بازدید 16722

پرونده‌ سازی آمریکا علیه همسر نیکلاس مادورو

منابع آگاه گفتند واشنگتن قصد دارد علیه همسر رئیس‌جمهور ونزوئلا به اتهام قاچاق مواد مخدر و فساد کیفرخواست صادر کند.
کد خبر: ۹۸۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 28 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، چهار منبع آگاه از تلاش آمریکا برای متهم کردن همسر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، به جرائمی همچون فساد و قاچاق مواد مخدر خبر دادند.

بنا به گفته این افراد، احتمالا واشنگتن قصد دارد تحقیقات را تا صدور نهایی کیفرخواست علیه «سیلیا آدلا فلورس مادورو» همسر رئیس جمهور ونزوئلا، پیش ببرد.

«نیکول ناواس» سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا، از اظهارنظر درباره هرگونه تحقیقات و یا اتهامات احتمالی کنونی علیه فلورس خودداری کرده است. همسر مادورو و دفتر او در مجلس ملی نیز به سوالات رویترز در این زمینه پاسخ ندادند.

خورخه رودریگرز، وزیر اطلاعات ونزوئلا در مصاحبه با رویترز سوال‌های مربوط به اتهامات آمریکا علیه فلورس را «مشمئزکننده، تهمت و توهین» توصیف کرد و توضیحات بیشتری نداد.

در اواخر ماه مارس، دادستان‌های آمریکا مادورو به همراه ده‌ها مقام بلندپایه فعلی و پیشین ونزوئلا را به اتهام قاچاق مواد مخدر و تروریسم متهم کردند. دادستان‌های آمریکا مدعی شدند مادورو در هشت سال ریاست جمهوری خود برای قاچاق گسترده کوکائین به آمریکا کوشیده است تا به این ترتیب علاوه بر تقویت موقعیت و ثروت خود جامعه آمریکا را نیز تضعیف کند.

مادورو نیز پس از طرح این کیفرخواست از سوی آمریکا در یک نطق تلویزیونی همه این اتهامات علیه خود و همکارانش را رد کرد و آن‌ها را یک پرونده سازی سیاسی از سوی دولت ترامپ به منظور مداخله در امور ونزوئلا دانست. او در این سخنرانی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت «تو یک فرد حقیر هستی.»

مادورو و همسرش و سایر اعضای «حلقه داخلی حامیان مادورو» از سال ۲۰۱۷ تحت تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارند. اتهامات پیشین و کیفرخواستی که واشنگتن در صدد است علیه همسر مادورو ارائه دهد همگی همسو با فشار‌های آمریکا علیه دولت ونزوئلاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان