بازدید 53313

چین همه را غافلگیر کرد!

برخلاف پیش‌بینی های قبلی، ذخایر ارزی چین به میزان محسوسی افزایش یافت.
کد خبر: ۹۷۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ 10 May 2020

 

به گزارش تانباک به نقل از تریدینگ اکونومیکس، روند نزولی حجم ذخایر ارزی چین پس از سه ماه متوقف شد و آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با ۸۶ میلیارد دلار افزایش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۹۱ میلیارد دلار رسیده است.

چین بزرگ‌ترین دارنده ذخایر ارزی جهان است و به نظر می رسد بازگشایی تدریجی اقتصاد این کشور پس از پشت سر گذاشتن پیک کرونا به تقویت این ذخایر کمک کرده است. طی ماه های اخیر چین به لطف اجرای سیاست های سخت گیرانه بر روی سرمایه از خروج منابع ارزی به خارج از این کشور تا حد زیادی جلوگیری کرده بود.

با این حال بسیاری از کارشناسان اقتصادی نگران اند که شیوع گسترده ویروس کرونا که تاکنون جان بیش از ۳۰۰۰ نفر را در چین گرفته است بر توانمندی دولت برای احیای رشد اقتصادی در شش ماهه نخست امسال اثر منفی بگذارد.

تا پایان آوریل چین دارای ۱۰۶.۶۷ میلیار دلار ذخایر طلا نیز بوده است که در مقایسه با ماه قبل ۵.۸۷ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین با اشاره به حفظ ثبات در محیط کلان اقتصادی چین با وجود افزایش نااطمینانی‌ها گفته است که دولت از طریق بهبود ساختارهای اقتصادی و تعادل‌بخشی به میزان عرضه و تقاضا در بازار ارز، به دنبال تداوم رشد نیرومند ذخایر ارزی خود در آینده است.

وی افزود: زیرساخت های اقتصاد چین بسیار نیرومند هستند و با تداوم اجرای اصلاحات مورد نیاز برای مقابله با ریسک‌ها و چالش‌های موجود، میزان ذخایر ارزی در سطح مطلوب باقی خواهد ماند.

کمیسیون توسعه و اصلاح ملی چین پیش بینی کرده است که در سه ماهه دوم سال جاری، فعالیت‌های اقتصادی در این کشور به سطح پیش از همه گیری کرونا بازگردد. در جریان یک کنفرانس خبری در پکن، مقامات این کمیسیون به خبرنگاران گفتند که در زمان مناسب، از سیاست گذاری های جدید تقویت رشد رونمایی خواهند کرد.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۹
اره با کرونایی کردن دنیا .چین قاتل باید حساب پس بده از دست هر کی در بره از دست امریکا اونهم با ریاست ترامپ بعیده جون سالم به در ببره.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
فعلا که معلوم شده فرانسه اولین کرونا را داشته است. اینقدر از ترامپ و امریکا حمایت نکنید! خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
خوب البته درمورد منشا کرونا هنوز بحثه ولی چیزی که بچه 5 ساله هم فهمیده اینه که از ترامپ بخاری در نمیاد حتی برای خود امریکا چه برسه به تنبیه چین
مبارک باشد.
چقدر ساده اید شماها این ویروس به عمد توسط چین گسترش پیدا کرده به اقتصادو به دست بگیره خیلی خیلی ساده اید
از چین فاصله بگیرید تا دیر نشده
ببینید کی گفتم
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پس چطور اولین کرونا یی در فرانسه بوده است؟
چین خودش این ویروس را متشر کرد تا دنیا را زمین بزند باید کشورهای جهان چین را فورا مجازات کنند
چين توليد كنده كرونا است
هر چه توليد ميكند عمومأ بنجل است
با ساخت کرونا
#مرگ بر چین.
همین امریکا تمام خسارتی که بهش خورده را از حلقومشون میکشه بیرون .فکر کردین اونا هم مثل ما مدارا میکنند، چین برای ما قدرته برای امریکا اوس قدرته.
ننگ بر حکومت کمونیست قاتل چین.
بابا شما چقدر ساده اید با روشی که چین در اقتصاد دارد اولا این ارقام همش جعلیه دوم هیچ کشوری در نیا نمیداند که چین چقدر ثروت دارد
البته قبلا از اینها با اجناس و کالاهایی که میسازه همه را غافگیر کرده بود این جدید نیست
نمیدونم چرا مرتب اصرار دارید مجیز چین رو بگین.بابا والا بالله اینا کافرن.نه دینشون نه تاریخشون نه حتی اخلاقشون به ما نمیخوره.اینا شما رو نمیخوان ساده لوحها...... وطنمون رو نابود میکنین..در ضمن نه آمریکادوستم و نه از آمریکا "جونم" خبری دارم.
برای نابود چین واقتصاد چین دعا کنید
دولت چین باید غرامت مبتلا کردن مردم دنیا رو بخاطر پنهانکاریش بده.
دنیا نباید کوتاه بیاد.
بله همه دعواها سر لحاف ملانصرالدين بود
چین با شیوع کرونا و پنهانکاری در مورد عملکرد کرونا هم دنیا را غافلگیر کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی