بازدید 7563

اجرای قرنطینه سراسری در تعطیلات عید فطر عربستان

عربستان سعودی در تعطیلات عید سعید فطر از ۲۳ تا ۲۷ مه، به مدت 5 روز قرنطینه سراسری اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۹۷۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 13 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که تصمیم بر آن شده است که در تعطیلات عید سعید فطر در پایان ماه مبارک رمضان که هر ساله در این کشور به مدت ۵ روزه جشن گرفته می‌شود، قرنطینه‌ی ۲۴ ساعته در سراسر کشور از ۲۳ تا ۲۷ مه اجرا شود.

رسانه‌ی دولتی عربستان سعودی (SPA) هم‌چنین اعلام کرد که همه‌ی محدودیت‌های مربوط به جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا تا پایان ماه مبارک رمضان اعمال می‌شوند و از ۳۰ رمضان تا ۴ شوال به مدت ۵ روز ممنوعیت کامل آمد و شد و قرنطینه در کشور اعمال خواهد شد.

شهروندان عربستان سعودی مجاز خواهند بود که از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تا ۰۵:۰۰ بعد از ظهر در روزهای قبل از عید فطر رفت و آمد داشته باشند. این طرح تردد محدود شده شامل شهر مکه نمی‌شود که هنوز قرنطینه است.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در عربستان سعودی نزدیک به ۴۳ هزار نفر و شمار جان‌باختگان در این کشور نیز به ۲۶۴ تن رسیده است. تاکنون ۱۵ هزار و ۲۵۷ نفر از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند. شهر مکه با ثبت بیش از ۹ هزار مورد قطعی ابتلا به کرونا، آسیب‌پذیرترین منطقه در عربستان بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار