بازدید 33160

آخرین آمار کرونا تا ۲۵ اردیبهشت / ۷۱ تن دیگر جان باختند/ نرخ مرگ در ایران به ۷ درصد رسید

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۸۰۸ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۲۷۵۸ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۷۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 14 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۱۴ هزار تن عبور کرد.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۱۸۰۸ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ تن رسید.

وی افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۷۱ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۸۵۴ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۹۰ هزار و ۵۳۹ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۷۵۸ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور در ادامه گفت: تا کنون ۶۴۳ هزار و ۷۷۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۷.۰ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۵.۲ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۰ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
آمار تو ایران = دروغ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
مهندس جهانپور و فوق مهندس حریرچی لطفا ماسکشان را بالاتر و جلوی چشمشان بگیرند. اروپا و مشخصا ایتالیا و اسپانیا و المان و فرانسه چند هفته بعد از ما میزبان کرونا بودند ولی با قرنطینه و مدیریت بهتر توانستند تعداد مبتلایان را به زیر هزار نفر برسانند و کرونا در حال از بین رفتن است. ولی در ایران تازه دوباره جان گرفته. ایا قرنطینه درست و اجبار از استفاده از ماسک و فاصله گذاری هم تقصیر تحریم امریکاست؟ با این مدیریت ایران اولین کشور بعد از چین بود که کرونا در ان بسیار شایع شد و اینجور که پیش میره اخرین کشور در ریشه کنی ان خواهد بود. انتقاد هم کنیم می گن از البانی یا از موساد هستند. فقط باید تعریف کنیم و چابلوسی.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
حالا هر چه بینویسیم یه عده قلم به رانت میان میگن شما منظور دارین. البته که منظور داریم. کشور را به اینجا رساندید و انتظار دارید هیچ کس هم انتقاد نکنه و همه از شما تعریف و تمجید و چابلوسی کنند.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
اروپا و مشخصا ایتالیا و اسپانیا و المان و فرانسه چند هفته بعد از ما میزبان کرونا بودند ولی با قرنطینه و مدیریت بهتر توانستند تعداد مبتلایان را به زیر هزار نفر برسانند و کرونا در حال از بین رفتن است. ولی در ایران تازه دوباره جان گرفته. ایا قرنطینه درست و اجبار از استفاده از ماسک و فاصله گذاری هم تقصیر تحریم امریکاست؟ با این مدیریت ایران اولین کشور بعد از چین بود که کرونا در ان بسیار شایع شد و اینجور که پیش میره اخرین کشور در ریشه کنی ان خواهد بود. انتقاد هم کنیم می گن از البانی یا از موساد هستند. فقط باید تعریف کنیم و چابلوسی.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
کسانی که میگن امار دقیق و شفاف کرونا توسط مدیران وزارت بهداشت چه ارتباطی با جیب تک تک ایرانیان دارد؟ خیلی ساده است. الان کشورهای دنیا و اروپا دارند کم کم به حالت عادی بر می گردند و پروازها و مرزها ار باز می کنند. وقتی امار ایران شفاف نباشه و گزارشها از شیوع مجدد کرونا در مثلا یکی از استانهای ایران باشه اتقاقی که می افته این است که کشورهای دنیا و مقاصد صادرات غیر نفتی ایران مرزهای خود را به سوی مسافران و تاجران و کالاهای ایرانی باز نمی کنند. یعنی کاهش شدید درامد ارزی کشور. بعد از تحریم نفت و ارزان شدن قیمت نفت تنها ممر درامد ارزی دولت و بانک مرکزی همین صادرات غیر نفتی بود. وقتی مرزها باز نشود یعنی ادامه کاهش شدید درامد ارزی. نتیجه انیکه در دو ماه اخیر عوض 3.5 میلیون موبایل مورد نیاز بازار ایران فقط 700 هزار وارد شده یا واردات کامپیوتر و قطعات مربوطه از اسفند تخصیص ارز نیافته و خودرو و قطعات یدکی ان به همچینین و لوازم خانگی و.... خلاصه دو تا سه ماه دیگر به دلیل کمبود شدید فیزیکی کالا در بازار تورم شدید افزایش می یابد ولی دست دولت برای چاپ ریال یا درامد ریالی از بورس شاید باز باشد ولی نیاز ارزی خود را از کجا فراهم نماید. فقط یک دلیل بسیار کوچک که چرا امار مدیران بهداشت ایران در قیمت موبایل یا محصولات لوازم خانگی و.... بسیار اهمیت دارد. دنیای امروز مانند چند صد سال پیش نیست.
گفته میشود ار هر 100 نفری که کرنا میگیرند
30نفر هیچ علامتی ندارند و متوجه هم نمیشوند که بیمارشده اند
50 نفر علائم سردرد تب و غیره در حد خفیف دارتد
15 نفر علائم شدید دارند و نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند
5 نفر به بیمارستان و اتاق مراقبت های ویژه نیاز دارند که اکثریت هم میمیرند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
خواهشا با این امار مردم را شجاع نکیند و کسانی به این اشتباه بیافتند که ما جز ان سی درصد یا هشتاد درصد خواهیم بود. اگر جز ان 5 درصد باشند شما مسئولیت ان را قبول می کنید. اگر قرار باشه اجازه بدهیم همه نگران نباشند 5درصد یعنی 4 میلیون در ایران. یعنی در طول یکسال ممکن است چند میلیون ایرانی فوت کنند. در انصورت دنیا ایران را برای چندین سال قرنطینه مطلق می کند و فقر و هرج و مرج اقتصادی ناشی از ان کشور را به باد می دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
نوشته های بالا را بخوانید تا ببینید که کسانیکه این آمارهارو بیرون میدهند پشیزی برای شعور مردم ارزش قائل نیستند چون میفرمایند که تاکنون آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ تن ونرخ مرگ و میر ناشی از کرونا درگذشته 15.1 درص بوده واز اول ماه رمضان به اینطرف باروندکاهشی به 7درصد رسیده . حالا با همین 7درصد تلفات از کل مبتلایان میشه نفر 8017 یا6854نفر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
این امار نگرانی از این بیماری را از بین نمیبرد هرکدام از ما درصورت بیماری ممکن است جز ان 5 درصد باشیم ازطرف دیگر هرکس که دچار این بیماری شد احتمالا کل خانواده هم دچار این بیماری میشوند از طرف دیگر این ویروس هنوز ناشناخته است ودر صورت بهبودی هم مشخص نیست بعدها برای بدن چه نقشه ای داشته باشد
ای کاش به جای ۷۱، ۷۲ اعلام می کردند، حداقل برای بازماندگان از بابت قداست عدد، تسکین بخش بود.
تست هاتون همیشه عقبه امارتون هم فیکه
رسانه هاتون هم که کلا خواب اند و مثل قضیه هواپیما خودشون را به نفهمی زدند
برای مردم هم کرونا دیگه عادی شده براش مهم نیست بمیرن یا نه
کشوری که مردمش همه چیز براشون عادی بشه فاجعه جدیدی منتظر ان کشوره
فقط دیروز تو خوزستان حدود 300 نفر مردند بخاطر کرونا کل کشور را 50 نفر اعلام کردند
بزارید همین جوری امار بدید با جان مردم بازی کنید تا ببنیم چی میشه یا مردم پیروز میشن یا شما
امسال من به شخصه دیدم کلی ملت روزه نمیگرفتند و روزه خواری خیلی عادی شده در سطح شهر و تمامی رستوران ها سرویس میدادند . در محل کار من که 20 نفر هستیم فقط من و یک نفر دیگه روزه میگیریم . خوب تصور کنید این پدیده اماری به کل کشور سرایت کرده باشه
خیلی جالبه ؟ نه ؟ هنوز اول راهیم . امیدوارم کشور ما با گرانی های افسار گریخته امسال سریع تر از زمان خودش نابود نشه .
پاسخ ها
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
خوب محل کار من هم که ۱۵ نفر هستیم همه روزه هستند
این که نشد آمار و قضاوت
در ضمن آمار ۳۰۰ نفر رو چطور درآوردی؟!!
مسئولان محترم سعی در عادی سازی دارند اما همین آمار خیلی گفتنی دارد. داریم به 2000 نزدیک می شویم. مرگ 70 نفر. مردم هم متاسفانه رعایت نمی کنند. در تدفینها و عزاداریها و ادارات افراد داخل هم می لولند.
دیگه ول کردید یعنی؟؟؟؟
نه دوباره سفت کردن و محدود کردن تردد ها و نه هیچ چیز دیگه...
عادی شد روز ۷۰ نفر مردن؟؟؟؟
ای خداااا
که فاصله محسوس دارد.
چرا مسئولان فکری نمیکنند بیمارستانهای تهران دیگه تخت خالی نداره چرا میخوان تمام مردم بمیرن چرا به داد این ملت نمیرسن چند هزار خانواده داغ دار کردن
امارو کلا ول کردم چون مشخصه الکیه
اما فکر میکنم با توجه به هزینه ای که قرنطینه داشت و انجام نشد و عدم وجود اراده برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری احتمالا قصد اینه که به شکل زیرپوستی همون ایمن سازی گله ای انجام بشه.
حتی تلاشی نشد که مردم ماسک بزنن کاری به سادگی و با پخش مجانی ماسک قابل اجرا بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
با پخش مجانی ماسک هم مردم ماسک نمیزدن فقط هر و کر می کردن و حرف الکی میزدن.مردم ایران رو فقط بهشون بگو در مورد یک موضوعی نظربدید خیلی موشکافانه نظر میدن حالابگو یک عمل کوچیک که به نفع تو و همه است انجام بده اونموقع یک شکل دیگه میشن.
با سلام واقعا در حق پرستاران و بهياران شركتي ظلم ميشود. لطفا از سايت تابناك خواهشمنديم صداي بي صداي ما باشد چند سالي هست قول تبديل وضعيت دادن ولي متاسفانه مافياي خودي ها و لابي فقط فقط حق خوري نزاشتن به كمترين حق خود برسيم شما حقوق و مزاياي يك پرستار را با يك پرستار خارجي مقايسه كنيد تازه ما نيروهاي شركتي كه با جان خود بازي ميكنيم در چه وضعيت اسفباري هستيم
چرا آمار ایران سینوسیه؟؟؟؟ آمارچی حواست کجاست؟؟؟
ما نباید تحت تاثیر حرفهایی قرار گیریم،که این ویروس کار دشمن است یا چین،در هر صورت کشور دامنگیر آن شده است،ما باید تا جاییکه ممکن است اصول بهداشتی را رعایت کنیم،وگرنه ممکن است کار بجای باریک بکشد.
هر روز در مقایسه با جهان امید بخش هستید
چرا تموم نمیشه
وقتی مسئولان ادعا می کنند بالا رفتن آمار بخاطر افزایش تعداد تست است! نشانه تسلط آنان به شیوع کرونا نیست! بلکه چه تست باشد و چه نباشد شیوع ویروس وجود دارد و ویروس کار خودش را می کند! اینکه مسئولان با افتخار کار مولا نصرالدینی کردند جای سئوال دارد. وقتی غربالگری ناقص انجام دادند و افراد غربال شده با نشده در ارتباط بودند این یعنی هدر دادن وقت و سرمایه و کار بیهوده!
انشاالله كه خانواده اي داغدار نشود خدايا به احترام خودت وبه بزرگي خودت بشريت را ازاين بيماري نجات بده نگذار مخلوقات تو به دست جنايتكاران تشنه قدرت مظلومانه كشته شوند
ایرادات عملکرد ستاد کرونا:
1- ضربتی آغاز شد. نه می دانستند چه کنند نه از اهل فنش می پرسیدند.

2- در اوایل، جایی که مبارزه موثرتر بود مهار بیماری در درجات بعدی اهمیت قرار گرفت.

3- ماه اسفند و فروردین بهترین زمان مهار ویروس بود و خیلی ساده از دست رفت زمانی که با مقررات سفت و سخت، آسیب اقتصادی به حداقل می رسید امروز هیچ چشم اندازی برای مبارزه وجود ندارد و اقتصاد ایران تا کشف واکسن و دارو، فلج باقی خواهد ماند.

4- در ایران کارها سرسری گرفته می شود دقت و وسواس کاری جایی ندارد ویروس با یکنفر گسترش یافت یعنی مادامی که یکنفر آلوده باشد خطر بازگشت وجود دارد مقامات جدیت لازم برای مبارزه نداشتند بهترین دلیل این امر، رهاسازی بیماران در اجتماع با مشاهده اندکی بهبودی بود. این را ریت بالای بهبودیافتگان در ایران نسبت به جهان می گوید. شما ناقلین زا در اجتماع رها سازی کردید.

5- ویروس ناشناخته است، شما نمی دانید این ویروس چه عوارضی برجای می گذارد. سیاست ایمنی گله ای برای یک ویروس ناشناخته بسیار احمقانه است ویروس ها قادر به تغییر ژنتیک سلول ها هستند مثلا ویروس پاپیلومای انسانی باعث سرطانی شدن سلول های خاصی می شود.

6- با منطقه بندی کشور و منع مسافرت های غیرضرور و کنترل دقیق حمل و نقل های ضروری، از گسترش ویروس از منطقه ای به منطقه دیگر تا حد امکان جلوگیری می شد. امروز، روستاها با چندخانوار، آلوده به ویروس هستند!!!
با باز گشایی مدارس و برگزاری امتحانات نوبت دوم ،کلاس نهم به صورت حضوری منتظر گسترش بیماری باشید ورقه هایی که دانش اموز دست می زند تنفس وعطسه می کند معلم ببرد در منزل تصحیح کند و بعد انتشار ویروس به همه، با این درایت وزیر اموزش وپرورش همه غرق خواهید شد نه ،فقط معلم ودانش اموز، وجالب سکوت وزیر بهداشت است ایا نمی داند، چقدر ورقه ها الوده اند.
بعد به دانش اموزان پیام داده شده مدرسه هیچ مسولییتی در قبال تامین بهداشت شما ندارد ماسک الکل دستکش بیاورید اخه مدارس حاشیه شهر امکان تهیه این مواد را دارند ؟
چرا معلم را قربانی حضور در چنین کلاس هایی می کنید معلمی که خود رعایت کرده حالا با دانش اموزی همکلام شود که اهل رعایت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
خانم معلم می خوای تنبل بازی دربیاری و کار نکنی اینقدر دلیل نیار.
جالبه روز به روز نرخ مرگ تو کشور ما داره میره بالا و جهانی کم می شود. مقایسه کنید با امارهای روزهای قبل.
خیلی برام مهم نیست این آمار
دارم فکر میکنم پارسال دی ماه سکه 3.5 بود تقریبا 25 میلیون پول داشتم از جلو یه سکه فروشی رد شدم گفتم برم سکه بخرم شبطون زد پشت سرم گفت برو بذارش بانک من هم حماقت کردم رفتم گذاشتم بانک اگه سکه خریده بودم الان 50 میلیون پول داشتم ولی تمام سودی که تا الان گرفتم یک میلیون و دویست بوده
اینا هم که از کرونا مردن برام به اندازه یک ریال ارزش نداره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
وقتی خودت یا خانواده ات مبتلا شدید آمار براتون مهم میشه وقتی افتاده گوشه بیمارستان به نفس نفس افتادی اونوقت قیمت سکه و ارز هم یادت میره.کی این مردم قراره عقلشون برسه
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
تو هم برای ما مهم نیستی بی مصرف خودخواه
متاسفانه تو همه موارد خاصیم!خواستند بایه روش من درآوردی کرونا را شکست بدن که اینم نتیجش!!شهرها واستان های ایران دوباره یکی یکی دارن قرنطینه ایرانی(فاصله گذاری)بی‌فایده میشن،بازم میگم هم چوب هم پیاز هم آش هم لبو را می‌خورید وهزینه زیادی مجبورید بکنید واین وسط متاسفانه مردم بدبخت میمیرن... زندگیمون چندماهه آشفته شده
اگر همین آمار شما درست باشد هر روز سیر صعودی دارد. پس دستور بدهید دکانها را ببندند از عده ای فرصت طلب. حراف نهراسید. مملکت باید در چارچوب قانون اداره شود
هیچکس رعایت نمیکنه
واقعا اگر مدیریت درست انجام میشد در زمینه مصرف ماسک در زمینخ استفاده از دستکش رعایت طرح فاصله گذاری واقعی الان اینجور نمیشد
خوزستان و لرستان رو قرمزز کردید دیگه بسه امار کیلویی و مسخره دادن تا ههمونو به کشتن ندادید دست از این مسخره بازیاتون که ما خوبیم همه دنیا بدبختن بردارید
اگه آمار مرگ و میر کرونا اومده پایین،
اقلا اجازه میدادید خارجیا بیان و فکری کنند نه اینکه با ورودشون مخالفت کنید و بگید خودمون بلدیم بلدیم . همین بلدم بلدم به کشتنمون میده . خود من ۳ تا تست مختلف سی تی اسکن و نمونه از حلق و خون دادم و هنوزم نمیتونن بگن تو کرونا داری یا نه
از قدیم میگفتن
هر رفتی یه اومدی
و هر سر پایینی یه سر بالایی داره
از ظاهر قضیه بر میاد کرونا افتاده تو سرازیری که تخت گاز داره میره
و آمار چند گانه اونم رو به افزایشه
و کِی میخواد گورشو گم کنه و بره
با این رویه ای که مسئولین امر در پیش گرفتن
و آمارهای بزک شده آنها
این مهمان ناخوانده جای صاحبان اصلی آن را گرفته و خود صاحبخانه خواهد شد .
و روزی خواهد رسید که آمارها درآن روز صفر واقعی خواهد بود
همسر من تو کارخونه کار میکنه فاصله گذاریتون دقیقا چی هست به فاصله سی سانت بدون ماسک و دستکش تو خط تواید کار میکنن همه باهمم سر یک سفره غذا میخورن و نون از بیرون میگیرن این رعایته اگه ترسناک نیست به نظرتون همینجور که ما را انداختین وسط گود نماز جماعتم برگزار کنید مسیولین با همین فاصله بیان کنار هم به نماز, مشکل اقتصادی یک طرف که همه چی یک بار بعد عید یک بار بعد بنزین یک بارم الان گرون شد ارد سه برابر شده, عدس چهار ب ابر اخه کجایین؟ اینم از مدیریت بیماریتون؟ تابناک چاپ نمیکنه اما نمیتونم.نگم خاک تو سرتون
شما ها کی هستین وکجای ایران زندگی میکنید؟؟
واقعا خنده داره....
فقط به خدا پناه می بریم
خدایا چقدر تحمل کنیم حضرت ایوب هم اگر بود دیگه صبرش تموم میشد استرس های ما ایرانی های فلک زده تمومی نداره تورم، تحریم ،سیل، زلزله، کرونا،و.... خدایا بسه ......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار