بازدید 17775
پیمانه اقتصادی

هشدار مقام مسئول به انباردار و نگهدارنده خودرو‌های صفر به صورت غیرقانونی/ یک موسسه تحقیقاتی: نفس کسب و کار‌ها در حال بند آمدن است / چگونه بورس به سکه بازان سیگنال گرانی می‌دهد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون خالص خرید ۹۲ میلیارد تومانی برای خودرویی‌ها در بورس، با متخلفان و عوامل افزایش قیمت خودرو برخورد شود، کسری بودجه آمریکا به رکورد تاریخی رسید، نرخ جدید خرید برق از نیروگاه‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود، تایید وام اضطراری مصر از صندوق بین‌المللی پول و کمک بانک بریکس به هند برای مقابله با کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 14 May 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون خالص خرید ۹۲ میلیارد تومانی برای خودرویی‌ها در بورس، با متخلفان و عوامل افزایش قیمت خودرو برخورد شود، کسری بودجه آمریکا به رکورد تاریخی رسید، نرخ جدید خرید برق از نیروگاه‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود، تایید وام اضطراری مصر از صندوق بین‌المللی پول و کمک بانک بریکس به هند برای مقابله با کرونا را در بر دارد.

خالص خرید ۹۲ میلیارد تومانی برای خودرویی‌ها در بورس

در روزی که شاخص کل با افت ۴/ ۰ درصدی مواجه شد، بار دیگر شاهد بازگشت معامله‌گران خرد به عرضه خرید سهام بودیم. این در حالی است که طی معاملات روز سه‌شنبه پس از ۳۶ روز غیبت، این حقوقی‌ها بودند که زمین بازی را در اختیار گرفته بودند. از این روی، دیروز بیش از یک میلیارد و ۷۳۴ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۶۱۷ میلیارد تومان از پرتفوی سهامداران حقوقی به سبد سهام حقیقی‌ها افزوده شد. در میان صنایع بورسی نیز اکثر گروه‌ها شاهد ثبت خالص خرید مثبتی توسط سهامداران خرد بودند. در این مسیر در میان ۳۸ صنعت فعال بورسی بیشترین خالص خرید بازیگران حقیقی در سهام زیرمجموعه گروه فرآورده‌های نفتی رقم خورد. به این ترتیب دیروز ۲۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از پرتفوی حقوقی‌ها به سبد سهام معامله‌گران خرد افزوده شد. پس از آن نیز بانکی‌ها شاهد خالص تغییر مالکیت ۱۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در مسیر حقوقی به حقیقی بودند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ خودرویی‌ها نیز دیروز مورد توجه معامله‌گران خرد بازار قرار گرفتند و خالص خرید ۹۲ میلیارد تومانی را تجربه کردند.

هشدار مقام مسئول به انباردار و نگهدارنده خودرو‌های صفر به صورت غیرقانونی

تابش رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: خوشبختانه شیب کاهشی در بازار خودرو که کالایی مصرفی محسوب می شود مشهود است. سازمان حمایت در چهار بُعد قیمت گذاری خودرو را بررسی کرده و می‌کند. نظارت بر سیاست‌های عرضه و تقاضا و قیمت گذاری ادامه خواهد داشت، به سازمان‌های صمت اعلام کردیم نگهداری کالا منوط به ثبت در سامانه انبار‌ها باشد، در غیر این صورت این نگهداری در انبار احتکار است. مردم در صورت مشاهده انبار نگهداری خودرو صفر به شماره ۱۴۱ اعلام کنند. انباردار و نگهدارنده خودرو‌های صفر به صورت غیر قانونی هر دو مجرم هستند.

تابش با اشاره به سیاست‌های عرضه گفت: استفاده از کد ملی از جمله محدودیت هاست که با چند لینک بررسی می‌شود و تنها با کد ملی ثبت نام انجام نمی‌شود. بلکه داشتن گواهی نامه و عدم خرید محصول از خودروسازی‌ها طی ۳۶ ماه گذشته  از جمله شروط است. ضمن اینکه این خودرو مدتی حق فروش نداشته و در رهن است. اگر خریدار تا سه ماه خودرو صفر را به گارانتی معرفی نکند، گارانتی خودرو از بین خواهد رفت. در سیاستی که کمیته خودرو اعلام کرد محدودیت ثبت نامی وجود ندارد و قبل از بازگشایی سایت، فرصتی برای ثبت نام و دریافت کد رهگیری خواهیم داد. برای فروش فوق العاده یک هفته وقت گذاشته ایم و محدودیتی نداریم. قرعه کشی صورت می‌گیرد و اسامی اعلام و ظرف ۴۸ ساعت رقم تکمیلی واریز می‌شود. در فروش‌های مشارکتی و پیش فروش محدودیت ثبت نام نداریم. /باشگاه خبرنگاران

با متخلفان و عوامل افزایش قیمت خودرو برخورد شود

علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای گذشته قیمت خودروهای تولید داخل، بی ضابطه و بدون توجه به قیمت تمام شده تولید آنها به میزان بسیاری افزایش یافته و شرایط بی سابقه‌ای را در بازار خودرو رقم زده و  باعث اعتراض و بلاتکلیفی مردم شده، اما اقدام موثری برای رسیدگی به وضعیت و ساماندهی آن انجام نشده است؛ ظاهرا روند افزایش قیمت خودروهای تولید داخل توقفی ندارد؛ لذا ضروری است در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به این وضعیت و برخورد با متخلفان و عوامل افزایش قیمت خودرو اقدام شود. این موارد در قالب تذکر کتبی به رئیس جمهور با عنوان علت نابسامانی بازار خودرو و افزایش شدید و بی‌سابقه قیمت خودروهای داخلی و عدم رسیدگی به آن، داده شده است؛ تذکری که آقای کریمی نماینده اراک آن را امضا کرده است. /ایسنا

کسری بودجه آمریکا به رکورد تاریخی رسید

دولت آمریکا گزارش داد که تحت تأثیر پاندمی کرونا، در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) با انفجار هزینه‌های جاری دولت و افت شدید درآمدهای آن کسری بودجه رکورد زده و به ۷۳۸ میلیارد دلار رسیده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد کسری بودجه ماه گذشته اولین شاخص مهمی است که حجم عظیم هزینه‌کردهای دولت برای کاهش تأثیرات مخرب پاندمی کرونا را نشان می‌دهد. کنگره آمریکا در ۲۷ مارس یک بسته نجات ۲.۳ تریلیون دلاری را برای مقابله با تأثیرات اقتصادی ویروس کرونا به تصویب رساند و پس از آن به این بسته اضافه کرد و آن را تا ۳ تریلیون دلار افزایش داد. به این ترتیب کل کسری بودجه دولت تا پایان آوریل به ۱.۴۸ تریلیون دلار رسید، در حالی در بازه مشابه سال قبل ۵۳۱ میلیارد دلار شده بود. در ماه آوریل کل درآمدهای دولت ۲۴۲ میلیارد دلار شد که ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته سقوط داشت. کل هزینه‌های دولت هم با ۱۶۱ درصد افزایش به ۹۸۰ میلیارد دلار رسید.

نرخ جدید خرید برق از نیروگاه‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در نشست با رئیس هیات مدیره و دبیر سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق گفت: نرخ پیشنهادی هیات تنظیم بازار برق پیش از این در جلسه‌ای با حضور گروهی از مدیران ارشد وزارت نیرو از جمله معاونان وزیر نیرو در امور برق و انرژی و برنامه‌ریزی، شرکت توانیر، شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و دبیر هیات تنظیم بازار برق، بررسی و با اصلاحاتی نهایی شده و نتیجه مورد توافق، آماده ابلاغ است. همایون حائری افزود: ابلاغ نرخ سقف بازار برق حداکثر تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

یک موسسه تحقیقاتی: نفس کسب و کار‌ها در حال بند آمدن است

بر اساس اعلام موسسه تحقیقاتی شوکو توکیو (TSR)، شیوع ویروس کرونا در ژاپن از ابتدای فوریه تاکنون ۱۴۱ شرکت را ورشکست کرده و انتظار می رود این رقم در پایان ماه جاری نیز افزایش یابد.

این موسسه تحقیقاتی اعلام کرد که کسب و کارهای آسیب دیده عمدتا شرکت‌های کوچک‌تر فعال در زمینه گردشگری و صنعت رستوران داری بوده‌اند؛ اما تاثیر ویروس کرونا بیش از انتظار در حال گسترش بوده و به طیف وسیعی از کسب و کارها از شرکت های ساخت و ساز و اپراتورها تا مدارس موسیقی و شرکت‌های خدمات خاکسپاری صدمه وارد کرده است. بسیاری از شرکت‌هایی که هم‌اکنون ورشکست شده‌اند، از سال گذشته و به دلایلی همچون کمبود کار و افزایش مالیات مصرف کنندگان، با مشکلات تامین بودجه و اعتبار مواجه بودند و پاندمی ویروس کرونا مشکلات آنان را دوچندان کرد.

بر اساس اعلام TSR، در مجموع ۷۴۳ شرکت در ماه آوریل ورشکست شدند که ۷۱ مورد مرتبط با ویروس کرونا بوده است؛ این رقم در اوریل سال گذشته ۶۴۵ مورد بوده است. دولت «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، ماه گذشته در واکنش به بحران ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام و از بسته محرکی معادل ۲۰درصد رشد اقتصادی ژاپن رونمایی کرد که پرداخت تسهیلات نقدی به خانواده ها و شرکت را شامل می شد. TSR اعلام کرد که چنین محرکی باید در اسرع وقت به نیازمندان تحویل داده شود زیرا «نفس کسب و کارها در حال بند آمدن است.»

تایید وام اضطراری مصر از صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که هیأت مدیره این صندوق یک وام اضطراری ۲.۷۷ میلیارد دلاری برای کمک به مصر در مواجهه با پاندمی کرونا تخصیص داده است. پاندمی کرونا صنعت توریسم مصر را متوقف کرده و باعث موج گسترده‌ای از فرار سرمایه شده است. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، همکاری نزدیک خود را با دولت مصر و بانک مرکزی این کشور حفظ کرده است. معاون مدیر صندوق بین‌المللی پول، جفری اوکاموتو، در این باره گفت: مصر به حمایت‌های مالی بیشتری از سوی بانک‌های چندجانبه و بین‌المللی نیاز دارد تا کسری مداوم بودجه خود را از بین ببرد، مشکلات و دشواری‌های تغییرات و اصلاحات اقتصادی را تسهیل کرده و ثبات اقتصاد کلان این کشور را که به زحمت به دست آمده حفظ کند. ذخایر ارزی خارجی مصر که در انتهای فوریه ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده است، تا ۳۷ میلیارد دلار افت کرده است.

کمک بانک بریکس به هند برای مقابله با کرونا

شیان ژو، قائم مقام بانک توسعه بریکس وام حمایتی اضطراری یک میلیارد دلاری به هند پرداخت کرد تا این کشور بتواند با بیماری کووید ۱۹ مقابله کرده و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند. بر اساس اعلام این بانک، وام حمایتی اضطراری توسط بانک توسعه بریکس در ۳۰ آوریل به تصویب رسید. بر اساس این گزارش، این بانک کاملا متعهد است از کشور‌های عضو خود در شرایط بحران حمایت کند. وام حمایتی اضطراری به هند برای واکنش سریع و مقابله فوری این کشور با بیماری کووید ۱۹ تصویب شده است. روز سه شنبه ناندرا مودی، نخست وزیر هند هم یک بسته محرک جدید ۲۶۶ میلیارد دلاری که حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می‌شود برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی در این کشور اختصاص داد. وزارت بهداشت هند اعلام کرد: مجموع کشته‌های کووید ۱۹ در این کشور به ۲۴۱۵ نفر رسید و کل مبتلایان هم از ۷۴ هزار و ۲۸۱ نفر فراتر رفته است. بانک توسعه بریکس که در شانگ‌های مستقر است، در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده و حمایت‌های مالی و توسعه‌ای در شرایط بحران اقتصادی برای اعضای خود فراهم می‌کند. این بانک ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارد.

تمدید تعطیلی کارخانه مشترک پژو و تویوتا

بر اساس تازه ترین خبری که در رویترز منتشر شده است، جوینت ونچر شرکت های خودروسازی تویوتا موتورز ژاپن و پژو فرانسه با انتشار بیانیه جدید اعلام کرده که توقف فعالیت و خطوط تولید کارخانه آنها در جمهوری چک به علت بحران پاندمی کرونا تا اواخر ماه جاری میلادی یعنی حداقل تا تاریخ ۲۵ ماه می ۲۰۲۰، تمدید خواهد شد. این در حالی است که این کارخانه قرار بود در  هجدهم ماه جاری میلادی بازگشایی شده و با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی آغاز به کار کند. این کارخانه همزمان با شروع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا یا بیماری کووید-۱۹ در ماه مارس تعطیل شد و تمامی فعالیت‌های آن به حالت تعلیق درآمد.

چگونه بورس به سکه بازان سیگنال گرانی می‌دهد؟

قیمت سکه در روز‌های اخیر رشد چشم گیری داشت و از ابتدای هفته رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است؛ سکه در حالی از ۶ میلیون وارد کانال ۷ میلیون شد که طبق اعلام برخی فعالان بازار، سیگنال اصلی افزایش قیمت را از بورس دریافت کرده بود. بیش از یک هفته است قیمت گواهی سکه یک روزه در بورس کالا ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بیشتر از بازار است و به اعتقاد برخی فعالان بازار، محرکی برای قیمت سکه فیزیکی شده است، البته ۲۱ اردیبهشت ۹۹ دامنه نوسان سکه بورسی به یک درصد محدود شد و اندکی قیمت‌ها افت کرد. مشاهدات تسنیم از بازار سبزه میدان در روز‌های اخیر حکایت از آن دارد که با افزایش قیمت سکه در بورس، اکثر کاسب‌های این صنف از فروش سکه به مردم عادی امتناع کرده و سکه‌ها را در بورس عرضه می‌کنند و با این حساب سود‌های کلان به جیب می‌زنند. محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا با تأکید براینکه در روز‌های اخیر فقط سکه طرح جدید (امامی) در بازار خرید و فروش می‌شود، درباره تأثیر سکه بورسی در روند قیمتی سکه در بازار گفت: سکه بورسی اثر مستقیم روی بازار می‌گذارد در حالی که قدیم‌ها قیمت‌ها در بورس متاثر از بازار بود، ولی الان وضعیت برعکس شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
شما نمیتونی انتظار داشته باشی سرمایه گذاری بر سهام تو بازار سرمایه رشد داشته باشه ولی سرمایه گذاری تو صندوق های طلا و لتوس سودآوری نداشته باشه.بعدشم همین سودآوری صندوق های طلایی به بازار منتقل میشه.اساسا رشد بازار ها باید متوازن باشه وگرنه سرمایه های بادآورده یه بازار سبب به هم ریختگی بازارهای موازی که از سود آوری عقب موندن میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
وقتی سکه گرون میشه یعنی ارزش پول ملی کم میشه و به دنبال آن سهام باید گرون بشه چون تورم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
گفته میشود رشد بورس بخاطر کاهش ارزش ریال است بنابراین طبیعی است که انتظار داشته باشیم سایر بازارها هم به همین دلیل رشد کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
رشد مصنوعی بورس باعث ایجاد زنجیره ای از رشد قیمت در تمام کالاها شده است که نشان میدهد هر حرکت غیرمسئولانه در بازار بورس میتواند عواقب غیرقابل پیش بینی داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
متاسفانه اقتصادانها در تصمیمات اقتصادی نقشی ندارند و نتیجه ان ایجاد تلاطم های دائمی در اقتصاد است که عده ای هم از این اب گل الود ماهی میگیرند
خلاصه هركاري دراين كشور ومسولان انجام ميشود متضرر اصلي مردم وقشر اسيب پذير هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
من به عنوان فارغ التحصيل رشته حقوق به خوبی می دونم که بخشی از مشکلات هم تقصیر منفعت طلبی خود مردمه و این که بعضی از مردم حاضر نیستند به هم رحم کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
مردم در تمام کشورها رفتاری مشابه دارند وقتی بصورت عمدی یا غیر عمدی تورم کنترل نمیشود و یا تعادل اقتصادی را به شکل های مختلف بهم میزنند انتظار دارید مردم بشینند و شاهد نابودی دسترنج سالها زحمت خود باشند و بعبارت دیگر سرمایه شان بسرقت رود
طرف ماشین بخرد سند یکسال رهن ؟؟؟؟؟
حالتان خوب نیست.
طرف پول میدهد بابت ماشینش ان وقت سندش یکسال رهن باشه؟؟؟
طرف ماشین خریده و شاید نیاز فوری به پول پیدا کند ان وقت برود کجا؟؟؟
یک‌ مشت ماشین باز ماشینش را چند درصد زیر قیمت بازار بخرن چون سند فعلا ندارد؟؟؟؟؟؟؟
این طرح را بگذارید برای خودروهای لیزینگی که طرف باید ۳ سال قسط پرداخت کند خوب منطقی است سند پیش شرکت بماند ولی اینکه خودرو بخرد و سند ندهند؟؟؟؟؟؟؟و در طرح فروش خودرو چرا طرح لیزینگ نمی گذارید که در سال ۸۲ و ۸۳ بود و خیلی ها ماشین دار شدند و ان بود حمایت واقعی نه اینکه قرعه کشی و این برنامه ها !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این همه این شرکتها پول دارند؟؟؟
منتهی طرف موبایل هم که میخرد میرود سندش را همان وقت میگیرد.
طرحها غیر کارشناسی.
پراید این جور بازار خودرو را به هم زده بروید با شرکت سایپا برخورد کنید نه مردم.
همین جوری باید خواهش کنند این خودروهای خیلی با کیفیت را مردم بخرند منتهب داستان برعکس شده !!!!!!!
افتضاح افتضاح
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
تازه یکی از شرایط دیگرشان میگویند طرف پلاک جاری نداشته باشد !!!
خوب افراد برای تعویض خودروشان با یک خودرو نو چه کنند؟؟
همه این حرفها را که میزنیم احتمالا سری بعد ثبت نام خودروها شلوغ تر از سری های قبلشان خواهد بود برای قرعه کشی شود
این کار و دخالت در نحوه همان ثبت نام های پردردسر جز محروم شدن مجدد مردم از ثبت نام چیزی نخداهد داشت و خنده داره قبلا میگفتن عید نروید سفر و الان احتمالا میگویند تابستان هم سفر نروید و پاییز و زمستان هم که پیک کرونا است دیگه و اصلا جایی نباید رفت!!!!!
امسال به این ترتیب سپری میگردد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
خوب برادر عزیز اگه باکیفیت نیست چرامیری می‌خری
ضمنا کسی که برای استفاده شخصی ماشین مسخره باسندچکارداره پس حتما این قانون خوب وموثره که بعضی‌ها ناراحت شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
خوب بره از بازار بخره و مستقیم از ایران خودرو کالا نخره.کسی بره سراغ ایران خودرو که قصد استفاده داره.
یک کلام ختم کلام وقتی علم وتخصص حاکم نباشه هرج ومرج وگرانی است
من یه 405 فرسوده دارم که مدام در تعمیرگاهم
یه 207 ثبت نام کردم که قرار بود دی ماه پارسال تحویل بدن و هنوز خبری نیست
کل پول را هم پرداخت کرده ام
دیروز که تعمیرگاه بودم تعمیرکار گفت این ماشین های جدید کلا آشغاله
یه جور ایرادهایی داره که خودشون هم سر در نمیارن
ماشین فرسوده ی خودت خیلی بهتره چون اقلا معلومه مشکلش چیه
این جدیده را هم بفروش یه خارجی کار کرده بخر که اقلا دوباره گرفتار تعمیرگاه نشی !
حالا اگه بخوام بفروشم با این قوانین جدید چکار باید بکنم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
چاره ای نداری
تقصیر این ملت است که از سال 70 اینهایی که اسمش توی ایران، خودرو هست را می خرند اگر یکبار همه نه می گفتند و توی 30 ثانیه کف سایپا و ایران خودرو را توبره نمی کردند الان اینها اینگونه نبود
پاسخ ها
رضا
| Switzerland |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
اره الان مردم با خر و قاطر در حال تردد بودند مردم فقط میتونند چیزی را مصرف کنند که خودشان تولید می کنند یا نباید مصرف کنند حتی غذا و دارو خودرو که هیچ
مسئولین ما یه مشکل ساده کیفیت و قیمت خودرو نمیتونند حل کنند چون همه منافع دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
بیشتر گرونی ماشین این جوری که ما می بینیم دست مردمه که بورسی ها و دلال ها رو من جزو مردم حساب می کنم چون باهاشون خرید وفروش داشتم.
بازار حباب دار بورس که سهم شرکت ورشکسته در آن ده تا بیست برایر شده نه تنها به سکه که به هشتاد میلیون ایرانی متاسفانه سیگنال تورم افسار گسیخته می دهد.تورمی که خاموش دارد روزانه قدر خرید مردم را کم میکند.
گارانتی ۳ ماهه داستان چیست؟
طرف ماشینش سالم الکی زیر ۳ ماه ببرد گارانتی؟؟؟
خسته نباشند معمولا گارانتی ها حداقل یکساله است تا اطمینان دهند مشتری جنسی با ظاهر و کیفیت کاردهی خوبی خریده!!!
مسولان خودرو مسابقه گذاشتن در زدن حرفهای عجیب.
یا با هر کد ملی یک خودرو این قانون باید برای یکسری خودروی خاص باشد اگر میخواهند قشر خاصی از جامعه خودروهای ان سطح کلاس را بخرند نه اینکه تمام خودروهای مثلا ایرانخودرو!!!
ایرانخودرو هایمای ۴۵۰ میلیونی داره یا سوزوکی ۶۰۰ میلیونی و یا وانت اریسان زیر ۹۰ میلیونی (قیمتها حدودی)
مشتری های سوزوکی ها و هایما اصلا سطح خواسته هاشون با مشتری های سطح پرشیا و ۴۰۵ و سمند متفاوت است و با این قوانین سختگیرانه ایا کسی می اید سراغ خرید خودروهای گران این شرکت ؟
پاسخ ها
محمد
| Malaysia |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
دوست عزیز اگر شما مراجعه کنید و ببینید میبینید که این قوانین تو خیلی از کشورهای اروپایی و آسیایی پابرجاست. من مالزی زندگی میکنم و شما اگر ماشین خریداری کنید ۲ سال و اگر خونه خریداری کنید ۳ سال حق فروش ندارید. دوستانی که آلمان یا فرانسه زندگی میکنند هم میدونن که قوانین مشابهی وجود داره که تنهد خریدار واقعی اقدام به خرید کنه و خرید و فروش های کاذب بازار از بین بره.
اگر هم خیلی فروش لازم هستید باید با پرداخت مالیات خیلی گزاف بفروشید.
همینطور برای گارانتی اینجا اگر زیر ۳ ماه اول برای گارانتی نرید ماشین از گارانتی بیرون میره. این یعنی شما نمیتونید ماشین رو بزارید تو پارکینگ و بعدا به اسم صفر بفروشید.
حالا این که اگر شما خریدار واقعی هستی و میخوای از این ماشین که میخری حداقل یکسال استفاده کنی، ناراحتی شما از این قوانین جای سوال داره.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
جواب ۱۲۰۸: من هم دوست خارج از کشور و کانادا دارم و هرگز گفته های شما را تایید نمی کند و انجا ماشینها از دم قسطی بدون بهره است و میگوید طرف باید احمق باشد یک خودرو را
انجا کامل پول را بدهد و بخرد.
کانادا و امریکا این جوری که شما میفرمایید اصلا نیست و خودرو یک کالای سرمایه ای نیست انجا و وقتی یکسال ماشین دست شما است و اگر خوشت نیامد میری در نمایشگاه و تعویضش میکنی و نه کسی دعوات میکنه و نه بداخلاقی.
شما یک مورد فرمودی در مالزی من هم برایت یک مورد در کانادا گفتم.
در جهان امروزی حقیقت پنهان نمی ماند.
اتفاقا همان دوستم گفت ایرانیانی که میروند کانادا از بس حسرت دارن یکسری شان همان اول یک ماشین‌میخرند و همه کانادایی ها از این رفتار ایرانی ها منتعجب میشوند چرا وقتی تورمی وجود ندارد ایرانی ها این جوری میکنند!!!!!
تازه به دلیل کرونا جگوار ۲۰۰ هزار دلاری انجا شده ۹۵۰۰۰ دلار
ایرانخودرو و سایپا هم برات طرح قرعه کشی برای خودروهای فوق مدرنشان گذاشتندو امثال شماها هم تایید میکنید انها را.
ایرانخودرو و سایپا حالا حالا برقرارید تا این جوری طرفدار دارید و ادامه دهید ساخت خودروهای بی کیفیتتان را.
تاسف تاسف
شرایط اقتصاد به جایی رسیده که حتی با حل مسایل سیاست خارجی مشکلات اقتصادی سالها طول خواهد کشید تا به تعادل برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
نه پیچیده ش نکن, اونقدر هم که میگی سخت نیست...! البته برای کاربلدها حل این مشکلات سخت نخواهد بود.1
۱ سال کمه ۲ سال بهتره.تا جماعت دلال از بین برن
آقایان محترم ریشه گرانیها ازکجاست؟ ازواسطه ها ودلالهاست،ازمحکتران است،
نه بخدا ازماست که برماست، بورس بورس ،بورس..
بورس کالا،بورس سکه،بورس فولاد،بورس نفت ، بورس سهام عدلت ، بورس.....،وحالا نقشه ایجادبورس زمین راکشیده اند
...
این ساده ترین راه و بهترین روش برای از بین بردن خرید و فروش های کاذب تو دنیاست. جلو فروش بلافاصله بعد از خرید رو بگیر یا به اینجور خرید و فروش ها مالیات های سنگین ببند. اغلب کشور های دنیا از پروتکل های خاصی برای خرید و فروش استفاده میکنند که شما رو مجبور میکنه اگر خونه یا ماشین خریدی نمیتونی در مدت زمان کوتاه بفروشی.
تمام دنیا شما اگر خودرو خریدی و تو یه بازه زمانی ۳ ماهه به ۱۰۰۰ کیلومتر اول و دوره گارانتی اول نرسید یعنی شما خودرو رو استفاده نمیکنی و از گارانتی خارج میشه و خدمات به شما دیگه ارائه نمیشه.

حالا سوال اینجاست که چرا دولت این راه کار ساده ولی کارآمد رو بعد از این همه سال دردسر و مکافات و گرون شدن تازه داره فعال میکنه.
پاسخ ها
از بریتانیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
مالزی تمام دنیا نیست.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
غیر دوست عزیر کشورهای دیگه پروتکلی برای خرید و فروش ندارند و شما یک ماشین را می توانی در یک روز ده بار بفروشی و بخری و مشکلی نیست. خوب حالا چرا مردمش رو نمیاورند به خرید و فروش و دلالی؟ چون تورم افسار کسیخته ندارند. ماشینی که امروز می خرند دو ماه بعد قیمتش دوبرتبر نمیشه بلکه ارزانتر می شه و بعد یکسال مدل‌های جدید میاد. خرید و فروش در سایر کشورها مشکل نیست اما درآمدزا هم نیست.
پراید مدل ۹۴ که طرف ۲۳ میلیون خرید ه و استهلاک ۵ ساله هم هر سال ۵ در صد باید کم کنه میشه میمانه ۱۶۵۰۰ بعلاوه ده در صد سود میشه ۱۸۱۵۰ حالا چندتا خط و خش داره ۱۵۰ کم بشه روند میشه ۱۸ میلیون تومان بشرط سالم و بی رنگ اگر طرف خواست بالاتر از ۱۸ بده چکار کنم کجا شکایت کنم تا ماشینش با ۱۸ میلیون تومان تصاحب کنم
در این بازار خودروساز هر چهار چرخه ای را تحت عنوان خودرو عرضه کند مردم میخرند! فردا سوزوکی را قیمت بگدارند 1 میلیارد حداکثر ظرف یک ساعت ظرفیت فروش یک سال آینده تکمیل میشود!
وفتی واردات حتی با پرداخت عوارض 200 الی 300 درصدی ممنوع هست و خودروساز داخلی نمیتواند حتی با تعرفه 200 درصدی با خودروساز خارجی رفابت کند چه اصراری بر تولید خودرو داخلی وجود دارد؟
اینکه نوشتید نفس کسب و کار در حال بند آمدن است کاملا اشتباه است...میفرماین اقتصاد کشورمان جزء 8 کشور برتر جهان است.البته این هم اشتباه است و مسئولان محترم شکسته نفسی میفرمایند اقتصاد ما اقتصاد اول کره زمین میباشد که همیشه آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی حسادت ما رو میکنن.
باتوجه به نرخ تورم اگر سهام خود را بفروشیم و پولمان را نقد کنیم به خاطر تورم ارزشش کم میشه بهتر این است که سهام نگه داری کنیم
در نگاه اول تصور بر این است ملت با نامدیران و ناکارشناسان در عرصه خودرو سازی طرف باشد ولی حقیقت این است که در همه دولت ها قویا فضا را انحصاری و غیر قابل رقابت کرده اند و تمام تصمیماتشان فقط در راستای بالاتر بردن قیمت محصولات و جلوگیری از ورود خودرو سازان خارجی یا حتی خودروهای کارکرده خارجی به کشور است .
اگر عرضه و تقاضا سالم باشد دلالي از بين ميرود چطور سابق براين فروش به روز بود
برای ثبت نام اول نصف قیمت خودرو رو می گیرند بعد قرعه کشی می کنند یه چند وقتی هم اونای که تو قرعه کشی اسمشون در نیومده باید بدوند دنبال پولشون. خب ثبت نام کنید بعد از قرعه کشی هر کسی اسمش درامد پولشو بگیرید
با متخلفان و عوامل افزایش قیمت خودرو برخورد شود!!!!!!
...
چرا ساده ترین راه مقابله با این وضعیت را که جهانی شدن است انجام نمی دهی چرا محدودیت واردات را بر نمی دارید که ساده ترین کار است. اگر اتومبیل بهتر از کشور دیگری خرید می شود هزینه حمل می خورد سود معامله می خورد و بعد می رسد به ایران و هنوز می تواند قیمتش قابل رقابت باشد و اتومبیل ایرانی نمی تواند رقابت کند همان بهتر که تعطیل شود.
توهین به مردم کافی است.
چرا سختش کرده اند کافیه با اطلاعات ثبتی پلیس راهور و هماهنگی با اداره مالیات ،کسی که چند خودرو دارد (مثل قبض آب و برق) بابت خودرو اضافی مالیات بیشتر و بیشتر بدهد به سرعت بازار احتکار جمع میشود و احتکار از صرفه میافتد برای مسکن هم همین کار را میتوان اجرا کرد زیاد هم پیچیده نیست و برای دولت درآمد زا است
اگر مردم صبر وتحمل داشتند وخودرو نمی خریدند خودروسازان به التماس می افتادند وبا شرایط بسیار خوب و با احترام خوردو تحویل می دادند و این مسئله در جوامع توسعه یافته امری است بدیع ، یادتان رفته پویش نخرید را انجام دادیم و آنها برای شکست این پویش با دادن تسهیلات پیروز شدند اما اگر صبرمی کردیم آنها از ما سود هم نمی گرفتند متاسفانه صبر نداریم و هر کس می خواهد از دیگری سبقت گرفته و بخیال خود زودتر سهمش را بگیرد باور کنید اگر همه باهم نخرند آنها ورشکست می شوند و باید بدانند مشتری سرمایه های آنهاست و همیشه حق بامشتری است وباید با احترام به ما خودرو بدهند کمی صبوری کنید و ایمان داشته باشید، یک بار برای همیشه تا آخر خط مقاومت کنید .
این که در کشور ما مد شده که گرانی کالاها مثلا خودرو، سکه، خانه و ... تقصیر دلال‌ها و محتکرهاست، جابجا کردن جای علت و معلول است. این دلال‌ها و مالک‌ها نیستند که باعث تورم شده‌اند، بلکه بر عکس این تورم و رشد قیمت است که باعث بوجود آمدن و رشد این مشاغل و افراد شده است. تا حکومت نتواند به روش علمی و با تغییرات اساسی در سیاست و اقتصاد، تورم و کاهش ارزش پول را متوقف کند، احتکار، دلالی، سفته بازی و ... خواهیم داشت و رفتارهای پلیسیو محدود کننده و عجیب غریب و ... مطلقا تاثیری ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی