بازدید 30584
مالکانی که ده‌ها میلیارد تومان خرج می‌کنند، اما قوانین اولیه فوتبال را نمی‌دانند

دعوتنامه چهار باشگاه خصوصی لیگ برای دخالت دولت در فوتبال ایران! / سقوط به لیگ یک و لغو پروانه حرفه‌ای در انتظار یاغیان جدید

مالکان خصوصی که اغلب در رسانه‌ها از دخالت دولت در فوتبال می‌نالند و از ضرورت واگذاری اش به مردم می‌گویند، حالا برای تحمیل خواسته خود، خواستار ورود علنی دولت و وتوی تصمیم فدراسیون توسط وزیر شده اند! همین جماعت در انتخابات چندماه آتی فدراسیون نیز احتمالا از مهندسی آرای مجمع توسط دست‌های پشت پرده دولتی معترض خواهند بود...
کد خبر: ۹۸۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 26 May 2020

چهار باشگاه لیگ برتری فوتبال ایران، که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، در اقدامی مشترک با امضای نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش، خواستار دستور وی برای جلوگیری از شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر نوزدهم شده اند!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ امضا و مهر دو باشگاه تبریزی تراکتور و ماشین سازی -که هر دو بر خلاف قوانین AFC و فیفا در مالکیت یک فرد قرار دارند! - و دو تیم نساجی قائمشهر و شهرخودرو مشهد که از حضور مالکانشان در فوتبال حرفه‌ای بیش از دو سال نمی‌گذرد، زیر این برگه تقاضا دیده می‌شود.

این نامه صرفا به یک تقاضا بسنده نکرده و زبان تهدید را هم به کار گرفته است؛ تهدیدی تکراری به ترک مسابقات لیگ که هیچگاه در فوتبال ایران جامه عمل نپوشید و همواره به عنوان اهرم فشار مورد استفاده قرار گرفته است؛ هرچند به دلیل تعدد استفاده، دیگر کارایی حداقلی گذشته را نیز ندارد.

دعوتنامه چهار باشگاه خصوصی لیگ برای دخالت دولت در فوتبال ایران! / سقوط به لیگ یک و لغو پروانه حرفه‌ای در انتظار یاغیان جدید

در این نامه دو صفحه‌ای که به امضای مدیران باشگاه‌های تراکتور و ماشین‌سازی از تبریز، نساجی از قائمشهر و شهرخودرو از مشهد رسیده است، این باشگاه‌ها از وزارت ورزش درخواست کردند تا با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا، نسبت به انجام مسابقات لیگ برتر تجدیدنظر کرده و در غیر این ‌صورت، از حضور در رقابت‌ها تا زمان مهیا شدن تمام شرایط، انصراف دهند.

بی پولی؛ دلیل اصلی علاقه اغلب تیم‌ها به لغو لیگ؟

دلیل نامه چهار باشگاه بخش خصوصی فوتبال ایران علیه نیت تصمیم گیران فوتبال از زبان خودشان، نگرانی از شیوع ویروس کرونا و نقض سلامتی بازیکنان و عوامل تیم‌ها ذکر شده است، اما اغلب اهالی فوتبال می‌دانند که دلیل اصلی این تمایل، به اوضاع جیب مالکان تیم‌های خصوصی برمی گردد.

ادامه لیگ برای این چهار تیم، دستاورد خاصی به همراه نخواهد داشت. تراکتور با صدر جدول ۱۰ امتیاز فاصله گرفته است و جبران این اختلاف با پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی بسیار سخت شده است. تراکتور اکنون رتبه سوم را دارد که رویای حضور زنوزی در لیگ قهرمانان را برآورده می‌کند. احتمالا جنگ بعدی او در صورت موافقت با لغو لیگ، بر سر معرفی به عنوان نماینده ایران به کنفدراسیون آسیا با باشگاه استقلال خواهد بود!

ماشین سازی و نساجی در میانه جدول با امتیاز موردنیاز برای کسب سهمیه آسیایی فاصله بسیاری دارند و ادامه بازی‌ها تنها احتمال سقوط آن‌ها به منطقه خطر را افزایش می‌دهد. شهرخودرو مشهد، تنها تیمی است که در رتبه پنجم لیگ هنوز شانس حضور بین سه سهمیه آسیایی ایران در پایان فصل را دارد، اما بیشتر امتیازات این تیم متعلق به زمان حضور یحیی گل محمدی است و این تیم افول کرده که در آسیا نیز نمایشی بسیار ناامیدکننده داشت، با ادامه روند نزولی احتمالا برای خود شانس زیادی در کورس با رقبای پرستاره همچون سپاهان و استقلال نمی‌بیند.

فواید لغو مسابقات فصل برای باشگاه‌های مخالف

برگزاری ادامه بازی‌های فصل جاری برای این چهار تیم، به معنای میلیارد‌ها تومان هزینه سفر و اسکان و اردو همراه با پرداخت دستمزد بازیکنان و کادرفنی است؛ پس طبیعی است که آن‌ها با برگزاری باقیمانده لیگ برتر مخالف باشند.

خاتمه مسابقات در وضع فعلی می‌تواند سود‌های متعددی برای این دسته از باشگاه‌ها داشته باشد. غیر از صرفه جویی در هزینه‌های آتی که بیش از یک سوم مخارج سال را شامل می‌شود، می‌توان با تکیه بر دستورالعمل‌های فیفا بخشی از مطالبات تا این مقطع از فصل را هم تحت عنوان حالت فورس ماژور پرداخت نکرد. یعنی در حالی که پرداختی اکثر تیم‌های داخلی به بازیکنان و مربیان شان هنوز به مرز ۵۰ درصد از کل قرارداد نرسیده، می‌توان پرونده فصل جاری را همینجا بست.

در اوج بلاتکلیفی مدیران، شاید حتی بتوان قرارداد ستاره‌های تیم را خودکار یک فصل تمدید کرد چرا که فصل فعلی نیمه کار و ناتمام قلمداد خواهد شد.

نماینده آسیایی ایران بین چهار باشگاه یاغی!

این تهدید‌های علنی علیه تشکیلات ورزش ایران در حالی رخ داده است که تیم شهرخودرو مشهد باید در تابستان امسال در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود! هنوز مشخص نیست مالک این باشگاه خصوصی که در ابتدای فصل با تب تندی همچون اسلاف خود در بخش خصوصی، به جذب ستاره‌های سابق استقلال و پرسپولیس و گرفتن ژست‌های مدیریتی مقابل دوربین‌ها مشغول بود، از بازی‌های باشگاهی قاره هم انصراف می‌دهد یا خیر؟

دعوتنامه چهار باشگاه خصوصی لیگ برای دخالت دولت در فوتبال ایران! / سقوط به لیگ یک و لغو پروانه حرفه‌ای در انتظار یاغیان جدید

آیا چنین جراتی نزد یاغیان جدید فوتبال ایران وجود دارد؛ یاغیانی که هنوز سال‌های حضورشان در راس یک باشگاه لیگ برتری به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد؟! کاش یک بار این تهدید‌ها عملی می‌شد تا با سقوط یک تیم به دسته پایین‌تر دیگر شاهد به زبان راندن چنین تهدیدی در فوتبال ایران نبودیم.

مالکانی که قوانین فوتبال را نمی‌دانند، مشاور حرفه‌ای هم ندارند

بعید است مدیران و مالکان این چهار تیم و شاید حتی کل باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر ایران، یک بار کامل اساسنامه فیفا را مطالعه کرده باشند، چون اگر این کار را انجام می‌دادند، قطعا برای تحمیل سلیقه و اراده خود، دست به دامان دولت و وزیر کابینه نمی‌شدند که اسمش تا حالا چند بار در فیفا به گوش شخص اینفانتینو رسیده است!

مالکانی که اغلب در رسانه‌ها از دخالت دولت در فوتبال می‌نالند و ضرورت واگذاری امور به بخش خصوصی و اهالی فوتبال را گوشزد می‌کنند، حالا برای رسیدن به اهداف مقطعی خود، علنی خواستار ورود دولت و وتوی تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال توسط وزیر ورزش شده اند!

در راس آن‌ها محمدرضا زنوزی ایستاده که با وجود صرف بودجه نجومی و سرسام آور، فضای فوتبال ایران را به دفعات مسموم کرده و مرور حواشی اطراف او از حوصله اغلب فوتبال دوستان خارج است. یک بار اتهام تبانی به گلر خودی و بار دیگر همین اتهام به وکلای باشگاهش! دفعه بعد حمله علیه داوری و تیم‌های رقیب و هرازگاهی دامن زدن به دعوا‌های قومیتی و منطقه ای... بیزنس من جنجالی که پیش از شناختن فوتبال و بدون مشاوران حرفه ای، میلیون‌ها دلار و یوروی بدون بازگشت در فوتبال خرج کرده و نتیجه‌ای نگرفته است.

دعوتنامه چهار باشگاه خصوصی لیگ برای دخالت دولت در فوتبال ایران! / سقوط به لیگ یک و لغو پروانه حرفه‌ای در انتظار یاغیان جدید

سقوط به دسته پایین تر و لغو پروانه حرفه ای؛ وای اگر فدراسیون مستقل بود

اگر فدراسیون فوتبال یک رییس مقتدر و مستقل در راس خود می‌دید، همین حالا هم با استناد به دخالت دادن سیاست در فوتبال این چهار باشگاه را خلع امتیاز کرده و از لیگ کنار می‌گذاشت، اما فدراسیون ایران سالهاست که توان برخورد با یک خلاف واضح در فوتبال حرفه‌ای یعنی تملک دو تیم لیگ توسط یک شخص حقیقی را ندارد.

حکما همین جماعت در انتخابات چندماه آتی فدراسیون نیز از مهندسی شدن آرای مجمع توسط دست‌های پشت پرده دولتی معترض خواهند بود و البته به حضور تیم‌های دولتی با استفاده از بودجه عمومی خواهند تاخت.

موضوع برجسته این نامه، تهدید این باشگاه‌ها به کشاندن کار به نهاد‌های بالا دستی مثل ای‌اف‌سی و فیفا و مکاتبه برای ورود آنهاست! متاسفانه این بخش از نامه، اوج کج فهمی مالکان خصوصی چند تیم باشگاهی فوتبال ایران از قوانین اولیه اداره فوتبال و ساختار مدیریتی این رشته ورزشی را نشان می‌دهد. آن‌ها برای پیشبرد خواسته خود، به دولت متوسل شده اند و با همین اقدام، کار را به نهادی بیرون از فوتبال کشانده اند که این خود خلاف و نقض صریح اساسنامه فیفاست و درصورت گزارش فدراسیون فوتبال، حتی می‌تواند منجر به صدور احکام سنگین از جمله لغو پروانه حرفه‌ای این باشگاه‌ها و سلب امتیازشان شود. گناهی نابخشودنی در تشکیلات فیفا که نشان داده با اصرار برای دخالت‌های سیاسی شوخی ندارد.

بدون ایده مشخص درباره سرنوشت فصل جاری

با چشم بسته می‌توان حدس زد که مالکان این چهار باشگاه در پس ارسال نامه درخواست لغو لیگ به وزیر کابینه، هیچ ایده مشترکی برای تعیین تکلیف تیم‌های سقوط کننده، قهرمان و چهار تیم نخست جدول در فصل جاری ندارند. طبیعی است که آن‌ها دلشان نخواهد طبق رویه اروپایی‌ها، تیم صدرنشین فعلی به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات معرفی شود، اما به طور مثال مالک تیم تراکتور، طرفدار معرفی تیمش با استناد به رده فعلی به کنفدراسیون آسیاست؛ همینقدر تلخ و مضحک! این اوج انصاف چهره‌هایی است که قرار بوده پایه‌های حرفه‌ای سازی و بار اصلی واگذاری فوتبال دولتی ایران به بخش خصوصی، روی شانه‌های آن‌ها و امثالشان باشد.

نویسنده: مجید کوهستانی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۰
هر گونه هزینه برای این فوتبال، هزینه برای هیچ است مشکل اصلی جوانان سرگرمی نیست
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
لغو لیگ به مفهوم جلوگیری از اتلاف بی مورد هزینه های گزاف است. حالا چون هزینه تیم های دولتی را دولت خواهد داد، دلشون به حال بیت المال نمی سوزد و در این بین فقط صدای تیم های خصوصی در آمده است که باید از آن حمایت کرد نه اینکه به صدر و جدول و امتیاز و ... از این موارد حاشیه ای پرداخت.
پس چطور پرسپولیس و استقال یک مالک دارن ؛ مشکلی نیست . وزارت ورزش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
فدات شم گفته یه شخص حقیقی
وزارت ورزش حقوقیه که اونم متولی هستش نه مالک اگه مالک بود که حساب کتاب میکشید ازش
اینقدر واقعا سخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
وزرات نفت چند تا تیم داشت و داره؟ وزارت صنعت و خودروساز ها چند تا تیم داشتن و دارن؟ بعلاوه حداقل روی کاغذ . مالک ماشین سازی و تراکتور یکی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دوست 14:29 قانون فیفا اینه که تحت یک مالکیت نباشند حالا چه حقیقی و چه حقوقی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
وزیر ورزش بابای پرسپولیس و زن بابای استقلال هست و خیلی فرق با زنوزی داره
فقط میتونم بگم دمت گرم. کاملاً منطقی و قانونی.... احسنت
نویسنده مقاله قطعا یک پرسپولیسی است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بگو پیروزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
حرف حق برای برخی جماعت همیشه تلخه . خصوصا زمانی که حق طرف پرسپولیس باشه که باعث میشه فشار چند برابر شود
جناب کوهستانی بهتر بود همون کوهستان میموندی. اوج نفرت شما از تراکتور رو هم دیدیم. راستی همین وزیری که میگی احیاینا همونی نیست که مدیرعاملل دوتا تیم رو معرفی میکنه؟ یجوری مطلب نوشتی انگار از اسپانیا یهو وارد فضای ایران شدی و هیچ خبری از تیم های دولتی و سیاسی که توسط بودجه بیت المال توسط دولت یا شرکت های دولتی اداره میشن نداری. وقتی دولت صاحب تیمه اسمش دخالت نیست ولی درخواست از همون ادم برای سجا نشوندن تیم هاش دخالته. شما تو خواب هم نمیتونی ببینی که این چهار تیم منحل بشن یا برن دسته پایینتر. جناب تابناک وقتی خبر و میذاری باید جوابیش رو هم بذاری وگرنه متهم به رنگی بودن هستی. خود دارنی
شرایط کشور را درک کنید. جلوی حیف و میل بیت المال را بگیرید. جامعه در حال انفجار است. پشیمان میشوید.
تابناک اگه به جای تیم سوگولی یک تیم دیگه صدر جدول میبود آیا باز هم حرص و جوش دخالت دولت در فوتبال رو میخوردید و با همین حد از عصبانیت و با همین سبک ادبیات از خجالت این تیم ها و مسئولینشون در میومدید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
پیشرفت خوبیه. از مرحله فرار به ترکیه رسیدید به مرحله قایم شدن پشت کرونا
نویسنده محترم آن چنان با این ادبیاتش عقده های خودش در طرفداری از تیمهای پایتخت نشین بیت المال خور را به نمایش گذاشته که انگار خبری از آنچه که تشکیلات فوتبال ایران می نامد ندارد ... عزیزم خود اون تشکیلات کلا پر است از یاغی گری و زد و بند و تخلفات مختلف.... شما اگر وقت داشتی یه سر هم به اون تشکیلات فدراسیون بزن تا ببینی چه خبره بعد گیر بده به تیمهایی که دستشون در جیب ملت نیست و مدیرانشون از بیت المال پول مفتکی خرج نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
داداش چنان میگی بیت المال خور انگار اون تیم ها بدون وام و در ورزشگاه اختصاصی خودشون در زمین تمرینی خودشون دارن فعالیت انجام میدن
اونا هم بیت المال میخورن دیگه
وزیر ورزش خودش مالک دو تا تیم لوس و همیشه طلبکاره پایتخته، طبیعی هست که دوست نداره لیگ اینجوری تمام بشه
متاسفانه تابناک هم خوب خودش رو بی اطلاع از سیستم ورزش ایران نشون میده و جالب است بدونید که چطور سیستم فوتبال یک کشور به خاطر طرفداری وزیر از یک رنگ خاص در چند سال اخیر مهندسی شده. چطور وزیر یک کشور تیمی رو برای راضی کردن یک مربی خارجی اعزام میکنه در حالیکه انها کاری که نمیکنند و با کس دیگه ای مصاحبه میکنند و برمیگردند.
"امضا و مهر دو باشگاه تبریزی تراکتور و ماشین سازی -که هر دو برخلاف قوانین AFC و فیفا در مالکیت یک فرد قرار دارند"
1- آیامالکیت دو تیم تهرانی بر طبق همین فیفا قانونی است؟ هر دو یک مالک حقوقی دارند، مگر نه؟
2- چرا هر گاه وزیر ورزش با دخالت های گاه و گاه و بیگاه خودش در فوتبال خطر حذف را بر سر فوتبال ایران همیشه به پرواز در میآورد، این حرفا به وزیر گفته نمیشود؟
3 چرا وقتی پول ملت ایران به جیب دو تا تیم تهرانی ریخته میشود صداتون در نمیآد؟
4- چرا با ادامه همین فوتبال فاسد موافق هستید مگر ادامه کار غلط خودش غلط نیست؟
5- یک دلیل قانع کننده برای این ادامه این فوتبال پراز اشکال اراِِِِِِِِِِِیه دهید.
6- وقتی به بهانه ناتوانی در کنترل دو هزار زن ، آنها را در ورزشگاه راه نمی دهند. چگونه میخواهند در ورزشگاه ها دهها هزار مرد را از نظر پروتکل های بهداشتی کنترل کنند. گیرم که بهنگام ورود این اتفاق بیفتد.
7- اگر قرار است بدون تماشگر برگزار شود آِیا سرمایه گزار حق ندارد به توان مالی خودش فکر کند؟آیا شما حاضرید از جیب خودتان هزینه دو تیم تهرانی را بدهید نه از جیب بیت المال؟
طولانی شد، ببخشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
فداتشم جوش نزن
اون چهارتا تیمم در ورزشگاهای دولتی فعالیت میکنن میگن هزینه شو میدیم از درامد نداشته شون از طلب سازمان لیگ به در میکنن بدهی ورزشگاهها رو
بعد یکم مالکیت رو باید دقت کنی
چه خوب چه بد اسمی اون دو باشگاه مردمی هستن و دولت به عنوان نمایند مردم اسمی اداره میکنه
اینه راز مورد یک
بقیه مواردم که طبیعیه در فوتبال ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ناشناس 14:43 خودت مطلب خودت رو می خونی خندت نمی گیره ؟ یعنی چی اون دوتا باشگاه مردمی هستن بقیه تیم ها چی اونا مردمی نیستن؟ از کره ماه اومدن؟ من بعنوان یکی از این مردم حق خودم را که از بیت المال برای اینتیم ها خرج میشه حلال نمی کنم. دولت بجای اینکه پول مردم را به این دو تا تیم بده بیاد حق ورزش مردم را از بیت المال بخودشون بده ببینم چند نفر برمیگردن به این دوتا تیم پول میدن
حالا چی شده که شما مدافع سینه چاک عدم دخالت دولت تو فوتبال شدید و براش یقه پاره میکنید؟ از کی تا حالا؟
به جای اینکه این 4 تیم رو که از جیب شخصی هزینه میکنند تهدید کنید بهتره از اینها حمایت کنید تا شاید بقیه تیمها هم یک روز خصوصی بشن و این هزاران میلیارد پولی که از بیت المال بر باد میره واسه نیازمندان واقعی جامعه هزینه بشه
وقتی مسئله ملی کشورها تبدیل شود فیفا دیگر کارایی ندارد برای دخالت در امور داخلی کشور
همان گونه که برخی لیگ های فوتبال مردان و زنان تعطیل کردن
شما نویسنده بهتر است اول علم بیاموزید!
اگه میشد چی میشد/ سقوط به دسته یک /آی میخندیدیم ها
سلام و ابراز چند نکته تاسف برانگیز
الف- برای خبرگزاری تابناک تاسف برانگیز است که مطلبی بنویسد که از انصاف دور باشد. زمانی که بخواهید کسی یا چیزی را نقد کنید اگر نیمه ماجرا را نقد کنید ولی نیمه دیگر را ول کنید نتنها به موضوع کمک نکرده اید بلکه متهم به کم کاری و انحراف ذهن خواننده شده اید. شما بارها عملکرد باشگاه های خصوصی را نقد کردید اما دریغ از معایب اداره باشگاه توسط دولت.
ب- همه خوانندگان بخوبی مالکان باشگاههای فوق را میشناسند. اما شما بجای نقد این افراد کاش گریزی میزدید به اینکه چه کسانی با چه قانونی اقدام به واگذاری این باشگاه ها به چنین افرادی کرده اند.
ج- بخش خصوصی یا دولتی فوتبال ایران همیشه درگیر کشمکش بوده و هست و خواهد بود که آوردن مثال برای هرکدام خارج از حوصله هست.
در کل چنین برمی‌آید که ساز و کار فدراسیون به قدری مضحک و بی ثبات و بی بند و بار است که فرصت چنین تاخت و تازهایی هم به باشگاه‌های دولتی هم خصوصی را فراهم آورده است.

امیدوارم تابناک نظرمو اینبار ثبت کنه.
شما چرا نا احت شدین؟ خب این چهار باشگاه خصوصی به مالک بقیه باشگاهها که دولت هستش نامه نوشتند. اینجوری هم میشه نگاه کرد یعنی مالک یک باشگاه به مالک یک باشگاه دیگه نامه نوشته.
با سلام- این باشگاه های خصوصی شرف دارند و جیره خوار نیستند بجای سرکوب این باشگاههای خصوصی یکم مردانگی و عرضه بخرج بدید و این تیم هارا به خصوصی واگذار کنید اون وقت ببینیم عرضه خواهید داشت تیم داری کنید. شماها با پولهای بیت المال در این تیم های مهندسی شده چه ها نکردید یک سری بازیکن ، آوردید و پول بیت المال را به باد دادید,.. جناب آقای تابناک کل دنیا بطرف خصوصی سازی میره آنوقت یکسری آدم رانت خوار بازم دنبال دولتی سازی و پیاده کردن افکار شوم خود رادارند. درود و شرف بر تیم های خصوصی ایران باد
پاسخ ها
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
همچین میگی باشرف هستند انگار درآمدشون بدون رانت و ... بدست آمده است. خیلی بیشتر از این حرفها بیت المال را خوردند. ببینید ماشین سازی را چند بوده و چند خریدند و یا تراکتور چقدر ارزش داشته و این عزیزان باشرف چند خریدند؟ چه وامهایی گرفتند و ...
هرکاری کنند 4 صاحب واقعیش را پیدا خواهد کرد مانند 6 که صاحب همیشگی خود را یافته است. 6 تاییهای محترم در آینده ای نزدیک 4 جعلی را نشان نخواهید داد چون یادآور 4 قهرمانی سرورتان خواهد بود.
کاملا ً مشخصه از کجا داری میسوزی!نگاه یکطرفانه، عقده ای و جانبدارانه به تیم های خاص
وقتی در خواست دخالت دولت می کنند منظورشان اینه که دولت بیا پولهای خورده شده جیف میل شده را که با اختیار مدیر عاملها انجام شده بده این حالت شترمرغی این باشگاها باید حل شود وقتی درامدهای باشگاه خوب است اصلا دخالت دولت را بر نمی تابند و محکوم ویا حتی نامه به فیفا می دهند که دولت در انتخابات فلان باشگاه داره دخالت می کنه بعد وقتی دولت عقب می نشیند انها هرمدیر عاملی خواستند با هو وجنجال سر کار میارند بعد فصل میوه چیدن از مدیرعامل جدید میرسه تا میتونه می خورند بعد که گندش درامد وباشگاه بدهی بار اورد میگن دولت خالا بیا دخالت کن
مهم قهرمانی پیروزیه
اين فوتبال نه خيري از مديريت دولتي ديد نه از مديريت خصوصي، نه خيري از حرفه اي بودن اسمي برده و نه خيري از بازيكن خارجي و مربي خارجي و شكايت هايشون برده و نه خيري از حق پخش صدا و سيما....همه و همه بخاطر سو مديريت است وبس
لیگ نباید برگزار شود.حتی یک کرونایی می تواند زنجیره ای بزرگ از این بیماری در کشور ایجاد کند و جان بسیاری از مردم بیگناه را بگیرد.
آقای عزیز که اینقدر به تیم های تراکتور و ماشین سازی تاختی.
فکر می کنی که کسی از قلمی که به نفع بعضی ایم ها می زنی وسنگ تیم های دولتی لوس و نونور تهرانی را به سینه می زنی، نا آگاه هست.
به قول دوستان، آقای کوهستانی برگرد همون کوهستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
جام کثیف باید به تیمی که وزیر مشخص کرده برسد
دلیل این همه عصبانیت و عقده و کینه نویسنده این متن رو اصلا درک نمیکنم. تا جناب سلطانی فر هستند طرفداران تیم پیروزی لازم نیست نگران چیزی باشند، از جمله تعطیلی لیگ
برای اینکه ثابت کنی پرسپولیسی هستی از هیچ بی ادبی و بیتربیتی دریغ نکردی. متاسفم برای تابناک
امنیتی ها همه چیز مملکت را امنیتی جلوه دادند.
به آنکس که تو را می ترساند شک کن.
برای اینکه هزینه کرده اند این باشگاهها و حق اعتراض دارند
تابناک خودشو به امثال حسین هدایتی ها فروخته، باید هم از ادامه این لیگ غیر استاندارد حمایت کنه، چندتا بازیکن فوتبال تلفات بدیم میاد میگه چرا برگزار کردید!!!
کینه تو از تورکها هست نه از فوتبال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اگه اینجوریه عیبی نداره ما بخیل نیستیم بذار یه کم عقدشو سبک کنه خدای نکرده نترکه
وقتی روحانی برای بخشیدن خسارت تیم ترکیه ای به اردوغان التماس می کرد این دخالت سیاسی در ورزش نبود؟
اگه الان همه چیز درست نشه پاییز هم امکان انجام بازی ها وجود ندارد و باید فوتبال تعطیل شود
والا از تیمی که جشن دومی برگزار میکنه دور افتخار میزنه چه انتظاری هست اخه
جام امسال مال پرسپولیسه. حالا تیم های دیگه نامه بزنن، خودشونو به مریضی بزنن، کرونا بازی در بیارن مظلوم نمایی بکنن دلسوز مردم بشن و .... نمیتونن جلوی قهرمانی پرسپولیس رو بگیرن.
یا مرد باشید و بیایید تو میدون بازی کنید و ببازید یا تا کمر خم شید و جام رو به سرورتون پرسپولیس تقدیم کنید و برید واسه لیگ بعدی آماده شید.
پاسخ ها
محمدان بنگلادش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اسنپ جام،کرونا جام،مسعود جام، پسرمسعودجام،توآسیا عمرخربین جام
غول های اقتصاد ایران :
بندر ماهشر ،عسلویه ،جم ، مسجد سلیمان ،رفسنجان،سیرجان، آبادان ، زرند، بافق، گچساران ، ورزقان ، زرکوه قروه و اهواز و... صدها شهر دیگر که ما مردم ایران نمی شناسیم

درود بر محسن رضایی

مردم ایران فقط تهران و اصفهان و شیراز و... شهرهای بزرگ نیستند
مردم ایران فقط تهران و اصفهان و شیراز و تبریز و ... شهرهای بزرگ را چرا می شناسید ؟
شهرهایی در ایران وجود دارد گمنام که اگر نبودند
ایران نبود

آنها باید پایتخت ایران باشند مرکز استان باشند قطب اقتصاد باشند و تکنولوژی و پیشرفت باید ابتدا در انجا شروع شود و بعد به تهران و اصفهان و شیراز
و تبریز و ... که فقط اسم بزرگ کرده اند و در برابر شهرهای گمنام اقتصادی ایران هیچ اند هیچ هیچ
پول و سرمایه این شهرهای غول اقتصادی و البته گمنام ایران انچنان زیاد است
که تهران بزرگ مانند مورچه ای در کنار پای فیل است
آری تهران بزرگ و اصفهان بزرگ و شیراز با فرهنگ باشاعران بزرگش و تبریز و ... از لحاظ اقتصادی در کنار این شهر ها هیچ اند
کشور با پول این شهرها می چرخد
چرا نباید مردم نام این شهرها را بدانند
تا کی این شهرها باید مظلوم باشند
ظلم ظلم است چه توسط دشمن باشد چه توسط خودی
تباه کردن مال و ثروت مملکت چه توسط دشمن باشد چه توسط خودی
باعث تباه کردن عمر جوانان این مرز بوم است
تبعیض و بی عدالتی تا کجا
باید شهر های پولدار ایران هر چه زودتر از تهران پیشرفته تر شوند
باید ثروت کشور در تمام شهرهای ایران مساوی تقسیم شود و ربطی به جمعیت نداشته باشد
اگر شهرها عادلانه منابع و ثروت داشته باشند
آنوقت شهری مثل تهران که توسط پول شهرهای پولدار گمنام ایران و عوارض شهرداری و مالیات اداره می شود شلوغیش کمتر شده و جمعیت آن در تمام شهرها پراکنده می شوند و مشکلات آلودگی هوا و گرانی مسکن و ... غیره خود به خود حل می شوند

مردم ایران تا وقتی آه و ناله مظلومان این کشور گوش آسمان هفتم را کر کند این مملکت روی خوش نخواهد دید
دوست مانند آینه عیب را می گوید
آینه شکستن خطاست
امیدوارم هر صد سال یکبار به آینه نگاه نکنیم
امیدوارم هر روز و هر هفته و هر ماه و سال به آینه نگاه کنیم
بازهم عقده گشایی تابناک
شما چه فدر معلومه میسوزی که اینجوری بر علیه تراکتور مینویسی...
جام بدید پیروزی .خستمون کردید .تا این وزیر هست همینه
به اون بنده خدایی که گفت کینه از ترکها داره
اخوی اونوقت به چه چیز شما کینه داریم؟بارسلونی ؛یوونتوسی یا به فضا پیماهایی که فرستادی مریخ مینازی شما هم یکی هستید مثل بقیه بیخودی خودتونو گنده نکنید
مطلبی کاملا" مغرضانه وضد پیشرفت واقعی فوتبال ایران عزیز است . بیشترین حمله و دروغپردازی علیه تیم های ماشین سازی و تراکتور سازیست با میلیونها طرفدار در ایران و خارج از کشور . تابناک عزیز متاسفم از اینکه : بعضا" کلاه سرت میره و نا آگاهانه وسیله ای برای از بین بردن وحدت ملی کشور میشوید . لطفا" جایگاه خوبتان در میان مردم ایران را بسادگی دچار مشکل نکرده و با عاملان اینگونه نوشته ها و حامیانشان در سایت برخورد نمایید .
پرسپولیس 13 بار قهرمان لیگ ایران شده ، 6 بار قهرمان جام حذفی ایران ، 1 بار قهرمان جام در جام آسیا ، 1 بار نائب قهرمان جام در جام آسیا ، 3 بار مقام سوم جام باشگاه های آسیا ، 1 بار مقام چهارم جام باشگاه های آسیا ، 1 بار نائب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ، 3 بار قهرمان سوپرجام ایران ، بیش از 10 بار قهرمان جام باشگاه های تهران شده هست. پرسپولیس 6 بار در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته که فقط 1 بار تونست به فینال برسد. ( تو این مرحله پرسپولیس بدشانس بود ) ........... پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیا هست. تلاش بازیکنان و مربیان و حمایت هواداران و پیشکسوتان دلیل اصلی موفقیت پرسپولیس بوده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل