بازدید 22354

تجمع اعتراضی مردم بهشت‌آباد به انتقال آب

چهارمحال و بختیاری جمعی از مردم چهارمحال‌وبختیاری و چرمهین استان اصفهان در اعتراض به انتقال آب بهشت‌آباد در فرخشهر تجمع کردند.
کد خبر: ۹۸۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 27 May 2020
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۷
در همين راستا بايد از خروج آب از استان چهار محال و بختياري به سمت خوزستان نيز جلوگيري شود.

همچنين ازخروج ميليون ها متر مکعب آبي که ازاستان اصفهان (نواحي فريدن و سميرم و..) به سمت استانهاي مجاور ميرود نيز بايد جلوگيري شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
فرق تونل ۳۰هزار میلیارد تومنی و جریان طبیعی آب رو ندارید ادعای سواد منطق دارید وتهمت هوچی گر و بی منطق بودن مخالفان انتقال آب در خوزستان و چهارمحال و بختیاری میزنید پس شما هم بیجا میکنید صبح تا شب میگید ابو بردن نوک کوه هلو میکارن بیجا میکنید به چهارمحال تهمت غارتگران بالا دست می‌دهید بیجا میکنید ادعای محیط زیستی میکنید اینجوریه خوزستان هم جلو نفت پالایشگاه اصفهان و شرکت نفت سپاهان و جی رو میگیره یزد هم جلو سنگ آهن همه نمیشه در خدمت استان مدعی نصف جهان بودن باشند جایش فحش و منت بشنوند اگه میشد جلو آب خروجی اصفهان رو بگیرید تا حالا گرفته بودید و الآنم با چندتا بند و تونل چشمه لنگان و خدنگستان و غیره گرفتید مهاجران رو هم اخراج می‌کردید چهارمحال رو هم به بهونه قبل جز اصفهان بوده ضمیمه خاک خود می‌کردید بیخود روغن ریخته رو خرج نکن ادعای منش و طبع و ملی گرایی نکن و تهمت به کسانی که چون به هشتمین تونل انتقال آب به اصفهان نه اولی تهمت قوم گرا و نمک نشناسی تجزیه طلب نزنید الآنم می‌دونم میآید میگید مهاجران برن بیرون یا اصفهان شهید داد پناه داد و طبق معمول چون جز این جواب ندارید هروقت تونل ها ی کوهرنگ ۱۲۳ و چشمه لنگان و خدنگستان و لوله نفت امیدیه اصفهان رو بستید مهاجران هم بر میگردن خونشون تجمع اعتراض‌آمیز زشته قوم گرایی هست اما صدبار لوله آب یزد رو شکستن خیلی خوبه ملی گرایی هست این حرفا رو فقط تو کانال های اصفهان می‌بیند و یه طرفم میگید شهامت جواب شنیدن هم ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
اکثر مردم چها محل ساکن و یا ایلاق و قشلاق خوزستان دارن ببشتر سال تو خوزستان ساکنن
ناشناس
| Australia |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
شما مشکل عقلی دارید فکر کنم
رودی که هزاران سال توسط خالق جهان درحال گذر از یک جلگه سرسبز هست و هیچ مشکلی ندارد رو ببریم وسط کویر و بیابان برنج کاری کنیم؟
با استدلال شما نفت و گاز خوزستان شکر خوزستان هم باید گرفته بشه
اونوقت ببینم شما با "گز" چطوری میخوای زندگی کنی؟

دقیقا همین تفکر امثال شما هست که میان مدیر میشن و کشور رو بدبخت میکنند
یک روستایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
اونقوت اگه خوزسنانی ها نفت و گاز را بر شما ببندن چطور میتونید زندگی کنید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
البته این کامنت شما درست نیست چون مجرای خروج آب از چهارمخال به سمت خوزستان مجرای طبیعی است نه تونل و کند و کاور اما شما درست میگی خوزستان باید نفتشو برای خودش نگه داره تا بقیه استانها همدیگر را بخورند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
پروفسور! بعد این همه آب رو میخوای چکار کنی؟! شیب زمین طی میلیون ها سال مسیر رودخانه ها رو مشخص کرده نه شما که تا 40 سال پیش که اصلا استانی نداشتید و بین اصفهان و خوزستان تقسیم شده بودید!
خیلی زور هست که آب رو از حاصلخیزترین جلگه ایران برداری وسط بیابان ببری برای کشت برنج و صنایع آهن و ...

اصفهان صنایع آهن هرمزگان رو گرفت و اورد وسط کویر
اصفهان درحالی یک قطره نفت نداره پالایشگاه و پتروشیمی داره
اصفهان درحالی خ بیابان هست برنج کاری داری
اصفهان درحالی که آب نداره فضای سبز رو گسترش داده

هیچ کجای جهان سراغ ندارید پتروشیمی رو وسط بیابان بدون آب بسازند

اینهمه صنایع آب بر رو وسط بیابان ساخته آب کم اورده ، متوسل به آب کارون شده
اگر این صنایع رو در مجاورت آب دریا مثل بندرعباس سیستان و ... ساخته میشد الان مشکل آب نیست
چون هزاران نفر بهمراه خانواده خود اصفهان رو ترکمیکردتد و دیگه نه اب شرب زیادی لازم بود نه آب برای صنایع
مدیریت اصفهانی کشور رو فدای اصفهان کرده و داره نابود میکنه

غیزانیه با ۶۰۰ حلقه چاه نفت و فاصله ۳۰ کیلومتری کارون نباید آب داشته باشه اما آب کارون میره برای کویر اصفهان
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
مگه آب ارث پدرته که ااینو میگی؟ آب حق اصفهانه و به سنت اصفهان هم خواهد رفت
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
شما آب زاینده رود را از اصفهان نبرید آب کارون و بهشت آباد ارزونی خودتون.به نام اصفهان به کام قم و رفسنجان و یزد و کرمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
- صنايع فولادراشوراي انقلاب اورد اصفهان، وبا درايت و مديريت اصفهاني ها ي صنعت پيشه (بد نيست وضعيت صنايع فولاد اصفهان و خوزستان و هم چنين نيروگاهها برق مشابه دو استان رابررسي فرماييد تا صلاحيت متخصصين را زير سوال نبريد) فعالانه نيازکشورراتامين ميکند.
- برنج کاري درخوزستان بيش از 60 هزار هکتار (بله توجه فرماييد 60 هزارهکتار) ميباشد ، درحالي که کاشت برنج در خوزستان ممنوع است (البته درزرين شهر اصفهان اگرچه بسياربسيار کمترازخوزستانه، ولي نبايد بکارند)
.
- تعدادزيادي از پرسنل فولادمبارکه و ذوب آهن از استانهاي مجاورند وبا اين ديدگاه بهتر است به استانهاي خود برگردند.
- اززمان قديم و خصوصا زمان جنگ، اصفهان ميزبان تعداد زيادي از هموطنان خوزستاني و چهارمحالي بوده (مثلا شاهين شهر اصفهان غالبا در اختيار هم ميهنان خوزستاني است)، ايا ميتوان گفت برگردند به استان خود؟
- آبي که به خوزستان ميرود عمدتا از لرستان و چهارمحال بختياري است، لذا با اين ديدگاه از اين به بعد اب از استانهاي مذکور بسمت خوزستان هم نبايد ارسال شود
.
- آورد آبي که به کارون ميرود، متوسط درطول 30 سال گذشته بيش از 15.5 ميليارد مترمکعب بوده است و دراين طرح کمتر از 4% اب منتقل ميشود که تقريبا ناچيزاست. درحاليکه سالهاي پرابي مثل سال گذشته ميلياردها مترمکعب اب به دريا ريخته شدولي بخل و تعصب مانع استفاده از ان در مناطق مرکزي شد (مصداق "نخ خودخورد، نه کس دهد، گنده کند....) .
- ساليانه صدها ميليون مترمکعب اب از استان اصفهان به سمت خوزستان _ازطريق چهارمحال و بختياري) روانه ميشود (از شهرهاي فريدن و سميرم و..) با اين ديدگاه چرا اين اب بايد برود خوزستان؟؟

ماهم موافقيم که زاينده رود براي اصفهان بماند و حق آبه هزاران ساله ان فقط به مصرف اصفهان برسدو هيچ اب اضافي به ان اضافه نشودولي به شرطي که صنايع اب بر(که کل کشورازمحصولات ان بهره مند هستند و موجب آلودگي فراوان هم دراصفهان شده) از اصفهان برود و مردمان مهاجر اضافي هم ازاصفهان بروند و اب زاينده رود براي ساير استانهاي مرکزي .. ارسال نشود .
- مديريت اصفهاني زماني که درجنگ بيشترين شهيد (به نسبت جمعيت) را براي حفظ کشورو خوزستان داد، و ميزبان مهربان جنگ زدگان خصوصا خوزستاني بود(به گونه اي که برخي شهرهاي اصفهان اکثريت جمعيتي خوزستاني دارند)، و اجازه داده که تعدادزيادي از هموطنان غيربومي در صنايع اصفهان کار کنند، بد نبود، الان بد شده است!!! زمستان ميگذرد و روسياهي به ذغال خواهد ماند

در يک کلام:

حوزه زاينده رود را به اصفهان واگذارکنيد، اب استان اصفهان را به ساير استانها نفرستيد و اجازه دهيد پرسنل بومي در صنايع اصفهان مشغول شوندو توسعه صنايع اب بر در اصفهان را متوقف کنيد، انگاه ببينيد وضع اصفهان چه ميشود. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
به دلیل انتقال آب سرچشمه های رود چند هزار ساله
زاینده رود به یزد و کاشان و ... این رود خشک شد. اصفهان خودش اصلیترین قربانی طرح های غیر علمی و ظالمانه انتقال آبه.تمام کشاورزان شرق اصفهان که کشت اصلیشون گندم بود به خاک سیاه نشستن، با خشک شدن باتلاق گاوخونی و بستر زاینده رود هوای اصفهان مسموم شد. صنعت گردشگری اصفهان فلج شد و ...
صنایع آهن و فولاد و پتروشیمی برای اصفهان چه داشته جز آلودگی آب و هوا؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
اصفهان افرادی رو داره که لابی گری میکنند.
خوزستان بدبخت کسی رو برای لابی گری نداره هیچ، کل انرژی کشور رو تامین میکنه و این هم وضع و اوضاعش هست!
دولت نبایدمنفعل باشدوروی تصمیمش باقاطعیت بایستد ان موقع که ۴میلیاردمترمکعب از اصفهان ازسمت سمیرم میرودسمت خوزستان کسی صداش درنمیاد
انتقال آب به اصفهان از بهشت آباد حاصل خیانت دولت روحانی و شخص وزیر نیروی وی و مافیای قدرت استان اصفهان است. در صورت عملی شدن، کشاورزان زیادی بدبخت می شوند.
من تهرانی هستم . نه بختیاری ام و نه اصفهانی با توجه به منافع کلان و جدا از منطقه گرایی این طرح پر خرج با بودجه چند میلیاردی، غیر کارشناسی و برای منافع ملی مضر است. مصلما ضرر این طرح بیشتر از منفعت آن است و باید متوقف شود!
بنا به نظر کارشناسی این طرح استان چهارمحال و بختیاری را تبدیل به کویری بزرگ میکند، و آسیبهای جدی و جبران ناپذیر به آبهای زیر زمینی و پوشش گیاهی و جانوری منطقه وارد میکند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار