بازدید 4112

قیمت سکه روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹/ ناامیدی طلا از منفی نشدن نرخ‌های بهره آمریکا

کشتی آرای با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا از جمله دلایل کاهش قیمت طلا و سکه است، گفت:‌ قیمت ها در بازار نزولی شده و درحالی که قیمت ها تا دو روز قبل ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شده بود امروز به ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۷۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 14 May 2020

قیمت سکه روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹/ ناامیدی طلا از منفی نشدن نرخ‌های بهره آمریکا

محمد کشتی آرای، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در معاملات امروز (پنجشنبه بیست و پنجم اریبهشت ماه 99) اظهار داشت: درحالی که قیمت جهانی طلا امروز با افزایش 21 دلاری به هر اونس 1721 دلار رسیده، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با کاهش همراه بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ وی با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا از جمله دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار است، تصریح کرد:‌ قیمت ها در بازار نزولی شده و درحالی که قیمت ها تا دو روز قبل 7 میلیون و 250 هزار تومان شده بود امروز به 7 میلیون و 50 هزار تومان کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه  هر دلار که تا 17 هزار و 250 تومان افزایش یافته بود امروز به 16 هزار و 850 تومان کاهش یافته است، گفت:‌ قیمت سکه طرح قدیم نیز 6 میلیون و 750 هزار تومان، نیم سکه 3 میلیون و 680 هزار تومان، ربع سکه 2 میلیون و 30 هزار تومان، سکه یک گرمی یک میلیون تومان تعیین شده و مورد داد و ستد قرار گرفته است.

کشتی آرای در گفت‌وگو با تسنیم ادامه داد:‌ هر مثقال طلا که در روزهای گذشته تا 3 میلیون و 50 هزار تومان افزایش یافته بود امروز به 2 میلیون و 970 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز که تا 705 هزار تومان بالا رفته بود امروز به 685 هزار تومان کاهش یافته است.

وی گفت: بنظر می رسد با توجه به کاهش تقاضا و همچنین کاهش داد و ستدها با توجه به قیمت هایی که در بورس معامله می شود و کاهش حباب سکه از 450 هزار تومان به 350 هزار تومان، از قیمت های صعودی به ثبات نسبی قیمت خواهیم رسید.

ناامیدی طلا از منفی نشدن نرخ‌های بهره آمریکا

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی پس از این که رییس بانک مرکزی آمریکا احتمال نرخهای بهره منفی را اندک ارزیابی کرد، با کاهش روبه‌رو شد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۱۲ دلار و ۵۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۹ دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۷۱۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

به گفته آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز، اظهارات پاول مبنی بر این که مایل نیست نرخهای بهره منفی شود، مانع صعود قیمت طلا شد با این حال مجموع اظهارات وی برای طلا مثبت است. قیمتها روز گذشته پس از این که پاول گفت اقتصادها به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و باید اقدامات محرک مالی بیشتری انجام داد، صعود پیدا کرده بودند.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه وعده داد که از اختیارات بانک مرکزی در صورت لزوم استفاده خواهد کرد و خواستار هزینه مالی بیشتر برای کمک به اقتصاد کشور شد که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است.

بانک مرکزی آمریکا به منظور تعدیل صدمات اقتصادی پاندمی کرونا، نرخ‌های خود را نزدیک صفر نگه داشته و تریلیون‌ها دلار نقدینگی را به بازارهای مالی تزریق کرده است. سایر بانک‌های مرکزی و دولتهای جهان نیز برای حمایت از اقتصادشان در برابر تبعات شیوع پاندمی کرونا، اقدامات مشابهی را به اجرا گذاشته‌اند. تحلیلگران می‌گویند اقدامات محرک مالی و پولی گسترده از قیمت طلا در بلندمدت پشتیبانی خواهد کرد. در سطح جهانی تدابیر محرک مالی به ارزش ۱۵ تریلیون دلار برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع پاندمی ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است.

بر اساس گزارش رویترز، همه نگاهها منتظر آمار هفتگی متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا به منظور ارزیابی دورنمای اقتصادی این کشور است.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۸ درصد صعود کرد و به ۱۸۳۲ دلار و ۷۱ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد کاهش، ۱۵ دلار و ۴۷ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۳ درصد افزایش، در ۷۶۶ دلار و ۷۲ سنت ایستاد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست