بازدید 4166

سود خالص آرامکو کاهش یافت

شرکت آرامکو عربستان از کاهش ۲۵ درصدی سود خالص خود در سه ماهه نخست سال خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۷ 13 May 2020

شرکت آرامکو عربستان از کاهش ۲۵ درصدی سود خالص خود در سه ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش ایبِنا از رویترز، نفت خام برنت در سه ماهه نخست سال ۶۵.۵ درصد افت قیمت داشته است و این رقم پیش از آن بود که اوپک پلاس بر سر کاهش تولیدات به اندازه ۹.۷ میلیون بشکه در روز به توافق برسد؛ توافقی که از اول ماه مه جامه عمل پوشیده است تا به عنوان سپری برابر ریزش قیمت‌ها عمل کرده و تولیدات مازاد را مهار کند.

براساس اعلام آرامکو، سود خالص این شرکت پس از کسر زکات و مالیات در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس از ۸۳.۲۹ میلیارد دلار در مدتی مشابه در سال قبل به ۶۲.۴۸ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. اگرچه این رقم با پیش بینی تحلیلگران همخوانی ندارد اما سود سهام این شرکت با برنامه پرداخت پایه ۷۵ میلیارد دلاری به سهامدارانش مطابقت داشت.

پیش از این تحلیلگران بانک سرمایه گذاری مصر (ای‌اف‌جی هِرمس)، بانک الراجحی عربستان و بانک ارقام کپیتال دبی سود شرکت را ۱۷.۸ میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند.      

سهام آرامکو تا ساعت ۱۲ امروز با افزایش ۰.۸ درصدی به قیمت ۳۱.۱۵ ریال معامله شد البته همچنان زیر قیمت عرضه اولیه یعنی ۳۲ ریال دست به دست می‌شود.

این غول نفتی آل سعود که سال گذشته وارد بورس شد، اعلام کرده است که در سه ماهه نخست سال، درمجموع ۱۳.۴ میلیارد دلار سود سهام به سهامداران خود پرداخت کرده است.

آرامکو در بیانیه ای اعلام کرد:  سود سهام ۱۸.۷۵ میلیارد دلاری در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ بالاترین سود تعلق گرفته به سهامداران از سوی شرکت های سهامی عام در سرتاسر جهان است و در سه ماهه دوم سال پرداخت خواهد شد.

آرامکو عمده دلیل کاهش سود خالص خود را افت قیمت نفت، کاهش پالایش و حاشیه سود فرآورده های شیمیایی و همچنین ضرر و زیان پس از تجدید ارزیابی دارایی عنوان کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل