بازدید 19754

«قرعه‌کشی» برای خرید خودرو قانونی است؟

عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم گفت: در صنعت خودرو به دلیل محدودیت عرضه، قرعه‌کشی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 30 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران،حجت‌الاسلام‌سیدجواد حسینی کیا، عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم درباره اینکه فروش کالا از طریق قرعه‌کشی ممنوع است، اما ایران خودرو و سایپا با همین روش کالای خود را به فروش می‌رسانند، گفت: در برخی حوزه‌ها قرعه‌کشی‌ها از باب جذب مشتری است و در برخی حوزه‌های دیگر به دلیل محدودیت عرضه، این کار انجام می‌شود.

او افزود: در صنعت خودرو نمی‌توان اولویت بندی برای فروش خودرو در نظر گرفت، بنابراین ناچار هستیم با قرعه‌کشی مشکل را حل کنیم، همچنین در حوزه‌های دیگر به نوعی قرعه‌کشی تشوق به حساب می‌آید، اما در این خصوص از باب ضرورت است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا در پاسخ به اینکه آیا نفس کار قرعه‌کشی برای فروش خودرو غیرقانونی است، گفت: خیر، در صنعت خودرو محدودیتی پیش آمده است، بنابراین راهی جز قرعه‌کشی برای فروش خودرو وجود ندارد و منظور قانون‌گذار ممنوعیت قرعه‌کشی در کالا‌هایی است که برای جاذبه بیشتر خریدار بوده و موجب افزایش درآمد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۷
ما چقدر بدبختیم که برای داشتن این فرغونهای از رده خارج بی کیفیت باید منتظر قرعه کشی باشیم. توو کل دنیا خودروهای با کیفیت و بروز رو با قیمتهای کم و شرایط اقساط مناسب در اختیار مردم قرار میدن بعد اینجا ارابه های مرگ با قیمت گزاف و قرعه کشی و هزار تا داستان دیگه. ما بدبختیم، بدبخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
گربه دستش به گوشت نمي رسيد مي گفت ....
مسئولان برای توجیه هر تصمیمی که به سود آنها باشد مانند افزایش قیمت بنزین و عوارض .... از کشورهای دیگر مثال می زنند لطفا یک خودروساز را در کشورهای دیگر نشان دهند که به این صورت و با غرعه کشی خودروهای مدل 20 سال قبل را می فروشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
۲۰ سال ؟؟؟ نه عزیز. پلتفورم پارس و سمند و۴۰۵ متعلق به پژو۴۰۵ فرانسوی است که در دهه ۸۰ میلادی طراحی شده یعنی حدود ۳۵ سال پیش
پلتفورم پراید هم متعلق به فورد آمریکاست که یک پلتفورم دهه ۹۰ میلادی است و دستکم ۳۰ سال از آن میگذره
" ای اهل ایمان، شراب و قمار و بت‌پرستی و تیرهای قرعه همه اینها پلید و از عمل شیطان است، از آن البته دوری کنید تا رستگار شوید "
مائده 90
با این همه صف خرید و داستان قرعه کشی برای خرید محصولات ایران خودرو و سایپا با این کیفیت و قیمت کذایی، تولید کننده های مشهور خودرو در جهان (همچون تویوتا و بی ام دبلیو )چگونه به مردم و کشور ایران می نگرند؟
بخت آزمایی حرام است به شرطی که پولش در جیب دیگران برود !
"منظور قانون‌گذار ممنوعیت قرعه‌کشی در کالا‌هایی است که برای جاذبه بیشتر خریدار بوده و موجب افزایش درآمد می‌شود"

اصولا قانون ها برای نقض کردن وضع میشن!
ما مردم ایران با دنیا فرق داریم هر وقت کالایی گران میشود همه هجوم میبریم بخریم این خود عامل بیشتر گران شدن است نباید همه اشتباهات گردن خودروسازان گذاشته اگر تعداد خودرهای که تولید میشود در نظر بگیریم بیشتر از نیاز داخلی است
مثل بخت آزمایی اون زمان است .!!!!
خوب اگه محدودیت تولید وجود داره چرا واردات به میزان کسری آزاد نمیشه؟
تراوشات ذهنی مدیران بی کفایت !!!!
تمام شرکت های خودروسازی بدنبال جذب مدیران ایرانی برای پیشبرد فروش خود هستند. هاج و واج دارند حسرت ایران خودرو و سایپا را می خورند!
دو خودروساز منفعت طلب خوردوی کافی و حتی بیشتر برای ارائه به مشمولان این طرح که مصرف کنندگان واقعی هستند دارند. چرا ایران خودرو 206 تیپ 5، 207، دنا و ماشین های نسبتا باکیفیت ترش را نمی فروشد؟ چرا اول با وقاحت تمام درخواست 50% پیش پرداخت برای شرکت در قرعه کشی!! داشتند؟ چرا فقط 25 هزار ماشین؟ درمورد قیمت و کیفیت صحبت نمی کنم. ظاهرا جا برای دپوی بیشتر خودرو نداشتن و با این شیوه کاملا صدقه ای دارن ماشین های تولید یکی دو سال اخیرشون رو که زیر برف و بارون و آفتاب مونده را به مردم غالب می کنن! وای بر ما! وای بر شما!!
عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم گفت: در صنعت خودرو به دلیل محدودیت عرضه، قرعه‌کشی انجام می‌شود.

محدودیت عرضه توسط مافیای انحصاری بازار خودروی کشور ( تولید، واردات، قطعه سازی ) و با هدف افزایش قیمت و چپاول مردم !
میگویند ممنوعیت واردات خودرو برای حمایت ازتولیدداخلی بوده. خیلی ساده: وقتی تولیدداخل انقدرکمترازنیازبازاراست که با قرعه کشی میفروشند این نوع حمایت چه معنایی دارد؟ ضمن اینکه درصورت کفاف تولیدداخل هم راه حمایت ازتولیدداخل نه ممنوعیت واردات وایجادانحصار برای شرکتهای داخلی که اعمال مالیات مناسب بر واردات است.غیر از کوبا وکره شمالی که اساسا خودروی شخصی ندارند هیچ کشوری درجهان واردات خودرو راممنوع نکرده بلکه بزرگترین سازندگان خودروهم با اعمال مالیات حداکثر25 درصدی اجازه واردات میدهند.ولی درایران مافیای خودرو به قدری قدرتمند است که جلوی واردات خودرو حتی با مالیات 130 درصدی راهم گرفته است.
دوشرکت کلاهبردار 20میلیون ترکیب حلبی وپلاستیک ضایعاتی رابا تحقیرامیزترین وتحمیلی ترین شرایط به مردم قالب کرده صدهاتریلیون پولشان راخورده هزاران نفرشان رابه کشتن داده اند انوقت میگویند برای حمایت ازتولیدداخل به هیچ وجه اجازه واردات خودرو نمیدهیم.ونحوه فروش خودروهم برگشته به زمان جنگ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی