بازدید 5400

قرعه‌کشی برای تعیین قهرمان و گزینه سقوط در لیگ قطر!

کد خبر: ۹۷۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 17 May 2020

روزنامه الرایه قطر قرعه‌کشی را سومین راه‌حل قانونی برای تعیین سرنوشت قهرمانی و سقوط در لیگ فطر دانسته است.

به گزارش تابناک ورزشی، به نوشته روزنامه الرایه قطر، تکمیل بازى‌هاى لیگ قطر به صورت عادى با توجه به تعویق دوباره فعالیت‌هاى ورزشى تقریبا محال است چرا که با توجه به محدودیت زمانى و گرماى هوا دیگر امکان برگزارى بازى‌ها به شکل عادى وجود ندارد.

در این صورت اگر پلن A. یعنى برگزارى ادامه مسابقات را منتفى بدانیم امکان اجراى پلن B. و برگزارى بازى‌ها در ۴ گروه ۳ تیمى وجود دارد که در این صورت هر تیم تنها دو مسابقه انجام مى‌دهد و وضعیت قهرمانى، سهمیه آسیایى و حتى تیم‌هاى سقوط کننده مشخص خواهد شد. الرایه با تاکید بر اینکه شانس زیادى براى اجراى پلن B وجود دارد، مى‌نویسد؛ در صورتى که امکان برگزارى مسابقات در ۴ گروه هم وجود نداشته باشد، پلن C. انجام قرعه‌کشى جهت تعیین سرنوشت مسابقات است.

فدراسیون و سازمان لیگ قطر مى‌توانند از روش قرعه‌کشى استفاده کنند، چرا که این روش در آیین‌نامه فدراسیون‌ها و حتى کنفدراسیون‌ها و فیفا هم به شکل قانونى قید شده است؛ البته در این صورت به طور مثال براى تعیین تیم قهرمان بین دو تیم اول و دوم جدول (الدحیل و الریان) که فاصله زیادى با تیم سوم (السد) دارند قرعه‌کشى خواهد شد یا براى انتخاب تیم چهارم و کسب سهمیه آسیایى بین دو تیم الغرافه و العربى در جایگاه‌هاى چهارم و پنجم جدول قرعه‌کشى مى‌شود.

در قعر جدول هم قرعه‌کشى بین سه تیم الخور، ام صلال و الشحانیه انجام مى شود تا سرنوشت تیم سقوط کننده مشخص شود. الرایه همچنین مى نویسد؛ تعویق ازسرگیرى فعالیت‌هاى ورزشى مشکلات زیادى براى باشگاه‌ها ایجاد مى‌کند چرا که حتى در صورت برگزارى بازى‌ها در دو هفته و به صورت گروهى در گرماى تابستان از سرگیرى تمرینات دشوار خواهد بود و برگزارى تمامى بازى‌ها در ورزشگاه‌هاى کولردار قطر هم با محدودیت‌هایى همراه است که اجراى این طرح را دچار ابهام مى‌کند که در غیر این صورت قرعه‌کشى آخرین راه حل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار