بازدید 10408

تحقیقات کنگره درباره نقش پامپئو در اخراج یک بازرس

سه کمیته کنگره آمریکا مقام‌های وزارت خارجه این کشور را برای توضیح درباره نقش احتمالی مایک پامپئو در اخراج یک بازرس احضار کرده‌اند.
کد خبر: ۹۸۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳ 30 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، اعضای ارشد حزب دموکرات در کنگره آمریکا امروز جمعه اعلام کردند سه کمیته این مجلس، مقام‌های ارشد وزارت خارجه را برای انجام تحقیقات درباره نقش احتمالی «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در اخراج بازرس کل وزارت خارجه این کشور فراخوانده‌اند.

دونالد ترامپ دو هفته پیش بنا به درخواست مایک پامپئو به کنگره اطلاع داد که «استیو لینیک»، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا را از سمتش برکنار می‌کند.

یک روز بعد، «الیوت انگل»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و «رابرت منندز» نماینده مجلس سنا گفتند خواستار تحقیق درباره اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا هستند.

منابعی در کنگره گفته‌اند که لینیک در حال انجام تحقیقاتی درباره مایک پامپئو و همسرش بوده و ممکن است تصمیم پامپئو برای اخراج او برای آشکار نشدن سوءرفتارهایش بوده باشد.

از جمله مسائلی که گفته می‌شود بازرس کل وزارت خارجه آمریکا در حال تحقیق بر روی آن بوده اقدام دولت ترامپ در اعلام وضع اضطراری با ایران برای فروش سلاح به عربستان سعودی بوده است.

دولت دونالد ترامپ سوم خردادماه سال گذشته به بهانه وضعیت اضطراری به دلیل تشدید تنش‌ها با ایران اعلام کرد قصد دارد بیش از هشت میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی، امارات و اردن بفروشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در صورت اعلام وضعیت اضطرار ملی می‌تواند مفاد مندرج در قوانین کنترل تسلیحاتی را نادیده گرفته و بدون مجوز کنگره سلاح بفروشد.

رسانه‌های آمریکا در آن زمان گزارش داده بودند «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و برخی از دستیاران او دولت را راضی کرده‌اند با اعلام «وضعیت اضطراری»، دستور تحویل ۸ میلیارد دلار تسلیحات به عربستان سعودی و امارات را صادر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل