بازدید 8608

ترامپ تمایلی به از سرگیری مذاکرات با چین ندارد

سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با یک شبکه خبری گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد از سرگیری مذاکرات با چین را ندارد.
کد خبر: ۹۷۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲ 13 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «کیلی مک اِنانی» سخنگوی جدید کاخ سفید عصر سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت، مذاکرات به ویژه در بخش تجاری بین آمریکا و چین از سرگرفته نخواهد شد.

وی در این باره افزود: «با توجه به این که چین جان آمریکایی‌ها را به خطر افکنده، دونالد ترامپ علاقه‌ای به از سرگیری مذاکرات با این کشور ندارد.»

سخنگوی کاخ سفید در حالی این سخنان را گفت که تنش بین پکن و واشنگتن در چند روز گذشته شدت گرفته است به طوریکه دولت چین با هشدار درباره اقدام آمریکا در محدود کردن صدور روادید برای خبرنگاران و برخی اتباع چینی، تهدید کرد که اقدام متقابل انجام خواهد داد.

وزارت خارجه چین روز دوشنبه هشدار داد که در پاسخ به تصمیم آمریکا در محدود کردن صدور روادید برای خبرنگاران چینی، اقدامات متقابل و متناظری انجام خواهد داد. «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین طی نشست خبری امروز با انتقاد شدید از این تصمیم آمریکا، از واشنگتن خواست هرچه سریعتر «این اشتباه خود را جبران کند.» 

تنش دیپلماتیک جدید بین دو کشور در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده طی هفته‌های اخیر بار‌ها مدعی شده که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل