بازدید 8651

تنش در مرز دو کره بالا گرفت

شلیک چند گلوله از سوی نظامیان کره شمالی به یک پاسگاه نگهبانی در منطقه بی‌طرف مرز میان دو کره با شلیک دو گلوله از سوی همسایه جنوبی پاسخ داده شد.
کد خبر: ۹۷۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 03 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، منابع خبری ارتش کره جنوبی اعلام کردند پس از شلیک گلوله از سوی نطامیان شمالی و پاسخ سربازان جنوبی، به کسی آسیب نرسید و اوضاع در حال حاضر در منطقه مرزی بی‌طرف آرام و شرایط عادی است. گزارش این درگیری کوتاه نظامی را ستاد مشترک ارتش کره جنوبی منتشر کرد.

در بیانیه رسانه‌ای تنش مرزی میان دو کره آمده است: ما در حال مذاکره و گفتگو با طرف شمالی هستیم تا از بحرانی شدن شرایط و ادامه یافتن درگیری جلوگیری کنیم. ضمن اینکه نیروهای خودمان را آماده نگه می‌داریم. در گفتگو با ارتش کره شمالی می‌خواهیم به دلایل آغاز درکیری و تبادل آتش برسیم. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اندکی بعد از قول مقام‌های ارتش کره شمالی اعلام کرد شلیک گلوله عمدی نبوده است.

یک روز پس از بیرون آمدن رهبر کره شمالی از پستو و ظاهر شدن در انظار عمومی پس از حدود ۲۰ روز غیبت، شلیک گلوله سمت سربازان ارتش کره جنوبی شاید پاسخی باشد به خبرسازی‌های رسانه‌های همسایه جنوبی درباره مرگ کیم جونگ-اون؛ هر چند برخی مقام‌های رسمی کره جنوبی خبرها را بی‌اساس دانسته بودند.

پس از آتش‌بس سال ۱۹۵۳ در جنگ کره، دو کشور وارد یک مرحله بسیار طولانی شرایط نه جنگ نه صلح شده‌اند. منطقه غیرنظامی میان دو کره هم برخلاف نامش یکی از پرتنش‌ترین نقاط روی کره خاکی و تبادل آتش عمدی و غیرعمدی در آن امری مرسوم است. زمین مین‌گذاری‌شده و سیم‌خاردار ویژگی این منطقه غیرنظامی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل