بازدید 20005

نفتکش ایرانی فاکسون وارد آب‌های ونزوئلا شد

همزمان با تخلیه محموله سه نفتکش ایرانی که به بنادر ونزوئلا رسیده اند، چهارمین کشتی ایرانی حامل بنزین و مشتقات نفتی اواخر روز چهارشنبه وارد آب‌های ونزوئلا شد.
کد خبر: ۹۸۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲ 29 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آمار رفینیتیو آیکان نشان داد که فاکسون، چهارمین نفتکش از ناوگان پنج نفتکش ایرانی ساعت ۱۱ و ۴۹ دقیقه بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی از شمال ایالت سوکره ونزوئلا عبور کرده است و از آن زمان موقعیتش را مخابره نکرده است.

ایران برای ونزوئلا که با کمبود شدید بنزین مواجه است، ۱.۵۳ میلیون بشکه بنزین و مشتقات آن را از طریق پنج نفتکش ارسال کرده است.

سابق بر این ونزوئلا ارزانترین بنزین دنیا را داشت و به مدت دو دهه بنزین در این کشور با قیمت‌های یارانه‌ای عرضه می‌شد، اما در نتیجه فلج شدن پالایشگاه‌های نفت ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا و توزیع ناکافی، بازار سیاهی شکل گرفته است که در آن هر لیتر بنزین حداقل دو دلار فروخته می‌شود در حالی که مردم برای دریافت بنزین در مقابل جایگاه‌های سوخت ساعت‌ها منتظر می‌مانند.

صادرات بنزین ایران به ونزوئلا انتقاد مقامات آمریکا که هر دو کشور عضو اوپک را هدف تحریم قرار داده اند را برانگیخته است.

فاکسون مسیر مشابه سه نفتکش دیگری را پیموده که اوایل هفته یکی پس از دیگری به مقصد رسیدند. نفتکش فورچون در بندری در پالایشگاه ال پالیتو لنگر انداخته و نفتکش پتونیا نیز در همان نزدیکی لنگر انداخته است. نفتکش فارست نیز در بندری در پالایشگاه کاردون لنگر انداخته است.

ورود بدون مانع این نفتکش‌ها به آب‌های ونزوئلا با وجود هشدار‌های شدید مقامات آمریکایی صورت گرفت. واشنگتن در حال بررسی واکنش به این صادرات است که باعث اعتراض ایران به سازمان ملل متحد شده است. پنجمین نفتکش به نام کلاول همچنان در حال عبور از اقیانوس آتلانتیک به سمت کارائیب است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت سوسیالیست ونزوئلا ورود این محموله بنزین را جشن گرفته است. مقامات این کشور وعده داده اند سیستم توزیع بنزین را اصلاح کنند و نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا اظهار کرده که شهروندان ونزوئلا پس از چند دهه برخورداری از یارانه سنگین سوخت، باید برای بنزین پول بدهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی