد متفاوت برای مقابله با بحران کرونا در ایالت‌های مختلف این کشور را رد کرده است.

مدیران آلمانی به محل کار خود در چین باز می‌گردند

حدود ۴۰۰ مدیر آلمانی، کارمند و خانواده آن‌ها هم با مجوز‌های ویژه به چین بازگشته اند. این پرواز‌ها از آلمان به چین برای انتقال این نیرو‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. این برنامه توسط اتاق بازرگانی آلمان در چین و با همکاری نمایندگان خارجی و شرکت لوفت هانزا انجام شده است.

صدر اعظم آلمان هم اعلام کرده که به دلیل شیوع کرونا در نشست جی هفت که ترامپ بر لزوم تشکیل حضوری آن تاکید دارد شرکت نخواهد کرد. این خبر را "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرده است.

موزه لوور فرانسه باز می‌شود

موزه لوور پاریس هم که در دوران بحران کرونا تعطیل شده بود از ۶ جولای (۱۶ تیرماه) دوباره باز می‌شود. این موزه اعلام کرده است که با رعایت قواعد سختگیرانه‌ای حمایت اکثریتی در برابر ویروس کرونا را برای بازدید کنندگان این موزه فراهم می‌آورد.

درخواست آلمان برای کمک‌های کرونایی اروپا به آفریقا

وزیر توسعه آلمان هم خواستار کمک‌های اضطراری کرونایی اتحادیه اروپا بری آفریقا شده است. وی در این باره گفته است که اتحادیه اروپا باید تاثیرات جهانی بحران کرونا را بیشتر مد نظر قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه بروکسل تا به حال هیچ مبلغ اضافی را در بحران کرونا برای کشور‌های در حال توسعه سرمایه گذاری نکرده است گفت: ما تنها به صورت جهانی می‌توانیم بر بحران کرونا غلبه کنیم.

درخواست وزیر بهداشت آلمان از شهروندان برای مراجعه به پزشکان

وزیر بهداشت آلمان مجددا از شهروندان درخواست کرده که در دوران بحران کرونا هم برای درمان مشکلات جسمی خود به پزشک و یا در موارد اضطراری به بیمارستان‌ها مراجعه کنند. وی روز جمعه از کاهش چشمگیر مراجعات به پزشکان و بیمارستان‌ها در دوران بحران کرونا خبر داده است.

وی تاکید کرد که بسیاری بیماران ازترس ابتلا به کرونا به پزشکان مراجعه نمی‌کنند. وی اطمینان داد که بیمارستان‌ها تمام اقدامات امنیتی برای جلوگیری ازابتلای افراد به بیماری کرونا را در پیش می‌گیرند.

لغو اجبار استفاده از ماسک در اتریش

دولت اتریش هم اعلام کرده که به علت موارد پایین ابتلا به کرونا در این کشو از اواسط ماه آینده اجباری بودن استفاده از ماسک در اماکن عمومی برداشته می‌شود و برخی محدودیت‌های دیگر هم لغو می‌شود. البته استفاده از ماسک همچنان در اماکنی که امکان حفظ فاصله ایمنی در آن وجود ندارد باید مورد توجه قرار گیرد.

گشایش مرز‌های دانمارک بر روی گردشگران

دانمارک هم اعلام کرده که از ۱۵ ژوئن دوباره مرز‌های خود بر روی توریست‌ها از آلمان، نروژ، ایسلند و اسکاندیناوی را باز می‌کند.

مسابقات فوتبال در لهستان با تماشاگر برگزار می‌شود

لهستان هم اعلام کرده که از ۱۹ ماه ژوئن (۲۹ تیرماه) تماشاگران می‌توانند برای دیدن مسابقات فوتبال به ورزشگاه‌ها بروند. البته برای جلوگیری از شیوع کرونا تنها ۲۵ درصد ظرفیت استادیوم‌های ورزشی پر خواهد شد.

هشدار مرکل درباره دست کم گرفتن خطر بحران کرونا

صدر اعظم آلمان هم در سخنانی از حفظ خونسردی شهروندان در دوران بحران کرونا و همکاری آن‌ها قدردانی کرده و هم زمان درباره دست کم گرفته شدن خطرات هشدار داده و ابراز امیدواری کرد که امکان کاهش بیشتر محدودیت‌های کرونایی فراهم شود.

تداوم کاهش محدودیت‌ها در ایتالیا

ایتالیا هم خود را برای کاهش بیشتر محدودیت‌های کرونایی آماده می‌کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز چهارشنبه ایتالیایی‌ها می‌توانند آزادانه از یک منطقه به منطقه دیگر سفر کنند. از سوم ماه ژوئن هم شهروندان اروپایی می‌توانند بدون این که در قرنطینه قرار گیرند به این کشور سفر کنند.

بلغارستان هم قرنطینه برای مسافران از آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی را اوایل جولای لغو می‌کند.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می‌گیرد

جدیدترین آمار‌ها نشان می‌دهد که در اسپانیا تا به حال ۲۸۵۶۴۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۷۱۲۱ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادهاند.

در انگلیس هم تا به حال ۲۷۱۲۲۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۸۱۶۱ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال در این کشور ۲۳۲۲۴۸ نفر به کرونا مبتلا شده ۳۳۲۲۹ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمار‌ها در فرانسه هم تا به حال ۱۸۶۸۳۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۸۷۱۴ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیاری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال ۱۸۳۰۱۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۵۹۴ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در چهار جزیره اسپانیا هم محدودیت‌های ضد کرونایی لغو شده است.

اعتراضات ضد محدودیت‌ها در برلین

شهروندان آلمانی هم امروز با رژه اتومبیل در مقابل ورزشگاه برلین به محدودیت‌های کرونایی اعتراض کردند. ده‌ها موتورسیکلت سوار و وخودرو صبح امروز در این اعتراضات شرکت کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان