بازدید 7381

اختلافات ژاپن با چین در دریای شرقی شدت گرفت

با اعتراض رسمی ژاپن به چین درپی تعقیب و گریزهای اخیر کشتی ها در دریای شرقی، اختلافات طرفین بار دیگر شدت گرفته است.
کد خبر: ۹۷۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸ 12 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه ژاپن تایمز روز سه شنبه از قول "یوشیهیدا سوگا" سخنگوی ارشد دولت این کشور آورده است که ژاپن به اقدام کشتی های چینی برای تعقیب یک فروند کشتی ماهیگیری این کشور در منطقه رسما اعتراض کرده است.

دو کشور خود را مالک جزایر دیایویو در دریای شرقی می دانند که ژاپنی ها آن را سنکاکو نامگذاری کرده اند سال ۲۰۱۲ میلادی وقتی ژاپن این جزایر را ملی اعلام کرد اعتراضاتی ضد این کشور در شهرهای چین برگزار شد.

سوگا در مصاحبه مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که رسما از چین خواسته ایم جلوی کشتی های خود را بگیرد تا مزاحم قایق ها و کشتی های ماهیگیری ژاپن نشوند.

هفته قبل به گزارش همین نشریه چند کشتی چین اقدام به تعقیب یک فروند کشتی ماهیگیری ژاپن کرده اند و پس از آن توکیو از طریق مجاری دیپلماتیک اعتراض خود را به پکن اعلام کرده است.

اختلافات دو کشور زمانی شدت می گیرد که هر دو با شیوع ویروس کرونا مواجه هستند و در این زمینه نیز چالش های دیگری پیش روی آنها قرار گرفته است.

سوگا تاکید کرد که قویا از چین می خواهیم علایم مثبتی نشان دهد که تایید می کند کشتی های چینی دیگر مزاحمتی برای طرف ژاپنی ایجاد نخواهند کرد.

گزارش گارد ساحلی ژاپن حاکی است که دو فروند کشتی ژاپن روز یکشنبه برای ۲۶ ساعت در این منطقه بوده اند و سپس آنجا را ترک کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان