بازدید 30216
۹
انتصاب‌های فرمالیته وزیر ورزش برای باشگاه سرخ به زودی معرفی می‌شوند

پرسپولیس روی کاکل یک مهره سیاسی جریان اصلاح طلب / تکمیل مشکوک هیات‌مدیره بعد از امضای قرارداد جنجالی ۱۱۰میلیاردی!

شکل گیری ترکیب پنج نفره هیات مدیره پرسپولیس پیش از امضای این قرارداد ۱۱۰ میلیاردی پر از ابهام، احتمالا می‌توانست دردسر‌های رسول پناه را برای جوش دادن معامله بیشتر کند و برتری دو به یک در هیات مدیره ناقص پرسپولیس را برای تصویب این قرارداد که به «ترکمنچای ورزشی» شهرت یافته، برهم بزند؛ این شد که ...
کد خبر: ۹۷۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹ 15 May 2020

طبق اخباری که از وزارت ورزش به رسانه ها درز پیدا کرده است، اعضای جدید هیات‌مدیره پرسپولیس به زودی و پس از ماه ها بلاتکلیفی این باشگاه، معرفی خواهند شد، اما پرسش اینجاست که چرا این افراد دقیقا بعد از امضای قرارداد جنجالی کارگزار منصوب می شوند؟

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ خبر رسیده که اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای تکمیل ترکیب مدیران باشگاه سرخ، نهایتا تا پایان اردیبهشت ماه از سوی وزارت ورزش و جوانان معرفی خواهند شد؛ اما چرا در حالی که برای تصمیم گیری بهتر و کم اشتباه تر در قرارداد سرنوشت ساز و مهمی مثل «آتیه داده پرداز» به نظر هیات مدیره کامل نیاز بود، این معرفی به بعد از امضای رسمی این قرارداد موکول شد؟

آیا نمی شد این انتخاب ها یک هفته زودتر صورت می گرفت تا مدیرانی که قرار است درباره مسائل کلان باشگاه نظر بدهند و تصمیم های مهم بگیرند، در جریان یکی از مهمترین مسائل مدیریتی باشگاه یعنی فروش امتیازهای درآمدی باشگاه آن هم برای دوره دو ساله آتی قرار گرفته و نظر بدهند؟

پرسپولیس روی کاکل یک مهره سیاسی جریان اصلاح طلب / تکمیل مشکوک هیات‌مدیره بعداز امضای قرارداد جنجالی ۱۱۰میلیاردی!

در جریان مراسم امضای قرارداد بحث برانگیز پرسپولیس با شرکت آتیه داده پرداز، مهرداد هاشمی، یکی از سه عضو هیات مدیره ـ که از قضا متخصص‌ترین فرد بین آن‌ها در امور قرارداد‌های تجاری و باشگاه داری حرفه‌ای محسوب می‌شد ـ غایب بود. او به وضوح با امضای این قرارداد مخالف بود و در نهایت زیر برگه قرارداد نهایی را هم امضا نکرد تا این جای خالی برای ثبت در تاریخ و قضاوت مردم و نهاد‌های نظارتی بماند.

به ترکیب برنده دست نزن!

رسول پناه سرپرست موقت باشگاه نیز در توجیه غیبت هاشمی در جلسه، دلیل مضحک کمبود جا را مطرح و مثل کودکی که برای دریافت جایزه‌ای با بیقراری دست و پا می‌زند، از این پرسش کلیدی خبرنگاران عبور کرد! حالا مشخص می‌شود که شکل گبری ترکیب پنج نفره هیات مدیره پرسپولیس پیش از امضای این قرارداد ۱۱۰ میلیاردی پر از ابهام احتمالا می‌توانست دردسر‌های رسول پناه را برای جوش دادن معامله بیشتر کند و برتری دو به یک در هیات مدیره ناقص پرسپولیس را برای تصویب این قرارداد که به «ترکمنچای ورزشی» شهرت یافته، برهم بزند.

رسول‌پناه: ساختار بیمار پرسپولیس را اصلاح می‌کنم/ قرارداد قبلی ...

آیا حضور مدیرانی که قرار است به هیات مدیره پرسپولیس بیایند، فرمالیته و تنها برای پر کردن صندلی‌های خالی است و آن‌ها حقی برای اظهار نظر در امورات اصلی و محوری ندارند؟ اگر مدیران جدید با عقد چنین قراردادی با مختصات فعلی مخالف بودند، راهی برای فسخ آن وجود دارد؟ پاسخ قطعا منفی است، چون تصمیم قبل از ورود آن‌ها اتخاذ شده و آن‌ها در پایان نمایش روی سن رسیده اند و نقشی برای آن‌ها منظور نشده است.

به نظر می‌رسد، وزیر ورزش، معاون ورزش قهرمانی و مدیران ارشد این وزارتخانه اعتقادی به تصمیم گیری بر اساس خردجمعی و به کارگیری تخصص مدیران کاربلد این حوزه ندارند و همه چیز را دودستی تقدیم چهره‌ای به نام رسول پناه کرده اند که تا یک سال پیش جامعه فوتبال او را نمی‌شناخت!

رسول پناه چگونه رقبا را کنار زد و در پرسپولیس همه کاره شد؟

ابهام‌های زیادی درباره نحوه انتصاب رسول پناه در باشگاه پرسپولیس مطرح است، اما حالا برای اغلب فوتبالی‌ها مشخص است که این دندانپزشک، هم حزبی وزیر ورزش محسوب می‌شد و همین رفاقت و ارتباط سیاسی او را به کادر مدیران پرسپولیس وارد کرد.

رسول‌پناه مدت‌ها به عنوان عضو شورای مرکزی و رئیس کمیته انتخابات یک حزب سیاسی که سلطانی‌فر هم به آن تعلق خاطر دارد، مشغول به کار بوده است و از همین روی، بابت انتخاب او به عنوان عضو هیات مدیره انتقادات زیادی متوجه شخص وزیر شد، اما گویا گوش سلطانی‌فر دیگر به این حرف‌ها بدهکار نیست و او که بار‌ها از استیضاح توسط نمایندگان مجلس گذر کرده، تا پایان دوره وزارت را برای خود هموار می‌بیند. وزیری که برای مسائل بسیار مهم‌تر استیضاح نشد، حالا با فراغ بال تصمیمات آلوده به سیاست را چنین عریان و بی پروا می‌گیرد و نظارت جدی هم بالای سر خود حس نمی‌کند.

رسول پناه که در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران و شمیرانات نامزد شده بود و رأی نیاورد، شاید حالا رویا‌های بلندپروازانه سیاسی اش را در پرسپولیس جستجو می‌کند و روی محبوبیت حاصل از برد‌ها و جام‌های احتمالی سرخپوشان حساب باز کرده است.

پرسپولیس روی کاکل یک مهره سیاسی جریان اصلاح طلب / تکمیل مشکوک هیات‌مدیره بعداز امضای قرارداد جنجالی ۱۱۰میلیاردی!

او پس از اختلاف با انصاری فرد، مدیرعامل قبلی باشگاه را برکنار کرده و خودش به عنوان سرپرست مدیرعاملی بر صندلی نخست باشگاه تکیه زد، چگونه مهرداد هاشمی را نیز کنار زد و با وجود مخالفت او با همراهی رغبتی کارمند وزارت ورزش، قراردادی جنجالی و بسیار مشکوک را رسمی کرد.

خروج احتمالی مهرداد هاشمی و ورود مدیران سیاهی لشگر

هیات مدیره جدید پرسپولیس احتمالا دو یا سه عضو جدید خواهد داشت. این در حالی است که احتمال ماندن مهرداد هاشمی تنها فرد دارای سابقه و تخصص در مدیریت باشگاه های ورزشی در هیات‌مدیره فعلی، در ترکیب جدید خیلی کم است و او هم قربانی لابی سنگین رقیب با ارکان قدرت در دولت تدبیر می شود.

مشخص نیست مسعود سلطانی فر پرسپولیس را به کدام سو می برد و پرسپولیس قرار است تا کجا سکوی پرتاب مدیران ناشناس و بیگانه با فوتبال و ورزش حرفه ای باشد اما هرچه هست چهره های تازه وارد هر که باشند، کار چندان مهمی برای انجام ندارند و تکلیف کارهای حیاتی باشگاه قبلا روشن شده است. شاید آنها برای پر کردن سنگر پاسخگویی به سوالات خبرنگاران و افکارعمومی، سپر و سیاهی لشکر خوبی برای سوگلی وزیر باشند.

نویسنده: بهنام شریفی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
باز یه عده میان 80-90 میلیارد تو این تیم میخورن به زور فدراسیون و وزارت هم قهرمانش میکنن بعد فلنگ رو میبندن
جمعش کنید بابا این تیم رو بدید یکی بخره بره شرش رو از سر مردم کم کنید
مردم رو بیچاره کردید هی از جیب بیت المال براش هزینه کردید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
روحانی مچچچچچچچچکریم
کار از این حرفها گذشته
خبرهاي چند وقت اخيرتان در مورد ورزش، مغرضانه و جهت دار است و به نظر مي رسد توسط افرادي با منافع خاص هدايت مي شود
اگر كسي هست كه بر اين موارد نظارت كند بهش اطلاع بدهيد
تیم دولتی یعنی رانت سیاسی یعنی قهرمانی پولکی
بلکه همین اتفاقات بتونه پشت پرده قهرمانی های پرسپولیس رو رو کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
هر چی بشه شما همین مریضی که هستی می مونی و دعا توی این ایام هم برای مریض هایی مثل تو فایده نداره
پدر پررسپولیسو در اوردید لطفا بفروشید این تیمو راحتش بذارید
ما منکر وجود مشکلات در تیممون نیستیم ولی اینگونه مقاله ها مشخصا به دست اشخاصی معلوم الحال نوشته میشه که از پوکر قهرمانی محبوب ترین تیم آسیا (با اختلاف فراوان از رقبا) به تنگ آمده و دست به هر کاری میزنند تا تیم بزرگ پرسپولیس رو زمین بزنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان