بازدید 24519
۵

فیلمی از اولین قهرمانی استقلال در قاره آسیا

کد خبر: ۹۷۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 19 May 2020

قهرمانی باشگاه استقلال در آسیا در قالب یک فیلم مستند ساخته می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی، چندتن از علاقه‌مندان به باشگاه استقلال قصد دارند از اولین قهرمانی این تیم در جام باشگاه‌های آسیا، یک فیلم مستند تهیه کنند.

استقلال در سال ۱۳۴۹ در ورزشگاه شهید شیرودی (امجدیه سابق) موفق به کسب اولین قهرمانی خود در جام باشگاه‌های آسیا شد. در آن سال، رقابت‌ها با حضور هفت تیم قهرمان از هفت کشور مختلف متشکل از سه تیم غرب آسیا و چهار تیم شرق آسیا برگزار می‌شد که در نهایت آبی‌پوشان پایتخت به قهرمانی رسیدند.

خبر روز - اولین قهرمانی استقلال در آسیا چگونه رقم خورد؟

در این دیدار که ۲۱ فروردین ماه سال یادشده در استادیومی پر از تماشاگر انجام می‌شد، ستاره‌هایی چون ناصر حجازی، منصور پورحیدری، غلامحسین مظلومی، مسعود و فریدون معینی، علی جباری و ... به میدان رفتند و با هدایت زدراکو رایکوف به قهرمانی رسیدند. جالب این است که فریدون معینی برخلاف برادرش مسعود، پرسپولیسی بود و به عنوان یار کمکی از پرسپولبیس برای تاج بازی می کرد. همچنین محمود خوردبین نیز دیگر یار کمکی پرسپولیسی بود که با پیراهن آبی در فتح نخستین جام آسیایی کنار استقلالی ها جنگید.

حالا قرار است به زودی مستند این قهرمانی خاطره انگیز تهیه و تولید شود که بدون تردید می‌‎تواند برای هواداران این تیم به یادگار بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
دو پرسپوليسي بزرگواري كه نام شان در ليست بود نيمكت نشين بودند و در هيچ بازيي در زمين حضور نداشتند (جهت اطلاع).
پاسخ ها
استقلال سرور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
عزیزم پرسپولیس اصلا جز تیم های راه یافته به نیم نهایی نبوده.صرفا جهت اطلاع
طبق مسابقه چهار گزینه ای اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا که گفته بود کدام تیم هرگز در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشته و پاسخ صحیح هم استقلال تهران بود لازم به یادآوری است این لیگ با اون جام فرق میکنه.. قابل توجه استقلالیهای محترم. گذشته ها را رها کنید انرژی بزارید برای فینال این لیگ که نرفتید..
یک گل توی فینال حسرتتونه11
مهم نیست چی بسازید و بگید این 2 تا ستاره نوک تیز تا قیام قیامت آتیش به جونتون میزنه. ضمنا اگر نفوذ اعراب در کنفدراسیون نبود و اون بارون عجیب و غریب تو تهران نمیومد الآن 5 ستاره داشتیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار