بازدید 5461

سرقت میلیونی از حساب والدین برای خرید بازی رایانه‌ای

کد خبر: ۹۷۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ 11 May 2020

سرپرست پلیس فتا پایتخت از شناسایی فردی خبر داد که برای خرید بازی‌های اینترنتی از حساب والدینش ۱۸۰ میلیون ریال برداشت کرده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی سرپرست پلیس فتا پایتخت گفت: هشتم اردیبهشت ماه خانمی ۵۰ ساله ساکن حوالی غرب تهران با ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱ تهران) به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از حساب وی و همسرش برداشت شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی ادامه داد، این مبالغ از حساب حقوقی و پس انداز وی و همسرش به دفعات مختلف برداشت‌ شده است و کارتشان در اختیار کسی نبوده و به امانت به کسی نیز تحویل نداده اند.

سرپرست پلیس فتا افزود: بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان دریافتند که شاکی و همسرش تا کنون خرید اینترنتی انجام نداده اند و تمام خرید‌های خود را به صورت مراجعه حضوری انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد، سامانه پیامکی حساب بانکی شاکی فعال نبوده و او پس از گذشت چند روز متوجه سرقت از حساب کارتی اش شده است و تکرار این کسری موجودی موجب شده به پلیس فتا برای شناسایی متهم یا متهمان مراجعه کند.

سرپرست پلیس پایتخت افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که تراکنش‌های پولی از گوشی هوشمند خود شاکی انجام شده است و احتمال کپی برداری از کارت‌های شاکی و یا سرقت‌های اینترنتی ضعیف شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه مجددا شاکی به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی دعوت شد، گفت: در این مرحله مشخص شد که شاکی دارای فرزند است و در این مرحله از شاکی خواسته که به همراه فرزند خود به پلیس فتا مراجعه کند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: با حضور فرزند شاکی به پلیس فتا وی معترف شد، بدون اجازه پدر و مادرش رمز دوم و رمز پویای کارت آنان را فعال و برای خرید بازی‌های آنلاین از حساب بانکی شان مبالغی را برداشت کرده است.

این مقام سایبری ادامه داد: با مشخص شدن علت کسری موجودی مال باخته و برداشت بدون اجازه فرزندشان شاکی از ادامه شکایت خود منصرف و تقاضای مختومه شدن پرونده را خواستار شد.

سرهنگ گودرزی در خاتمه به فرمایش حضرت علی (ع) فرزندان خود را به زمان خویش تربیت کنید، اشاره کرد و از والدین خواست: والدین باید با تکنولوژی روز آشنا و به رفتار فرزندشان نظارت لازم و کافی داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار