بازدید 9244

قیمت سکه طرح جدید امروز شنبه ۳ خرداد ۹۹/ تجدیدقوای طلا برای شکستن قیمت بالاتر

قیمت سکه طرح جدید امروز به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. در بازار جهانی، در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، اکثریت هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران پیش بینی کردند که طلا در هفته جاری روند افزایشی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۸۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ 23 May 2020

قیمت سکه طرح جدید ۳ خرداد ۹۹ به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه ۳ خرداد ۹۹ به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۷ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۳۵ دلار و ۱۵ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۷۳۸ هزار و ۷۲۰ تومان است.

تجدیدقوای طلا برای شکستن قیمت بالاتر

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، اکثریت هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران پیش بینی کردند که طلا در هفته جاری روند افزایشی خواهد داشت.

معامله گران و تحلیلگرانی که در نظرسنجی وال استریت کیتکونیوز شرکت کردند، به روند تسهیل سیاست پولی که با هدف تعدیل تبعات سنگین شیوع پاندمی ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی ادامه دارد و همچنین افزایش تنشها میان آمریکا و چین از جمله دلایل خوش بینی خود به افزایش قیمت طلا اشاره کردند.

دولت ترامپ پیش از این چین را به دلیل عملکردش در شیوع پاندمی ویروس کرونا هدف قرار داده بود. اکنون خبر پیشنهاد پکن برای وضع قوانین امنیت ملی مربوط به هنگ کنگ که به معنای آغاز فعالیت آژانسهای اطلاعاتی سرزمین اصلی چین در این منطقه است، واکنش آمریکا را به دنبال داشته است.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در "گروه پرایس فیوچرز" در این باره گفت: علاوه بر نرخهای بهره اندک و تدابیر محرک مالی پشتیبانی کننده از اقتصاد، تنشهای فزاینده میان آمریکا و چین ممکن است طلا را در مسیر شکستن قیمتهای بالاتر نگه دارد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت برای هفته جاری، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد به افزایش قیمت طلا و پنج نفر معادل ۲۹ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۲ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۱۸۰۹ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۱۰۳۸ نفر معادل ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۴۶۷ نفر معادل ۲۶ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۳۰۴ نفر معادل ۱۷ درصد نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه ۱۳ دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۷۳۵ دلار و ۵۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۱.۲ درصد کاهش قیمت نشان داد.

قیمت طلا پس از ریزشی که روز پنج شنبه داشت، در معاملات روز جمعه بهبود پیدا کرد. شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ اظهار کرد که فعالان بازار همچنان به خرید طلا در قیمتهای پایینتر ادامه می دهند. وی یکی از ناظران بازار است که معتقد است قیمت طلا از تجدید تنشهای میان آمریکا و چین پشتیبانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" که روند قیمت طلا را افزایشی پیش بینی کرد، به کیتکونیوز گفت: این فلز ارزشمند قویتر خواهد شد. اقتصاد پس از قرنطینه مقابله کووید ۱۹ به تدریج در حال بازگشایی است و خوش بینی بیشتری نسبت به رشد اقتصادی آتی به وجود آمده است. با این حال دولتها و بانکهای مرکزی سراسر جهان مقادیر عظیمی نقدینگی به اقتصاد وارد کرده اند که از بالا ماندن قیمت طلا حمایت خواهد کرد. وی گفت: تمام نقدینگی که برای رفع نگرانیهای مربوط به توقف فعالیت اقتصادی در دوران شیوع کرونا وارد اقتصاد شده است، از قیمت طلا و نقره پشتیبانی می کند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در "گروه لاسال فیوچرز" با توجه به این که قیمت طلا هفته گذشته در بالای میانگین قیمت ۱۰ روزه و میانگین قیمت ۲۰ روزه مانده است، روند افزایشی طلا را برای هفته جاری پیش بینی کرد.

اما آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی احتمال عقب نشینی طلا در هفته جاری پیش از صعود مجدد این فلز ارزشمند را مطرح کرد. وی به کیتکونیوز گفت: با گشایش کل اقتصاد آمریکا، در ابتدا خوش بینی در بازار سهام وجود خواهد داشت که ممکن است باعث عقب نشین طلا شود. اما به دلیل سیاستهای پولی که از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان دنبال می شود، فضا برای روند صعودی طلا فوق العاده مثبت است.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA درباره روند قیمت طلا نظر خنثی داشت و اظهار کرد طلا همچنان مشغول هضم رشد اخیر قیمت است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر