لاریجانی دفتر مجلس دهم را بست / با عکس یادگاری نمایندگان، آخرین جلسه علنی مجلس تمام شد

امروز چهارشنبه آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دوره دهم برگزار شد، علی لاریجانی آخرین نطق خود در دهمین دوره مجلس انجام داد و نمایندگان در این روز آخرین اقدامات صورت گرفته را تکمیل و در نهایت از این فرصت برای گرفتن عکس یادگاری استفاده کردند
کد خبر: ۹۷۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 20 May 2020

جلسه علنی با ریاست مسعود پزشکیان در ساعت ۹:۲۰ آغاز شد. این در حالی است که صحن علنی دچار تغییراتی شده بود که از جمله آن می‌توان به برداشتن دیوارهای مسقف در بخش انتهایی محل برگزاری جلسات علنی اشاره کرد.

مجلس کارش را با بررسی ایراد شورای نگهبان درباره اصلاح قانون احزاب و گروه‌های سیاسی شروع کرد و بعد وارد بررسی طرح الزام به ثبت اسناد رسمی معاملات اموال غیرمنقول شد؛ طرحی که روند رسیدگی به آن آنقدر با سرعت بود که تعدادی از نمایندگان به آن اعتراض کردند و حتی زمانی که لاریجانی جایگزین پزشکیان برای ریاست جلسه شد در پایان گفت که چرا این طرح با این همه بحث را در دستور آخرین جلسه مجلس گذاشته‌اند.

بیشتر نمایندگان با ماسک و دستکش بودند اما تشکیل گروه‌های دو یا چند نفره برای گرفتن عکس یادگاری در میانه برگزاری جلسه به چشم می‌خورد. در این بین، علی کاظمی نماینده اردل که با لباس بختیاری در مجلس حاضر شده بود بنا بر تقاضای سایر همکارانش لباس و کلاه بختیاری را به تعداد دیگری از نمایندگان می‌داد تا آنها عکس یادگاری بگیرند.

نمایندگان دیگری هم لباس‌های مربوط به سایر اقوام همچون ترکمن و کردزبان را به تن داشتند و با سایر همکارانشان عکس می‌گرفتند.

همچنین غلامرضا اسداللهی، معاون نظارت مجلس ضمن ارائه‌ی گزارش نظارتی پارلمان در سال چهارم گفت که در سال پایانی رییس جمهور با ۲۳۶ مورد مخاطب بیشترین تذکر شفاهی نمایندگان بوده است.

وی افزود: در سال چهارم مجلس دهم ۴۰ فقره قانون به رییس جمهور ابلاغ شده که ۳۹ فقره آن از سوی رییس جمهور و یک فقره از سوی رییس مجلس شورای اسلامی برای انتشار ابلاغ شده است.

در این جلسه نمایندگان، ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح مواد ۱ و ۱۰ قانون نحوه فعالیت افراد و گروه‌های سیاسی را رفع و وزارت کشور را مکلف کردند به امور تشکل‌های صنفی و کانون‌های بازنشستگی رسیدگی کند.

در ادامه آخرین جلسه علنی دوره دهم، نمایندگان مواد ۱۲ و ۱۳ طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را تصویب کردند تا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ساعت کاری دفاتر اسناد رسمی را تعیین کند.

طبق ماده ۱۲ ساعت کار دفاتر اسناد رسمی با توجه به مقتضیات هر محل و حجم معاملات به گونه ای که کمتر از ۴۴ ساعت در هفته نباشد و به طور متعارف در طول ساعات روز برای ثبت معاملات در دسترس باشند، توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعیین می‌شود.

همچنین نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند عقود و معاملاتی که در دفاتر اسناد ثبتی به ثبت نرسیده باشد، در هیچ یک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد.

پس از بررسی مواد ۷ تا ۱۰ طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی، با رای نمایندگان مجلس مقرر شد هر یک از قضات یا ماموران دولتی یا عمومی که از اعتبار دادن به اسناد رسمی استنکاف نماید به سه ماه تا یک سال انفصال از خدمات محکوم شود.

در مصوبه‌ای دیگر در همین ارتباط نیز تکالیفی برای سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور جهت استعلام املاک ثبت شده تعیین شد.

رئیس مجلس آخرین جلسه دوره دهم را با این شعر تمام کرد که مجلس تمام شد اما باید گفت: در تو پایان نیست؛ آغاز دگر باید تو را.

وی تاکید کرد: امروز حضور خبرنگاران پررنگ بود. در برخی مواقع حضور برخی از نمایندگان برای مصاحبه با آنها مزید بر علت شده و این شلوغی را تشدید کرد و بعضا هیچ فاصله گذاری رعایت نشد. همچنین در محل برگزاری نشست‌های خبری خبرنگاران نیز تغییراتی ایجاد شده است.

در پایان نمایندگان که قرار بود بیرون و در حیاط مجلس عکس یادگاری بگیرند، به دلیل بارندگی شدید این عکس را در صحن علنی گرفتند.

جلسات علنی مجلس دهم پایان یافت اما کار این مجلس تا شش خرداد ادامه خواهد داشت و هفت خرداد مجلس یازدهم آغاز به کار می‌کند.

گفتنی است، تا زمانی که مجلس جدید تشکیل نشده باشد، علی لاریجانی همچنان رئیس مجلس خواهد بود، اما مجلس دیگر جلسه علنی نخواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
ناکارامد ترین مجلس ایران، که اگر تشکیل نشده بود، دست کم صدها میلیارد پول هزینه دستمزد نمایندگان آن صرفه جویی می شد!! این مجلس اصلا نباید تشکیل می شد، و تعطیلی آن هم بیشتر حکم پایان یک مجلس خیمه شب بازی را دارد، ولی مجلس بعدی مطمئنا از این یکی هم بدتر خواهد بود، چون نه تنها در امور داخلی منفعل عمل خواهد کرد، بلکه با انبوه نمایندگان اصول گرایش دور جدیدی از دشمنی های بین المللی را براه می اندازد و حتی کشورهای بی طرف را هم وارد صف طویل تحریم کنندگان ما می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
زبان دیپلماتیک ودوستی شمارو هم دیدیم نتیجه اش دلار ۱۸ تومنی تو سال ۷ روحانی.
ناشناس
| France |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
دلار 17 تومنی مطمنا حاصل مجلس فرمایشی و دولت نمایشی نبود. این نهادها قدرتی در تعیین نوع دیپلماسی حاکم ندارند.
زبان دوستی و دیپلماتیک فقط برای روسیه و چین و کشورهای کمونیستیست و زبان زور برای مردم این مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اشتباهی مثبت زدم. فقط برای جملهٔ اولت مثبت زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
حالا مجلس بعدی میاد اونم خواهید دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اشتباه مثبت دادم، مکه یادتون رفت اصلاح طلب ها تیتر می زدن تَکرار پیروزی؟ حالا شد مجلس با انبوه اصولکرا؟ این مجلس مثل خاتمی بود و ناکارآمدی اش دقیقا به همین علت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
ناشناس |۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
جدی؟پس چرا اینهمه وعده دادید؟ چرا در انتخابات شرکت کردید؟ یادمه تو زمان خاتمی هم همین حرفا رو می زدی پس چرا دوباره وارد عرصه انتخابات شدید؟
امید به خدا دیگه از همین امروز بعدازظهر میرن تو کار برج‌سازی و مال‌سازی و ثبت نام ماشین و خرید ویلا توی باستی هیلز، تا شاید خستگی 4 سال خدمت شبانه‌روزی رو در کنن، البته به فرض محال که تا حالا سراغ این کارا نرفتن. خسته نباشید دلاوران، نوش جونتون.
نام این مجلس و اسامی انان در تاریخ به عنوان ناکارامدان به مردم جاودان خواهد بود . روزی که بنزین گران شد و همه سکوت اختیار کردند
کی میشه حسن دفتر دولت رو ببنده. بیچاره شدیم با این دولت بی کفایت.
دولت گرانی وو فامیل بازی و رکود و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
آره والا.تا ببینیم بی کفایت بعدی کیه.
امیر
| Netherlands |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اره درسته تمام مشکلات مملکت بخاطر دولت روحانیه هیچ نهاد و ارگان و شخص دیگه ای نقشی تو این اوضاع نداشته. ایشالله دولت بعدی یک دولت اصولگرا میشه و ما به دوران طلایی احمدی نزاد برمیگردیم
مجلس دهم مجلس عکس و سلفی
خیر پیش.اینقدر کسب ثروت کردید که برای ده نسل بعدی کفایت میکنه
موگرینی تو عکس نی؟
حیف خون پدرم وجوانان کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
واقعا" حیف و صد حیف
افسوس
ایشاا... برای همیشه بسته بشه در این خانه نمایندگان دولت.
خدا به ما رحم کند با مجلس افراطی اقلیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
افراطی و اقلیت شمایید که از مردم سیلی خوردید و بازم از رو نمی رید
بدترین و ضعیفترین مجلس قرن
به جای راه انداختن کار مردم ......

هزینه هر دقیقه مجلس چندین میلیون تومان وجه رایج مملکته.
خدا رو شکر رفتند
البته توشون چند نفر معدود بودند که نمایندگی تا حدودی برازنده شون بود
بعضی هاشون ماندند که امیدوارم این دوره به مردم خدمت کنند نه به اربابان قدرت
بعضی هاشون هم حیف که رد صلاحیت شدند. به نظرم بودنشون مجلس رو متعادل می کرد. در حقشون ظلم شد.
بدون هیچ تردیدی مجلس دهم ضعیفترین عملکرد را بین مجالس بعداز انقلاب داشته
واقعا خسته نباشید ... خیلی برا مردم زحمت کشیدین! حالا الان کدام قسمت انشاءالله تشریف می برین .... چون نماینده های زحمتکش و مخلصی مثل اینا باید برای خدمتگزاری جای دیگر بکار گرفته بشن ... حیفن
اینا خودشون منبع کرونا هستن فاصله گذاری اجتماعی اصلا رعایت نشده
خیلی فرقی نداره بودن یا نبودن مجلس کلا! حالا اینها خیلی تابلوتر بی کفایت بودند. فرقی ندارد. همه مثل همند. قرار بود مجلس راس امور باشد اما الان کجای امور است؟
بابا طرفی که طرفدار گرانی بنزین بود خودش با بلند گو فریاد زد شما کری تقصیر ما نیست
مجلس بی فایده بری دیگه بر نگردی
ضعیف ترین و نا امید کننده ترین مجلس تاریخ ... خداقوت پهلوان.
لکه ننگ بنزین 3000 تومنی و سکوت کامل در کشته شده های ابان جزوء کارنامه درخشان شماست احسنت
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
درود
مجلس بعدی با ریاست اقای قالیباف مجلسی کار امد خواهد بود امید واریم کسانی که الان نظر و توهین می کنن زمانی که مجلس بعد برای اولین بار مجلس بود بیان و عذرخواهی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
حالا خواهیم دید
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اولا جوجه راآاخر پاییز میشمارند.دوما از کجا معلوم که ایشان رییس مجلس شوند؟
پیش بسوی مجلس مردمی!
چقدر جای ژنرال لیاخوف خالیه!!!
درب بسته به سلامت، مهم اینه که هفت پشتت رو خوب ببندی
اصلا یرام مهم نیست

از این نمایش ها زیاد دیدم

دیگه گول نمی خورم
واقعا
انشالله بزودی شادی رفتن دولت روحانی را بزودی جشن بگیریم
هرچقدر که برای ملت ناکارآمد بودند برای شخص خودشان خیلی کارآمد شدند . حقوق ماهانه مادام العمر نمایندگی و امتیازات پس و پیش و حضور فعالانه در هیئت مدیره های شرکتهای بزرگ کشور و ..... واقعا این دلاوران عرصه سیاست و نمایندگی مردم !!!! خسته نباشند
نوبت بعدی! بیاین بچاپین و برین
این مجلس اصلاح طلب و مجلس ششم فاجعه آمیزترین مجلس بودن
باید گفت : خسته نباشید دلاوران. یه کم استراحت کنید بعد برید سراغ پست های جدید دیگر وارایه خدمت کنید.
وجدانا ( بجز چند نفر مثل آقای مطهری یا صادقی یا خانم سلحشور) حقوق ماهی دو میلیون هم برای شما زیاده.
حیف از این بودجه که خرج شما میشه . حیف.
تابناک : لطفا سانسور نکن و پخش کن.ممنون.
طوری میگید آخرین جلسه علنی انگار چه کاری کردند
وقتی در ایران حکومت عوض شد بنده در خیابان "هاردن برگر شتراسه" شهر برلین از خوشحالی میدویدم. آن روز فکر می کردم همه چیز در ایران عوض خواهد شد و مردم عاقبت بخیر خواهند شد. امروز با تاسف و تاثر به جامعه ایران نگاه می کنم . ..مسئولان اقوام و خویشان خود را بر سر کار آوردند و حق را پایمال کردند. مجلس هم نمایشی است و نمایندگان بفکر خود و خانواده. همه می خواهند بار خود را زود ببندند. کسی بفکر ملت نیست.
مجلسی که قالیباف رییسش باشه بسته بمونه بهتره
مجلس ایران متاسفانه در راس امور نیست
این خط و این نشان که قالیباف رییس مجلس نخواهد بود. ایشان کاندیدای ریاست جمهوری دارند. رییس مجلس یکی از افراد دکتر احمدی نژاد خواهد بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر