بازدید 2688

رشد ۲۵ درصدی قیمت نفت آمریکا طی هفته گذشته

کد خبر: ۹۷۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ 09 May 2020

بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر خوش‌بینی به کاهش تولید و افزایش تقاضا برای بنزین در سطح بالاتری بسته شد و شاخص نفت آمریکا ۲۵ درصد رشد هفتگی ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، رشد روز جمعه بهای معاملات نفت در حالی روی داد که یک روز قبل شاخصهای قیمت به دلیل تردیدها نسبت به پایبندی کشورها به توافق کاهش تولید جهانی و اظهارات محتاطانه مقامات بانک مرکزی نسبت به روند احیای اقتصاد جهانی پس از پاندمی ویروس کرونا سقوط کرده بودند.

رابی فریزر، تحلیلگر ارشد کالا در شرکت اشنایدر الکتریک در این باره اظهار کرد: اگرچه روند رشد ذخایر نفت و فرآورده های نفتی همچنان تهدیدی برای عوامل بنیادین بازار به شمار می رود اما روند کلیدی فعلی در هر دو بخش عرضه و تقاضا به خوش بینی گرایش پیدا کرده است.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن روز جمعه با یک دلار و ۱۹ سنت معادل ۵.۱ درصد افزایش، در ۲۴ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۲۵.۱ درصد افزایش نشان داد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوییه با یک دلار و ۵۱ سنت معادل ۵.۱ درصد افزایش، در ۳۰ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۱۷.۱ درصد رشد هفتگی داشت.

به گفته فریزر، در بخش عرضه، همزمان با اجرای توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت، عربستان سعودی قیمت صادرات نفت خود را افزایش داده است. در این بین، آن طور که آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به اول مه ۲۰۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش پیدا کرد. در بخش تقاضا هم با توجه به شرایط فعلی، بیشترین اهمیت به رشد هفتگی متوالی مصرف فرآورده های نفتی معطوف شده است.

طبق گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر بنزین آمریکا در هفته پیش کاهش داشته است. تقاضا برای بنزین طی چهار هفته گذشته ۳۹.۶ درصد کاهش داشت اما این کاهش در مقایسه با کاهش ۴۳.۷ درصدی تقاضا در گزارش قبلی کمتر بود. ذخایر نفت آمریکا برای پانزدهمین هفته متوالی افزایش داشت اما نرخ رشد ذخایر از اوایل آوریل تاکنون آهسته تر شده است.

به گفته اندرو لیپو، رییس شرکت لیپو اویل آسوشیتس، بازار نفت اکنون به نظاره آماری نشسته است که نشان می دهد کشورهای گروه اوپک پلاس به توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز که از اول مه آغاز شد، پایبندی داشته اند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نیز گزارش کرد که شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته ۳۳ حلقه کاهش پیدا کرده و به ۲۹۲ حلقه رسیده است. شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا به مدت هشت هفته متوالی کاهش داشته و از کاهش بیشتر تولید نفت این کشور در آینده حکایت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست