بازدید 26044
۵

کلانی از ارتباط «عبده با قتل تختی» و «خسروانی باانحلال شاهین» گفت

زمانی که باشگاه شاهین منحل شد مرحوم سرودی رئیس فدراسیون فوتبال و سمپاد باشگاه دارایی و عقاب بود. مرحوم قره گوزلو، رئیس سازمان تربیت بدنی بود. خسروانی اصلا نقشی نداشت. جنجالی در تورنمنت پیش آمد، تصمیم گرفتند شاهین قهرمان نشود...
کد خبر: ۹۷۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷ 18 May 2020

۲۹ اردیبهشت ۹۹، سالروز دو قهرمانی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا (۱۹۶۸ و ۱۹۷۲) که در اتفاقی جالب در تقویم منظم کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر دو در یک روز رقم خورد. 

به گزارش تابناک ورزشی، حسین کلانی بهترین گلزن تیم ملی ایران در این دو جام ، آقای گل جام ملتها و نخستین هت تریک کننده تاریخ جام ملتهای آسیا تنها ستاره ای از جمع آن تیم درخشان است که برای مصاحبه به یکی از رسانه های داخلی دعوت شد.

او در این گفت و گوی جالب بار دیگر از مرحوم خسروانی و مرحوم علی عبده دو مدیر بزرگ تاج و پرسپولیس رفع اتهام کرد. به نوشته طرفداری حسین کلانی راوی معتبری است که می‌تواند به ابهامات تاریخ پاسخ بدهد. در ایام عید یک جمله عجیب از تلویزیون پخش شد؛ خسروانی شاهین را منحل کرد. به دنبال این اظهارنظر جنجالی یک شایعه عجیب دیگر شنیده شد؛ علی عبده در قتل تختی دست داشت!! چه کسی بهتر از حسین کلانی می‌تواند حقایق روزگار قدیم ورزش ایران را بازگو کند؟ خاطراتی از نیم قرن قبل.

کلانی از ارتباط «عبده با قتل تختی» و «خسروانی باانحلال شاهین» گفت

کلانی در این مصاحبه گفت: «زمانی که باشگاه شاهین منحل شد آقای خسروانی در راس کار نبود. در مسئه انحلال باشگاه شاهین به هیچ وجه آقای خسروانی نقشی نداشتند. ایشان آن زمان رئیس باشگاه تاج و از افسران ارتش بودند، کاری نداشتن بکنن. این را می‌گویند که آقای خسروانی رئیس سازمان تربیت بدنی بوده است، نه! زمانی که باشگاه شاهین منحل شد مرحوم سرودی رئیس فدراسیون فوتبال و سمپاد باشگاه دارایی و عقاب بود. مرحوم قره گوزلو، رئیس سازمان تربیت بدنی بود. خسروانی اصلا نقشی نداشت. مسائلی پیش آمد و جریاناتی بود، از گذشته الهام گرفته شد و بعد همه می‌دانند که جنجالی در تورنمنت پیش آمد، تصمیم گرفتند باشگاه شاهین قهرمان نشود، دعوایی شد و آن اتفاق افتاد.

کلانی ادامه می دهد: تا جایی که اطلاع دارم و ممکن هم هست که درست نباشد، ما مردم به تختی بد کردیم. جبهه ملی خیلی سواستفاده کرد از مرحوم تختی. خیلی افراد دیگر از تختی سواستفاده کردند. قول و قرار‌هایی که با او گذاشتند، کار‌هایی که باید برایش می‌کردند، نکردند و مسائل دیگری هم بود که به زندگی خصوصی ایشان مربوط می‌شود.
علی عبده چه ربطی به این مسئله داشته است؟ علی عبده یک ورزشکار بوده است، کسی بوده که خصلت پهلوانی داشته، خدمتگزار بوده. چطور ممکن است اصلا فکر چنین چیزی را بکند؟ هرچه دل مان می‌خواهد می‌گوییم دیگر.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
چی بودیم چی شدیم؟؟؟؟
ایشان نمونه آدمهائی است که اینروزها خیلی خیلی تعدادشون کم شده.
درود بر حسین کلانی عزیز و بزرگوار
داداش ناشناس چی بودیم چی شدیم برای اینجا نیست
وقتی هیچ شاهد عینی در زمان فوت وجود نداشته است نباید با قاطعیت درباره چگونگی مرگ صحبت کرد_ضمن اینکه نمیتوان از قاتلین انتظار داشت اعتراف کنند مخصوصا ساواک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار