بازدید 7216

توافق مکرون و ترامپ برای رفع تنش در لیبی

کاخ سفید شامگاه چهارشنبه از توافق میان روسای آمریکا و فرانسه در مورد نیاز فوری برای رفع تنش در لیبی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 20 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ و امانوئل مکرون در مورد نگرانی‌های خود در مورد بدترشدن دخالت‌های خارجی در لیبی گفت: وگو کردند و در مورد نیاز فوری برای رفع تنش در این کشور به توافق رسیدند.

رهبران فرانسه و آمریکا در مورد پیشرفت در بازگشایی مشاغل و کاهش محدودیت‌های کرونا و همچنین اقتصاد‌های جهانی که در هنگام شیوع این بیماری با مشکل همراه شده اند، به بحث و گفتگو پرداختند.

ترامپ در گفتگو با مکرون گفت که وی مشتاقانه منتظر است تا به زودی نشست رهبران گروه هفت را برگزار کند.

به دنبال افزایش تنش در لیبی، «استیفانی ویلیامز» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی روز سه‌شنبه گفت که طی حدود دو ماه اخیر و از زمان آغاز عملیات نیرو‌های ژنرال حفتر علیه دولت وفاق ملی در طرابلس، ۲۰۰ هزار لیبیایی مجبور به فرار از خانه‌های خود شدند.

ویلیامز افزود: جنگ و درگیری در مناطق غیرنظامی میان نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی و نظامیان وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» متوقف نشده و در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه از آغاز عملیات علیه طرابلس ۲۰۰ هزار لیبیایی مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند، تصریح کرد: تسلط نیرو‌های وفاق ملی بر پایگاه الوطیه ممکن است باعث تشدید درگیری و جنگ در کشور شود.

ویلیامز بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس کامل در لیبی و توقف حملات به غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی در این کشور شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر