بازدید 19194
۱

نامه ۲۱ نماینده به رئیس قضا درباره محمود صادقی

بیست و یک نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار ورود سید ابراهیم رییسی به حکم اخیر صادره برای محمود صادقی شدند و از وی خواستند اجازه ندهد حق او ضایع شود و در آینده نیز حریت و آزادگی نمایندگان مخدوش شود.
کد خبر: ۹۷۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 20 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در نامه ۲۱ نماینده خطاب به رئیس قوه قضائیه آمده است:

«جناب حجت‌الاسلام آقای رئیسی دامت برکاته
رئیس محترم قوه قضائیه

با تقدیم سلام و تحیت، در خصوص حکم صادره برای جناب آقای دکتر محمود صادقی نماینده محترم مجلس نکاتی قابل ذکر است:

۱. ایشان بابت به کار بردن کلمه «مزخرفات» در ارتباط با نطق تند رئیس سابق قوه قضائیه، به هفت ماه حبس محکوم شده است. این در حالی است که وی در سخنرانی بعدی خود عذرخواهی کرده است و اخیراً جناب آقای صادق لاریجانی هم گفته‌اند من شکایتی ندارم؛ لذا این میزان مجازات، عادلانه به نظر نمی‌رسد.

۲. جناب آقای دکتر صادقی به خاطر همراهی نکردن مأمورانی که برای اجرای حکم جلب او در شب ۲۸ صفر به درب منزل او آمده بودند به چهارده ماه حبس محکوم شده است. این در حالی است که اساساً آن حکم جلب غیرقانونی بوده، زیرا ابتدا باید نظر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام می‌شده است که آیا سؤال و سخنان آقای صادقی درباره حساب‌های قوه قضائیه خارج از حیطه وظایف نمایندگی بوده است یا خیر، و هنوز نظری از طرف هیئت مذکور اعلام نشده بوده است؛ لذا این میزان مجازات نیز عادلانه به نظر نمی‌رسد.

علیهذا مستدعی است براساس اختیارات رئیس قوه (ماده ۴۷۷) به این پرونده ورود نمایید و اجازه ندهید حق ایشان ضایع شود و در آینده نیز حریت و آزادگی نمایندگان مخدوش گردد. قبلاً از حسن توجه آن مقام محترم سپاسگزاریم.»

علی مطهری، شهاب‌الدین بی‌مقدار، احمد مازنی، حمید گرمابی، مصطفی کواکبیان، علی اکبری، فرج‌الله رجبی، علیرضا رحیمی، علی ساری، جلال میرزایی، بهروز بنیادی، محمد قمی، قاسم میرزایی نیکو، مسعود رضایی، نورمحمد تربتی نژاد، غلامرضا حیدری، محمدرضا تابش، محمدرضا بادامچی، محمد بیرانوندی، علی ابراهیمی و سیده حمیده زرآبادی امضاکنندگان این نامه هستند.

به گزارش ایسنا، محمود صادقی اخیرا با رای شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظراستان تهران به ۱۰ میلیون جزای نقدی و ۲۱ ماه حبس محکوم شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
خخخخه
شکایت پس گرفته شده ولی رای به محکومیت داده شده!!!!!
شما از کدام ناکجا اباد هستید نماینده های محترم؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان