بازدید 6507

رابطه معافیت‌های تحریمی آمریکا و گروه‌های تروریستی

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد می گوید کمکهایی که به عنوان بخشی از معافیتهای تحریمی آمریکا ارائه می شوند، تنها از گروههای تروریستی مستقر در شمال غرب و شمال شرق این کشور حمایت می کند.
کد خبر: ۹۷۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲ 10 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «بشار جعفری» نماینده دولت سوریه در سازمان ملل متحد به صراحت اعلام کرد که تحریمهای اِعمالی آمریکا علیه دمشق، دولت سوریه را در بحبوجه شیوع بیماری همه گیر کرونا از ارائه مراقبتهای پزشکی کافی به شهروندان سوری باز می دارد و در مقابل کمکهایی که به عنوان بخشی از معافیتهای تحریمی از سوی آمریکا ارائه می شوند، تنها از گروههای تروریستی در شمال سوریه پیشتیبانی می کنند.

وی در جریان یک سمینار آنلاین (وبینار) از طریق شبکه یوتیوب گفت که «تداوم این تدابیر تنبیهی و غیرقانونی با هدف تضعیف توان بخش درمانی دولتی و خصوصی در سوریه جهت وارد کردن داروها و تجهیزات درمانی است که از طریق اعمال تدابیر قهری یکجانبه علیه بخش بانکی سوریه به ویژه در حوزه نقل و انتقال از طریق بانک خارجی صورت می گیرد».

این نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه افزود که شرکتهای خارجی از امضای قرارداد با مؤسسات درمانی سوریه خودداری می کنند زیرا بیم آن دارند که هدف این تحریمها قرار گیرند.

بشار جعفری همچنین تأکید کرد که تمام معافیتهایی که دولت ایالات متحده بر این تحریمها قائل شده است، تنها کمکهایی است که از گروههای تروریستی [در شمال سوریه] پشتیبانی می کند.

جعفری همچنین خاطرنشان کرد که دولت آمریکا اجازه ارسال کمکهای بشردوستانه ای را صادر می کند که به گفته این نماینده سوریه شامل ارسال تسلیحات، تنها برای گروههای تروریستی در شمال غرب و شمال شرق سوریه می شود.

این در حالی است که در ماه آوریل، دفتر کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) اعلام کرد که کارشناسان حقوق بشری از دولت ایالات متحده خواسته اند تا برای تضمین عملکرد بدون مانع و تأخیر زنجیره تأمین محصولات پزشکی در جریان همه گیری بیماری کرونا، تحریمهای اقتصادی علیه چندین کشور جهان را لغو نماید؛ درخواستی که مقامات آمریکا آشکارا آن را نادیده گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار