بازدید 5489

مساعدت دانشگاه ها با دانشجویان خارجی

کد خبر: ۹۷۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 16 May 2020

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان خارجی می توانند درخواست حذف ترم بدون احتساب در سنوات را داشته باشند، در صورت درخواست دانشگاه ها مساعدت می کنند.

به گزارش مهر، عبدالحمید علیزاده درباره حذف ترم دانشجویان خارجی گفت: بسیاری از دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در ایران، کشور را ترک کرده و به صورت آنلاین پیگیر آموزش‌های خود هستند ولی اگر دانشجویی خواهان حذف ترم انتخابی خود باشند، دانشگاه‌ها مساعدت می‌کنند.

وی ادامه داد: بخشنامه ۲۰ بندی که وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده بود و در آن بخشنامه حذف نیم‌سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بدون احتساب در سنوات به درخواست دانشجو مجاز شده بود، مشمول دانشجویان خارجی نیز می‌شود، بنابراین دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ایران نیز می‌توانند درخواست حذف ترم بدون احتساب در سنوات را داشته باشند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان درباره نحوه برگزاری امتحانات ویژه دانشجویان خارجی نیز گفت: دانشجویان خارجی نیز بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم جاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی عمل خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه‌ها بازگشایی شوند و قرار باشد امتحانات حضوری برگزار شود این دانشجویان به دانشگاه‌ها بازگشته و در امتحانات شرکت می‌کنند اما اگر دانشگاه‌ها بازگشایی شود ولی مرزها بازگشایی نشود، باید تسهیلاتی به دانشجویان خارجی در این زمینه ارائه داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل