بازدید 11834
۷

چرا بازار خودرو ملتهب شد؟ معاون وزارت صمت پاسخ داد

معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: رونقی که در هفته‌های اخیر در برخی بازار‌ها از جمله بورس اتفاق افتاد و بعضی اتفاقات در حوزه پولی و سود بانکی باعث شد عده‌ای با فضاسازی و قیمت‌سازی، بازار خودرو را ملتهب کنند.
کد خبر: ۹۷۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 14 May 2020

 

به گزارش تابناک بخه نقل از تسنیم، مهدی صادقی نیارکی در برنامه تیتر امشب در ارزیابی وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: مطابق آنچه در خبر‌ها نیز اعلام شد، قیمت‌ها در حال کاهش و فضای التهاب رو به آرامش است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات موثر ستاد تنظیم بازار وزارت صمت، در سایر دستگاه‌های نظارتی در برخورد با این پدیده، خوشبختانه فضا در حال مدیریت شدن است.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: حبابی که طی دو هفته اخیر ایجاد شد، رو به کاهش و رئیس اتحادیه صنف بنگاه داران هم اعلام کرد قیمت‌ها وجود خارجی ندارند و در فضای مجازی عددسازی و ایجاد التهاب شده است.

صادق نیارکی با اشاره به برنامه‌های وزارت متبوعش برای کنترل قیمت خودرو تصریح کرد: سه روش فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید از جمله این اقدامات است.

وی افزود: در هفته‌های اخیر رونقی که در برخی بازار‌ها از جمله بورس اتفاق افتاد و بعضی اتفاقات در حوزه پولی و سود بانکی، باعث شد عده‌ای با فضاسازی و قیمت سازی، بازار خودرو را ملتهب کنند که این حباب در حال شکستن است.

بسته پیشنهادی وزارت صمت برای کنترل قیمت خودرو

معاون امور صنایع وزارت صمت سپس به برنامه‌های وزارتخانه متبوعش در کنترل قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: وزارت صمت بسته ای را در حوزه فروش، قیمت (که بر اساس توافق ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت از سوی شورای رقابت در بازه زمانی مشخص اعلام می شود) و همچنین برنامه های کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت خودروسازان تدوین و آماده کرده است.

تکلیف خودروسازان در ساماندهی بازار و کاهش تعهدات

صادقی نیارکی در خصوص برنامه های کوتاه مدت خودروسازان اضافه کرد: خودروسازان در این حوزه باید ساماندهی بازار و کاهش تعهدات را دنبال کنند و در حوزه میان مدت داخلی سازی موضوعی جدی است که در دستور کار باید باشد.

وی یادآوری کرد: در حوزه میان مدت همچنین واگذاری املاک، اموال و دارایی‌های مازاد خودروسازان، واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه خودروسازان، ارتقای کیفی در صنعت خودرو، رونمایی از مدل ها و پلتفرم های جدید دو شرکت خودروساز را نیز در دستور کار برای پیگیری داریم که این برنامه‌های میان مدت ظرف یکسال آینده به نتیجه خواهند رسید.

تجدید و ارزیابی دارایی های خودروسازان در پایان سال 1398 محقق شد

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: یکی از تکالیف خودروسازان بحث تجدید و ارزیابی دارایی هایشان بود که در پایان سال 1398 این اتفاق افتاد.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنان خود متوسط ارزبری هر خودروی داخلی را دوهزار دلار برآورد و خاطرنشان کرد: در سال 98، 275 میلیون یورو قرارداد داخلی سازی انجام شد.

شرایط ثبت نام متقاضیان خودرو

وی درخصوص محدودیت‌های جدیدی که برای متقاضیان خودرو اعمال خواهد شد، نیز گفت: 4 مولفه در موقع ثبت نام باید رعایت شود، هر کدملی فقط یک خودرو می تواند بخرد و در موقع ثبت نام کارت ملی، گواهی نامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد و در صورت مهیا نبودن هر یک از این شرایط امکان ثبت نام برای شخص فراهم نخواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به دیگر محدودیت های ثبت نام افزود: متقاضی باید سن بالای 18 سال و گواهینامه رانندگی داشته باشد و در 36 ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان خودرویی دریافت نکرده باشد.

صادقی نیارکی افزود: در فروش فوق العاده سند یکسال در رهن باقی می ماند و هیچ کدام از قراردادها امکان صلح نخواهد داشت تا مصرف کننده واقعی وارد فرآیند ثبت نام بشود.

وی موضوع دیگر را گارانتی دانست و گفت: اگر خودرویی از شرکت تحویل گرفته بشود و ظرف سه ماه برای سرویس اولیه مراجعه نکند گارانتی آن لغو خواهد شد و شرکت خودروساز حق ارایه سرویس به این خودرو را نخواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
در هر مملکت درست و حسابی بود باید ایشان را به خاطر عدم درک اقتصادی برکنار می کردند. یعنی یک درصد هم به ذهن ایشان نرسیده که کمبود عرضه ممکن دلیل اصلی باشه یا حداقل یکی از دلایل اصلی!!!
اگر دست اندرکاران صنعت خودرو راست می گویند مصوب کنند در شرایط فعلی، فقط دارندگان خودرو فرسوده و خودرو اولی ها - البته تحت شرایطی- مجاز به ثبت نام خودرو هستند. دلال ها با وجود قانون می توانند تبانی کنند ؛ از روبات در ثبت نام تا .....!
قیمتها روز به روز در حال پایین امدنه بازار خودرو مشتری نداره همه فروشنده شدن دلالهای عزیز حالتون خوبه سکته نکنید خدایی نکرده
احسنت.بنده خودم از سایپا پراید گرفتم و فروختم.با دوبرابر قیمت.از این قانون حمایت میکنم.چون با فروختن خودرو با امثال بنده به حق دیگران اجحاف میشود.
مشکل در بسته های فروش نیست که هر چند وقت بکبار بسته های تغییراتی می کند ، مشکل در بسته های تولید است . این بسته ها را عوض کنید .. در هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران ، مردم از این ماشین و تولید ماشین ضرر نکردند . تا چه وقت مردم باید صبر کنند تا شاید روزی صنعت خودرو به خدمت مردم درآید . صدای همه درآمده اما کسی نیست فکری اساسی کند .
با این سن و سال اونم توی ایران امیدوارم شایسته این پست باشند
اینا همه چرندیاتی بیش نیست تیراژ تولید رو بالا ببرید همه چی درست میشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار